Hi folks,
Binnenkort vertrek ik naar de Champagne-streek.
Wat me opvalt is dat er héél moeilijk routes te rapen zijn op het internet.
Wie kan me helpen?
Deze routes zijn al in mijn bezit: Tour de Champagne, 98 km.
Montagne de Reims, 105 km.
Champagneroute, 67 km. Er is natuurlijk de bewegwijzerde van 600 km, maar waarvoor hebben we onze gps???
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Greetz, Ducedjen
Champagne
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Re: Champagne
Hi Ducedjen,
Ik was er overlaatst voor een 3-tal dagen, net na mijn halve marathon in Daméry.
Met vermoeide benen toch leuk gebold in die streek.
Ik had geen route's voorbereid op mijn gps, maar wel de goede Michelin-kaart in mijn bagage.
Volg gewoon de gele baantjes, en rijd waar je ogen denken dat het goed is.
Zo reden wij van beneden Epernay westwaart richting Chateau-Thierry, Soissons, Compiegne, ,. Enorm groene natuur, geen verkeer, glooiend landschap,.... heerlijk !!!
Op de MIchelin-kaart staat die streek groen gekleurd, en de vlag dekt echt de lading.
Over de route's Touristique de Champagne vind ik dat ze teveel doorheen de dorpen lopen, net alsof ze je langs de champagneboeren willen doen passeren...
Dit hebben we dus maar niet gedaan.
Als je niet weet waarheen, geef maar een seintje. Dan stuur ik je wel de dorpen/steden waar we doorheen reden.
Greetz,
Stelo
Ik was er overlaatst voor een 3-tal dagen, net na mijn halve marathon in Daméry.
Met vermoeide benen toch leuk gebold in die streek.
Ik had geen route's voorbereid op mijn gps, maar wel de goede Michelin-kaart in mijn bagage.
Volg gewoon de gele baantjes, en rijd waar je ogen denken dat het goed is.
Zo reden wij van beneden Epernay westwaart richting Chateau-Thierry, Soissons, Compiegne, ,. Enorm groene natuur, geen verkeer, glooiend landschap,.... heerlijk !!!
Op de MIchelin-kaart staat die streek groen gekleurd, en de vlag dekt echt de lading.
Over de route's Touristique de Champagne vind ik dat ze teveel doorheen de dorpen lopen, net alsof ze je langs de champagneboeren willen doen passeren...
Dit hebben we dus maar niet gedaan.
Als je niet weet waarheen, geef maar een seintje. Dan stuur ik je wel de dorpen/steden waar we doorheen reden.
Greetz,
Stelo
R1200RT
Ik zou er u een paar kunnen doorsturen moest ik uw adres weten
Zorg wel dat je drinken bij hebt, want in de Champagnestreek kunde dood vallen van den dorst. ECHT WAAR ! Terraskes ..... vergeet het, hé
Zorg wel dat je drinken bij hebt, want in de Champagnestreek kunde dood vallen van den dorst. ECHT WAAR ! Terraskes ..... vergeet het, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Hoi,
Bedankt voor de reacties.
Ik zal dan maar mijn ogen volgen. Véél is er blijkbaar nog niet te vinden op het net. Het is nu te laat om nog mijn adres door te geven, dacht dat dit wel ergens te vinden was...
Ik volg de dorpjes en we zien inderdaad wel.
Greetz, Ducedjen,
Bedankt voor de reacties.
Ik zal dan maar mijn ogen volgen. Véél is er blijkbaar nog niet te vinden op het net. Het is nu te laat om nog mijn adres door te geven, dacht dat dit wel ergens te vinden was...
Ik volg de dorpjes en we zien inderdaad wel.
Greetz, Ducedjen,
Dan zou er zo'n enveloppeke onder uw avatar moeten staan, héDucedjen schreef:Het is nu te laat om nog mijn adres door te geven, dacht dat dit wel ergens te vinden was...
Eerst vragen aan de burgemeesters of dat wel mag, héStelo schreef:Dan stuur ik je wel de dorpen/steden waar we doorheen reden.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Je hebt daar een route met abdijen en kastelen, die loopt in ieder geval langs de noordzijde van het Lac de bairon bij Le Chesne. Zie ook google maps of zo.