i-pod classic of touch?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noppenrijder

i-pod classic of touch?

Bericht door noppenrijder »

Ik overweeg dergelijke aankoop, moeilijke keuze - ga ik voor een eenvoudige en goedkopere classic, of voor de duurdere Touch met veel meer mogelijkheden (of gerbuik je die niet veel)? Voor het geheugen moet ik het niet doen, 32 of 64 is voldoende 160 hoeft niet (denk ik toch ?). Met welke blader je het gemakkelijkst door de nummers, is het gebruiksvriendelijkst ? Met welke kan je bvb het gemakkelijkst muziek spelen op een feestje als je hem aansluit op een stereo? Iemand vertelde mij dat de classic veel duurzamer is (en meer tegen een stootje kan - elk toestel valt wel eens op de grond denk ik ) dan de touch , die veel fragiler zou zijn, klopt dit ? Ik lees dat de touch bluetooth heeft; wil dat zeggen dat ik hem ook kan koppelen met mijn bluetooth module van de intercom (ipv mijn telefoon) op de moto of in de wagen ? Internet via Wifi; is dit echt handig of eerder een gadget, er zijn wrschl niet zo veel plaatsen met hot spot; ik zag dit nu toevallig in de bib, maar vraag mij dan direct ook af wat ik op internet te zoeken heb in de bib - of kan je daar dan bvb ook je e-mail mee ophalen?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Geert_GS

Re: i-pod classic of touch?

Bericht door Geert_GS »

Wij hebben voor onze dochter de I Pod Touch (8GB) gekocht.
Ik zou eerder voor een 32GB (279 Euro)opteren maar zij zijn nog maar 10 jaar.
Allereerst hebben wij dit aangeschaft omdat ze al van vorig jaar voor een Nintendo DS aan het vragen waren.
Omdat deze uiterst geschikt is voor spelletjes te spelen en m'n de spelletjes via I Tunes kan aankopen is deze investering goedkoper dan een DS met afzonderlijk achteraf gekochte spelletjes te kopen.

Dat een I Pod Classic beter tegen een stootje kan ga ik hier niet ontkennen maar volgens mijn bescheiden mening is geen enkel toestel bestand tegen een zware val.
Maar in de aftermarket zijn er genoeg covers of doosjes te vinden om Uw geliefd produkt te beschermen tegen allerhande ongewenste mogelijke beschadigingen.

Bluetooth en WiFi aan boord en eerlijk waar gezegd,internet en mailing werken zeer goed.
Touchscreen werkt echter ook zeer goed vooral voor de "Apps" als voor de "Games".

Maar dit kan m'n natuurlijk ook met de I Phone.

Natuurlijk kan m'n ook films mee uploaden.

Muziek mee upladen en afspelen zeer zeker ook geen enkel probleem.

Besluit: de I Pod Touch is een degelijk uitgerust toestel dat zeer goed functioneert,naar budget toe moet ieder voor zich uitmaken of dit de moeite waard is maar persoonlijk opteer ik toch voor de I Pod Touch.

Grtz

Geert KR
popken

Bericht door popken »

Hoi,

Er zijn wel degelijk een paar essentiële en praktische verschillen tussen de "Touch" en de iPod.
Het belangrijkste is voor mij:
1) de algemenen bediening van de toestellen verschilt zeer veel. Bij de iPod zit je steeds met het "cirkeltje" te knoeien. het werkt wel goed maar is en blijft soms toch te gevoelig. Het schermpje geeft wel de nodige info maar is minder intuïtief dan de iPod touch. Het touchscreen scherm werkt veel gemakkelijker en is gewoon leuker om te bedienen. Zeer leuk is bvb "cover flow". Hiermee kan je in een "glij-beweging" door je hoesjes gaan om een CD terug te vinden. De info per CD is ook veel duidelijker en leuker.
2) WIFI ! Je kan inderdaad je mails binnen halen en mails versturen, zolang je maar in een draadloos netwerk aan het bewegen zijt. Als je dus thuis een draadloos netwerk hebt, kan je met de "touch" zowel email als internet gebruiken op je touch. Ook inloggen op je netwerk en foto's bekijken die op de server staan ...
3) Overal muziek in huis. (Wifi vereist) Je kan gratis het programma "Remote" als App downloaden op je touch en hiermee op verschillende plaatsen in huis je muziek laten spelen (en bedienen). Hiervoor heb je een Airport Express voor nodig (89,- Euro). Is inderdaad een meerprijs maar het werkt perfect. Je installeert deze "express" in je netwerk en via de audio uitgang sluit je deze aan op je versterker (vb in de living). Via remote op je iPod Touch bedien je dan je hele muziekbibliotheek. Stel je hebt vrienden op bezoek die het graag rustig houden, maak dan op je PC of Mac in iTunes een lijstje "rustig". Hierin gooi je al je rustige muziek. Op je iPod touch verschijnt deze map en deze kan je volledig bedienen terwijl je versterker in de living de muziek weergeeft. Hoe groot het geheugen van je touch is speelt dan geen rol omdat je de muziek van je harde schijf van je PC haalt.
Je kan zo'n Express overal in huis plaatsen, zodat je op verschillende plaatsen in huis (waar een versterker met luidsprekers staat) je gehele muziekbibliotheek kan laten spelen ...

Samengevat:
Als je een goede, uitgebreide "MP3 speler" zoekt, neem dan een iPod Classic.
Als je meer met je Wifi netwerk zoekt te doen, ga dan zeker voor de touch !

suc6 !
noppenrijder

Allen : Bedankt voor de interessante uitleg; @popken: ik heb zo de dindruk dat uw voorkeur ook naar de touch gaat vanwege de vele mogelijkheden. Die express interesseert mij wel, maar ik ben een totale leek op dat vlak; ik heb idd draadloos netwerk; maar waar koop ik zo'n ding (zijn er verschillende types - kwaliteiten, welke raadt je aan ?), hoe sluit ik dat aanof kan ik dat als leek met de gerbuiksaanwijzing - wrschl zijn er dan ook zaken die moeten wijzigen aan de instelling van mijn PC, maar daar heb ik zeker geen kaas van gegeten ...
popken

Bericht door popken »

kijk hier voor verdere info ivm de Express: http://www.apple.com/benl/airportexpress/" onclick="window.open(this.href);return false;
de aansluiting is niet zo moeilijk, echter, als je van PC instellingen geen kaas hebt gegeten, vraag het dan liever aan iemand die dit wel kan.
eens geinstalleerd, heb je er wel veel plezier aan ...
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik heb de iPod Touch 3G 32GB. Echt een perfect apparaat en het opslagvermogen is meer dan genoeg. Je kunt 'm ook als spelcomputer gebruiken (veel spelletjes gratis te downloaden uit de Apps store; echter batterijduur relatief kort bij intensief gebruik touchscreen) en ook voor e-mail lezen en internet surfen (snel even op het forum kijken :wink: ).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
GSMax

Bericht door GSMax »

Als het om muziek te beluisteren is: de I-pod classic. I-pod touch is een dure gadget, waar ge toch niet alles van gaat gebruiken. Ikzelf heb de classic, mijn dochter de I-pod touch 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb de Ipod touch van 8GB en dat is meer dan voldoende.
ook draadloos internet en dat werkt perfect.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Heb nog nis van i dus wel 'n N95 van Nokia, al 3jaar, dus 'n oud toestel.
Deze ontvangt ook de Wii aansluiting, dus internetten mogelijk.

Daarbij 'n Wii ontvanger als radio, dus bijna 20.000 zenders die online zijn.
Deze ontvanger kan ik vanaf elke PC bedienen, dus ook met de N95.

De oude N95 heeft ook Blue-Tooth, makkelijk voor op de motor, helaas korte batterij-duur.
N95 wordt meteen opgenomen in de Garmin 660, wat ook wel makkelijk kan zijn.

Heb in de N95 al meer dan 1500 foto's staan, ook meer dan 350mp3 muziekjes, en dat voor 'n 3jaar oud toestel.

Het gemak dient de mens, maak de juiste keuze voor dat moment, en dat kan ik niet voor je doen.

mvg Nico
MG Breva 850
noppenrijder

het werd de touch van 32 GB; zeer snelle levering van de apple store, binnen 48 u; en nu beginnen spelen; hopelijk krijg ik de internet bluetooth en wifi toestanden zonder veel problemen aan de praat ...
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

Firmin -den boXer- schreef:het werd de touch van 32 GB; zeer snelle levering van de apple store, binnen 48 u; en nu beginnen spelen; hopelijk krijg ik de internet bluetooth en wifi toestanden zonder veel problemen aan de praat ...
Mag normaal zo geen probleem zijn.
Apple is zeer gebruiksvriendelijk en als Je het echt niet weet zullen ze U mé plezier in de Apple store er mee verder helpen.
Op allerhande forums is er ook voldoende info te vinden.

Grtz

Geert KR
Plaats reactie