Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Moderator: GVN
Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Momenteel overweeg ik over te stappen van een R1100R (bj 1998) naar een R1150R (bj 2003). De R1150R is voorzien van ABS, handvatverwarming, koffersteunen, origineel BMW scherm (geen speedster ruitje, maar de grotere uitvoering) en topkofferrekje. Heeft nog net geen 30.000 km gelopen. Prijs is 7440 euro. Deze motor is nog in een hele nette staat.
Mijn huidige R1100R is voorzien van ABS, handvatverwarming, koffersteunen en origineel BMW topkofferrekje. Heeft nog net geen 40.000km gelopen. Mij is ook verteld dat ik bij deze km stand rekening moet houden met een grote beurt en gaat mij zeker zo'n 350 euro kosten. De banden zijn nog goed. Voor de rest is mijn motor nog heel erg netjes.
Indien ik mijn R1100R inruil op de R1150R krijg ik 3500 euro terug. Zou dus betekenen dat ik nog zo'n 3900 euro bij moet leggen voor de R1150R.
Nu vraag ik mij af of die 3900 het wel waard is om over te stappen van de R1100R naar de R1150R.
Heb er uiteraard een proefritje op gemaakt en wat mij opviel op de R1150R is dat deze net wat soepeler loopt. Minder last van bokken. Wel merkbaar meer trilling in het blok. Ook de 6 versnellingsbak is even wennen. Remmen doet die erg goed! Bochtengedrag is zeer goed. Ook ben ik met deze BMW de snelweg op geweest en rond de 130 140 km/uur gereden en mij viel op tijdens het versnellen dat die heel lichtjes met zijn kop begon te schudden. Hij is erg gevoelig op het stuur met deze snelheden. Iets wat ik van mijn R1100R niet ken. Kan de stuurdemper op mijn R1100R hier iets te maken mee hebben?
Windscherming is niet verkeerd, maar toch blijf je last houden van turbulentie. Een van de redenen geweest dat ik op mijn R1100R geen scherm meer heb geplaatst. Rijdt een stuk rustiger echter op snelwegen meer belasting op de borst en armen.
Hoe zijn jullie ervaringen met de R1150R tov de R1100R? Overigens betreft dit een jubileum uitvoering van de R1150R.
Is die 3900 euro die ik bij moet betalen de moeite waard om over te stappen van een R1100R naar een R1150R?
Mijn huidige R1100R is voorzien van ABS, handvatverwarming, koffersteunen en origineel BMW topkofferrekje. Heeft nog net geen 40.000km gelopen. Mij is ook verteld dat ik bij deze km stand rekening moet houden met een grote beurt en gaat mij zeker zo'n 350 euro kosten. De banden zijn nog goed. Voor de rest is mijn motor nog heel erg netjes.
Indien ik mijn R1100R inruil op de R1150R krijg ik 3500 euro terug. Zou dus betekenen dat ik nog zo'n 3900 euro bij moet leggen voor de R1150R.
Nu vraag ik mij af of die 3900 het wel waard is om over te stappen van de R1100R naar de R1150R.
Heb er uiteraard een proefritje op gemaakt en wat mij opviel op de R1150R is dat deze net wat soepeler loopt. Minder last van bokken. Wel merkbaar meer trilling in het blok. Ook de 6 versnellingsbak is even wennen. Remmen doet die erg goed! Bochtengedrag is zeer goed. Ook ben ik met deze BMW de snelweg op geweest en rond de 130 140 km/uur gereden en mij viel op tijdens het versnellen dat die heel lichtjes met zijn kop begon te schudden. Hij is erg gevoelig op het stuur met deze snelheden. Iets wat ik van mijn R1100R niet ken. Kan de stuurdemper op mijn R1100R hier iets te maken mee hebben?
Windscherming is niet verkeerd, maar toch blijf je last houden van turbulentie. Een van de redenen geweest dat ik op mijn R1100R geen scherm meer heb geplaatst. Rijdt een stuk rustiger echter op snelwegen meer belasting op de borst en armen.
Hoe zijn jullie ervaringen met de R1150R tov de R1100R? Overigens betreft dit een jubileum uitvoering van de R1150R.
Is die 3900 euro die ik bij moet betalen de moeite waard om over te stappen van een R1100R naar een R1150R?
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Naar mijn mening niet daar je huidige 1100 nog maar 40000km heeft!Is die 3900 euro die ik bij moet betalen de moeite waard om over te stappen van een R1100R naar een R1150R?
Je gaat voor de r1150r dus 3500 + 3900 = 7400 euro betalen?
Als ge een topokkazie wilt moet je even de bougieman contacteren
t'is maar een tip he!
kan te maken hebben met de banden (balanceren)Ook ben ik met deze BMW de snelweg op geweest en rond de 130 140 km/uur gereden en mij viel op tijdens het versnellen dat die heel lichtjes met zijn kop begon te schudden.
Of het balhoofd dat eens moet nagekenen worden.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ik heb mijn R1150R verkocht toen hij 4 jaar oud was voor 7750 euro en dat leek mij toen een correcte prijs. Die was ook tip-top in orde en hij was zelfs voorzien van zijkoffers (BMW) en een topkoffer (Givi). 7440 euro voor een exemplaar van 2003 lijkt mij nogal prijzig in verhouding tot wat hij 7 jaar geleden nieuw kostte.
Anderzijds : goesting is kopen hé, dat zijn de principes van de vrije markteconomie.
Anderzijds : goesting is kopen hé, dat zijn de principes van de vrije markteconomie.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Persoonlijk vind ik van niet. Ten eerste is dat idd veel te duur, ten tweede reed ik véél liever met de R1100R dan met de R1150R. Ik heb intussen ook de R1150RT gehad en nu de K1200LT. Moest ik downsizen (en de kans dat ik dat ooit wil is zeker reëel), dan zou het van allemaal terug naar de R1100R zijn. Ik vond dat een suppermotto. Overal en altijd inzetbaar. Zijn navolgelingen Roadsters vond ik een stuk minder. Uiteraard MIJN persoonlijk, zeer subjectief oordeel, héNick_66 schreef:Nu vraag ik mij af of die 3900 het wel waard is om over te stappen van de R1100R naar de R1150R.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
graag gedaan boougieNick_66 je hebt Pb
bougimain
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Waarom heb je liever de r1100r ipv de r1150r?WimLT schreef:Persoonlijk vind ik van niet. Ten eerste is dat idd veel te duur, ten tweede reed ik véél liever met de R1100R dan met de R1150R. Ik heb intussen ook de R1150RT gehad en nu de K1200LT. Moest ik downsizen (en de kans dat ik dat ooit wil is zeker reëel), dan zou het van allemaal terug naar de R1100R zijn. Ik vond dat een suppermotto. Overal en altijd inzetbaar. Zijn navolgelingen Roadsters vond ik een stuk minder. Uiteraard MIJN persoonlijk, zeer subjectief oordeel, héNick_66 schreef:Nu vraag ik mij af of die 3900 het wel waard is om over te stappen van de R1100R naar de R1150R.
Ik woon overigens in NL en deze R 1150R staat ook te koop in NL. Weet niet of de prijzen in Belgie anders zijn dan in NL.
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
In belgie kosten de auto's en motoren veel goedkoper dan in nederland
Bougimain
Bougimain
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ik rij ook al 8 jaar met een R1100R, met heel veel plezier , licht sturend en goeie weglegging, een echte no-nonsens motor.
Enkel, met passagier is deze bike niet echt comfortabel, zeker niet bij ritten van 250 - 300 km.
Ik heb mij ook laten verleiden door de aankoop van een R1150RT, het verschil zal ik ook pas merken na enkele lange ritten.
Wel heb ik besloten om mijn R'ke ( nog ) niet te verkopen !!!!
Afwachten wat de toekomst brengt !!!!
Bovendien, je R1100R met 40.000 km - daar heb je nog jaren plezier van !!!!!!
Enkel, met passagier is deze bike niet echt comfortabel, zeker niet bij ritten van 250 - 300 km.
Ik heb mij ook laten verleiden door de aankoop van een R1150RT, het verschil zal ik ook pas merken na enkele lange ritten.
Wel heb ik besloten om mijn R'ke ( nog ) niet te verkopen !!!!
Afwachten wat de toekomst brengt !!!!
Bovendien, je R1100R met 40.000 km - daar heb je nog jaren plezier van !!!!!!
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Bwa, bijna niet te vergelijken vind ik. Gans andere motor dan zijn opvolgers: houding, rijgedrag, comfort ..... Met leslie ben ik het niet helemaal eens. Heb met de R1100R mét duo en ongelooflik veel bagage Oostenrijk-reizen gemaakt en alleen hélemaal op het laatst van zo'n verbindingsrit wordt hij idd wat zwaarder sturen, maar zeker niet probleematischNick_66 schreef:Waarom heb je liever de r1100r ipv de r1150r?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Het eerste kan ik enkel maar beamen!!leslie schreef:Ik rij ook al 8 jaar met een R1100R, met heel veel plezier , licht sturend en goeie weglegging, een echte no-nonsens motor.
Enkel, met passagier is deze bike niet echt comfortabel, zeker niet bij ritten van 250 - 300 km.
Akkoord, voor wat het "zitcomfort" van de passagier betreft! Het is voor een passagier niet echt een luxe-zadel.
Maar voor mij als bestuurder maakt "het comfort" bij een lange tocht met duo niet veel verschil hoor. Buiten het verschil in rijgedrag uiteraard!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Is een pak beter dan op bijvoorbeeld een R1150RT, hoor ! Vraag dat maar eens aan die van mij. Vergis u niet in dat op het zicht 'lompe' zadel, want dat zit in vergelijking met veel andere Beemers helemaal niet slecht ! Ook niet op de lange afstandjakke schreef:het "zitcomfort" van de passagier
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
misschien moeten wij " het zitcomfort " maar eens laten beoordelen door onze vrouwen, vriendinnen,of andere passagiers
't is tenslotte hun " kont " die al dan niet pijnlijk aanvoelt na een ritje
Maar wij dwalen af van het onderwerp " overstap van R1100R naar R1150R "
't is tenslotte hun " kont " die al dan niet pijnlijk aanvoelt na een ritje
Maar wij dwalen af van het onderwerp " overstap van R1100R naar R1150R "
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ja, de vrouw moet er wel comfortabel op kunnen zitten en als ik zo de reacties lees zit mijn R1100R (geen RT) beter dan een R1150R, wat ik zelf betwijfel, aangezien de zithouding niet echt heel anders is voor mijn gevoel.
Vond de versnellingsbak van de R1150R wel een duidelijke verbetering tov mijn R1100R. Deze R1150R twin spark reed gewoon soepeler en minder bokkig.
Vond de versnellingsbak van de R1150R wel een duidelijke verbetering tov mijn R1100R. Deze R1150R twin spark reed gewoon soepeler en minder bokkig.
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Kun jij mij nou precies uitleggen wat je echt beter vind aan de R1100R tov de R1150R? De zithouding van de R1150R is wat sportiever vond ik. Zat iets meer voorover.WimLT schreef:Bwa, bijna niet te vergelijken vind ik. Gans andere motor dan zijn opvolgers: houding, rijgedrag, comfort ..... Met leslie ben ik het niet helemaal eens. Heb met de R1100R mét duo en ongelooflik veel bagage Oostenrijk-reizen gemaakt en alleen hélemaal op het laatst van zo'n verbindingsrit wordt hij idd wat zwaarder sturen, maar zeker niet probleematischNick_66 schreef:Waarom heb je liever de r1100r ipv de r1150r?
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
En dat is nou net wat ik niet leuk vond en op zich nog het grootste verschil. Op de 1100 zit je meer IN de motor, terwijl je bij de 1150 idd precies op die snuit zit. Daarbij gaf de 1150 mij ook écht het gevoel van met een naked te rijden, terwijl op de 1100 met een windscherm en volledige uitrusting (koffers etc.) je er een echte tourmachine van kan maken. Om het cru te stellen, reed ik op de 1100 met een motor en met de 1150 met een brommerNick_66 schreef:De zithouding van de R1150R is wat sportiever vond ik. Zat iets meer voorover.
Ik sta niet alleen met de opmerking dat de opvolgers nooit meer de 1100 echt hebben kunnen benaderen. Heb dit ook al van veel andere mensen gehoord en gelezen. Het blijft uiteraard een heel persoonlijke beleving en een beslissing die je zélf zult moeten nemen. Puur technisch zijn ze mekaar allemaal waard, hoor. En het dient gezegd dat de opvolgers ook iets lichter sturen. Dat is trouwens zowat met àlle BMW-modellen het geval.
Maar als jij je beter voelt op die 1150, moet je er vooral voor gaan
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Denk jij dat ik het zitcomfort kan afleiden doordat ik zelf achterop ga zitten mischien. Wie denk je anders dat het mij kan zeggen.leslie schreef:misschien moeten wij " het zitcomfort " maar eens laten beoordelen door onze vrouwen, vriendinnen,of andere passagiers Maar wij dwalen af van het onderwerp " overstap van R1100R naar R1150R "
Afdwalen doen we allerminst hoor!! Als je een vergelijking wil van twee motoren, moet je alles over- en afwegen!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Een windscherm op een r1100r vind ik helemaal niks.Heb allerlei schermen geprobeerd,maar in alle gevallen last van gebulder rondom mijn helm.Werd daar knettergek van.
Het grote touringscherm van BMW vind ik echt oerlelijk.
De rechtop houding is prettig,maar op de snelweg vang je veel wind en is het daarom vermoeiend rijden.
Moeilijke keuze....pfffff
3900 euro bijleggen doet ook erg veel pijn in mijn portomonnee.
Het grote touringscherm van BMW vind ik echt oerlelijk.
De rechtop houding is prettig,maar op de snelweg vang je veel wind en is het daarom vermoeiend rijden.
Moeilijke keuze....pfffff
3900 euro bijleggen doet ook erg veel pijn in mijn portomonnee.
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Dan is de oplossing toch simpel!Nick_66 schreef:3900 euro bijleggen doet ook erg veel pijn in mijn portomonnee.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Azo zagen seg!!Nick_66 schreef:Een windscherm op een r1100r vind ik helemaal niks.Heb allerlei schermen geprobeerd,maar in alle gevallen last van gebulder rondom mijn helm.Werd daar knettergek van.
Het grote touringscherm van BMW vind ik echt oerlelijk.
De rechtop houding is prettig,maar op de snelweg vang je veel wind en is het daarom vermoeiend rijden.
Moeilijke keuze....pfffff
3900 euro bijleggen doet ook erg veel pijn in mijn portomonnee.
Ik zou, als ik in uw plaats was, kiezen voor nen RT of LT!!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ben deze morgen m'n R1150RT gaan ophalen, heb zo'n 150 km gereden, wat autobaan maar meestal kleine weggeltjes binnendoor, motor rijdt wat bokkig, dient eens dringend een goede afstelling.leslie schreef:Ik rij ook al 8 jaar met een R1100R, met heel veel plezier , licht sturend en goeie weglegging, een echte no-nonsens motor.
Enkel, met passagier is deze bike niet echt comfortabel, zeker niet bij ritten van 250 - 300 km.
Ik heb mij ook laten verleiden door de aankoop van een R1150RT, het verschil zal ik ook pas merken na enkele lange ritten.
Wel heb ik besloten om mijn R'ke ( nog ) niet te verkopen !!!!
Conclusie :
zitcomfort = weinig verschil met R11OOR
zithouding = wat meer voorovergebogen
bescherming = beter dan R'ke - zeker op autoweg
wegligging = beter dan R'ke - maar niet wow-meer of beter ( moet misschien nog wat spelen met de demperinstelling & veervoorspanning )
Dus afwachten maar, R'ke mag nog rustig in m'n garage blijven staan, ga wat kilometers doen met RT, en dan beslissen welke blijft.
Nog een vraagje : er staat momenteel een hoger & breder scherm op van Z-technik, heb ook het origineel scherm, wie heeft hier ervaring mee ????
Ter info, ben 1 m 73
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Zitcomfort scheelt voor de duo wél een pak (toch voor de mijne in ieder geval)leslie schreef:zitcomfort = weinig verschil met R11OOR
zithouding = wat meer voorovergebogen
Zithouding vind ik uw opmerking heel raar
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Er wordt nu een vergelijking gemaakt met een R1100R en een R1150RT. Mooie toermotors die RT's, maar niet echt mijn ding. Teveel plastic. Zie toch liever een naked bike.
Voorlopig ga ik de aanschaf van een andere motor uitstellen. Blijf dus lekker toeren op mijn R1100R. Die R1150R is een fijne motor, alleen die voorspatbord, daar kan ik niet echt aan wennen. Echt een designfehler als je het mij vraagt.
De R1200R daarentegen Hele mooie motor! Helaas nog te duur voor mij. Voorlopig gaat deze jongen lekker sparen en stel de aanschaf uit.
Voorlopig ga ik de aanschaf van een andere motor uitstellen. Blijf dus lekker toeren op mijn R1100R. Die R1150R is een fijne motor, alleen die voorspatbord, daar kan ik niet echt aan wennen. Echt een designfehler als je het mij vraagt.
De R1200R daarentegen Hele mooie motor! Helaas nog te duur voor mij. Voorlopig gaat deze jongen lekker sparen en stel de aanschaf uit.
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Je komt steeds terug bij Bougimain uit.Nick_66 schreef:Er wordt nu een vergelijking gemaakt met een R1100R en een R1150RT. Mooie toermotors die RT's, maar niet echt mijn ding. Teveel plastic. Zie toch liever een naked bike.
Voorlopig ga ik de aanschaf van een andere motor uitstellen. Blijf dus lekker toeren op mijn R1100R. Die R1150R is een fijne motor, alleen die voorspatbord, daar kan ik niet echt aan wennen. Echt een designfehler als je het mij vraagt.
De R1200R daarentegen Hele mooie motor! Helaas nog te duur voor mij. Voorlopig gaat deze jongen lekker sparen en stel de aanschaf uit.