K1200RS of K1200S?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GRUWEZ

K1200RS of K1200S?

Bericht door GRUWEZ »

Ik wil mijn K1 wat "sparen" en zoek een leuke sportieve BMW moto om mij wat mee te amuseren. Ik twijfel tussen een K1200RS en een K1200S. Zoals ik nu kan zien, kost een goede K1200RS (facelift model) zo tussen de 8000 en de 10000 Euro. Een K1200S begint rond de 12500 in okkazie en gaat tot rond de 15000.

Wat is het advies van de experts? Koop ik best eerst een K1200RS en wacht ik tot de K1200S iets goedkoper is? Of is de K1200S echt zoveel beter dat de 4000-5000 Euro meerprijs verantwoord is.

Stuur maar jullie opinies, ik ben benieuwd.

Alvast bedankt
Rik Gruwez
Brugge
YOwan

Bericht door YOwan »

Naar het schijnt van horen zeggen zouden zowel de K1200RS als de K1200GT volgend jaar uit het gamma verdwijnen en samen vervangen worder door een K1200RT :!: :!:
Er zullen dus waarschijnlijk binnenkort wat einde reeks RS-en en GT's met kortingen en/of gratis accesoires te verkrijgen zijn. Eens informeren bij je dealer, ge kunt nooit weten dat er een zaakje te doen is hé ... :?: :?:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Walt

Bericht door Walt »

YOwan schreef:Naar het schijnt van horen zeggen zouden zowel de K1200RS als de K1200GT volgend jaar uit het gamma verdwijnen en samen vervangen worder door een K1200RT :!: :!:
Er zullen dus waarschijnlijk binnenkort wat einde reeks RS-en en GT's met kortingen en/of gratis accesoires te verkrijgen zijn. Eens informeren bij je dealer, ge kunt nooit weten dat er een zaakje te doen is hé ... :?: :?:
cu soon, doeiij
Momenteel lopen volgende promoties op de K 1200RS/GT:
K1200RS : Gratis kofferset en tanktas.
K1200GT : Gratis verwarmde handgrepen, verwarmd zadel en Cruise Control
-Speciale afbetalingsvoorwaarden op beide modellen aan 155 euro/maand

Ik ben echt benieuwd naar de K1200RT ! :shock:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
YOwan

Bericht door YOwan »

Walt schreef:Ik ben echt benieuwd naar de K1200RT ! :shock:
Ik denk dat ge niet de enige zult zijn.
Als er eindelijk terug een nieuwe K in RT-trim beschikbaar zal zijn, zal het ongetwijfeld een succes worden. Maar eerst even afwachten welke 'look' hij zal meekrijgen. :!:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
GRUWEZ

Bericht door GRUWEZ »

YOwan schreef:Naar het schijnt van horen zeggen zouden zowel de K1200RS als de K1200GT volgend jaar uit het gamma verdwijnen en samen vervangen worder door een K1200RT :!: :!:
cu soon, doeiij
Jamaar, jamaar, ik ben wel op zoek naar een okkazie hé! En nu wilt ge mij een nieuwe doen kopen. Tss, tss, tss... :wink:

Een K1200RS staat nog altijd voor 16,000 in de BMW catalogus. Die gratis opties zullen de pil misschien iets vergulden, maar een tweedehands RS is toch direct 6000 tot 8000 Euro goedkoper.

Dus vandaar nogmaals mijn vraag...

Het prijsverschil tussen een tweedehandse K1200RS en een tweedehandse K1200S bedraagt gemiddeld zo'n 4000 Euro. Zal ik 4000 Euro meer plezier hebben aan een K1200S, of ga ik toch beter voor de RS?

Thanks,
Rik Gruwez
Brugge
Frans

Bericht door Frans »

RIK
Als ge regelmatig met 2 rijdt en reizen maakt zijt ge volgens mij beter af met een occasie RS,als ge enkel het sportieve zoekt en alleen rijdt en geen te lange en verre reizen onderneemt zal de S het prijsverschil wel waard zijn.
ik zou U wel het model 2001 aanraden, het is een zeer aangename en goede motor,op lange afstanden veel comfortabeler dan de alomgeprezen gs ,voor korte manoeuvers is het wel een zware loebas. Motorisch volgens mij het beste wat BMW gemaakt heeft
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Ik vind dat U eerst eens met beiden moet rijden... Dit zijn ver uiteenligende motoren wat betreft handelbaarheid en comfort.
Wij zijn nu in bezit van een K1200S en mijn vrouw is daar zeer content mee maar ze moest niets hebben van een RS... ik kan me voorstellen dat er een heleboel mensen daar net andersom over denken omdat een RS voor zeer lange afstanden toch meer comfort bied maar deze is dan weer niet zo krachtig en sportief... De K1200S is echter ook niet de ultieme sportmotor hoor en is naar sportieve normen toch nog heel comfortabel. :roll: :roll:

GRTS Danny
GRUWEZ

Bericht door GRUWEZ »

Danny, Frans,

Bedankt voor de reactie. Persoonlijk ben ik niet zo'n lange-afstand rijder. Shame on me, maar ik ben eigenlijk voornamelijk een "zondagsrijder". :oops:

Mijn vrouw gaat occasioneel wel eens mee (voornamelijk op de K1), maar het is eerder van moeten. Als het aan haar lag, namen we altijd de auto.

Als ik jullie opmerkingen zo lees, dan denk ik dat de K1200S eigenlijk de moto is die ik prefereer. Maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan vast. Waarschijnlijk zullen die dingen het komende jaar meer beschikbaar worden op de okkaziemarkt, en zal de prijs ervan dalen. Ik zou natuurlijk ook eerst een K1200RS kunnen kopen en dan nadien inruilen voor een K1200S.

Decisions, decisions....

Alvast bedankt voor jullie advies. Ik zal op mijn gemak eens rondkijken.

Rik Gruwez
Brugge
LJ

Bericht door LJ »

Als er een K 1200 RT uitkomt mogen ze me alvast eentje opzij zetten.

De enige 2-cylinder waar ik ooit mee heb gereden was de R 1200 GS en was er niet echt wild van. Draait niet zo mooi rond en trilt dat het een lieve lust is. In vergelijking met m'n K1100 rs he.
(voor da ik allemaal die GS rijders hier in m'n nek krijg :D )

Het was dan ook toevallig nog eens een héél stormachtige periode en de zijwindgevoeligheid is groter voor de GS zonder koffers dan voor m'n RS met koffers.

Heb het duidelijk meer voor de K-tjes. Iedereen z'n ding hé.
Sherman

k1200RT

Bericht door Sherman »

op http://www.k1200rt.de is een fotootje te zien. Zou in het voorjaar (maart) 2006 voorgesteld worden... :lol:
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding
ieder zijn smaak
maar ik vind het op foto allesinds maar niets.
ik denk wel dat het een bom van een toermoto zal zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny

Bericht door Danny »

't gat dat ontstaan is na de 1100LT moet opgevuld worden en de viercylinder is sowieso altijd al met voorsprong een meer comfie moto geweest dan de boxer, die K zal wel goed verkopen... meer vermogen, aangenamere motor...
ik wil mijne K1 sparen
wil je er dan nog vijftig jaar mee rijden want die dingen zijn echt beresterk maar pas echt goed als ze bollen :wink:
Walt

Bericht door Walt »

R1100RS schreef:Afbeelding
ieder zijn smaak
maar ik vind het op foto allesinds maar niets.
ik denk wel dat het een bom van een toermoto zal zijn
Ik vind het een mooie moto. Nu maar wachten tot we die in het echt te zien krijgen. :shock:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
brit

Bericht door brit »

photoshop :?:
Pipopp

Re: K1200RS of K1200S?

Bericht door Pipopp »

en waarom de K1 sparen? Denk dat hij liever intens gebruikt zou worden. Tenzij je hem al zover hebt gedreven ?

Maar ik geef toe, die RS daar kijk ik ook naar uit, de max denk ik
Mijn neef heeft de GT ( bijna identiek aan de RS) en daar zit wat in hoor, en voor duo, veel comfort

succes bij je keuze en hou ons op de hoogte

Philippe
GRUWEZ

Bericht door GRUWEZ »

en waarom de K1 sparen? Denk dat hij liever intens gebruikt zou worden. Tenzij je hem al zover hebt gedreven ?
Ik vind de K1 echt een design klassieker en zou hem graag in goede staat houden. De maniak in mij kuist hem met doekjes, een tandenborstel, etc... tot al die geel gespoten componenten er als nieuw uitzien. Maar ik rij er ook regelmatig mee en het is echt een heel toffe moto, waar je bovendien overal mee in de kijker loopt. Maar doordat ik er regelmatig mee rijd, zijn er toch gebruikssporen op te zien. Daarom zou ik voor de langere ritten (zo'n 300km per dag) graag iets anders hebben, en nog het liefst een K1200S in geel/zwart. Aangezien dit soort speelgoed voor 't ogenblik niet echt dik gezaaid ligt op de okkaziemarkt, koop ik misschien beter iets anders in afwachting. Ik heb vorige week met een R1100S gereden. Wel een leuke moto, maar toch niet echt mijn ding. Daarom gaat mijn goesting nu uit naar een K1200RS als "moto in afwachting van K1200S". :wink: Mijn favoriete kleurcombinatie is arctic white met blauw, maar die combinatie is nog maar een paar jaar beschikbaar. Tweede keuze is zilver met rood, wat al iets langer beschikbaar is.

We zien wel hoe het afloopt. Dit alles heeft mij niet belet deze morgen een flinke rit te maken met de K1. Het blijft toch een speciale moto hé! 8)

Groetjes,
Rik
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@Rik

Als jij hem zo mooi kuist dan willen wij liever vandaag dan morgen een mooie foto zien. Kwestie van te weten hoe wij den onze moeten kuisen.
En idd, de K1 heeft zijn plaats in de motorgeschiedenis. Ik herinner me nog dat ik als klein manneke dacht van 'waw". Nu is dat wat minder want ik vind hem een beetje te zwaar overkomen.

Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Pipopp

Bericht door Pipopp »

wij zijn net terug van een ritje Ardennen, 250km, met de K1 uiteraard. Las net je berichtje. Zou het kunnen dat K1 rijders dezelfde goesting hebben??? Die wit-blauwe RS is echt wel mijn opvolger voor de K1 moest die er ooit komen. Maar dat is nog niet voor nu. Wij rijden voor ons plezier en dus kan de K1 nog lang mee.
Tof dat je reageerde en mss. kunnen we eens iets doen met andere K1-rijders, wie weet.

groetjes

Philippe
flyingbrick

Bericht door flyingbrick »

mss. kunnen we eens iets doen met andere K1-rijders, wie weet.
Animal heeft onlangs een ballonnetje opgelaten, maar hij is precies op reis... :?
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Walt schreef: Ik ben echt benieuwd naar de K1200RT ! :shock:
Eindelijk een echte opvolger van de K1100LT?

Laat het ons hopen
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
YOwan

Bericht door YOwan »

Walt schreef:Ik ben echt benieuwd naar de K1200RT ! :shock:
Gisteren nog eens een bezoekje gebracht aan de dealer en een vraagje gesteld over de 'nieuwe K1200RT'. Antwoord : wij kunnen daar nog niets over zeggen omdat we zelf nog van niets weten, het gerucht gaat inderdaad dat er een nieuwe K-RT zit aan te komen maar dat zou dan voor ten vroegste eind 2006 zijn.
Ik wacht in elk geval vol spanning af :!:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
Willy_DC

K1200RS

Bericht door Willy_DC »

Ondertussen werd het half januari 2006, en vraag ik me af af er een overgangsperiode komt in de productie van de K1200RS in afwachting van de uiteindelijke beschikbaarheid van de K1200GT met dwarsliggende motor. Wie weet er meer over?
Wulf

Bericht door Wulf »

GT beschikbaar vanaf eind maart, maar de wachttijden lopen nu al op tot begin mei :cry:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Willy_DC

Bericht door Willy_DC »

Is de productie van "oude" RS (krukas in lengterichting) nu reeds stopgezet, of er nog een aantal daarvan in stock?
Wulf

Bericht door Wulf »

ik denk reeds 2 jaar uit productie
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Plaats reactie