gevraagd: tips over Dolomieten...

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door Den Dirk »

Begin september ga ik een weekje toeren door de Dolomieten, en ben op zoek naar tips, van mensen die er geweest zijn.
Ik ben over 6 jaar met de auto daar geweest en toen gezegd : hier kom ik met de moto eens terug! :grin:
de klassieke passen vind ik tuurlijk weer, maar waarschijnlijk zijn er minder bekende passen/wegen/dorpen die het passeren waard zijn...
De Giro heeft daar enkel beruchte beklimmingen waar ik de naam kwijt van ben.... :-?

Elke info is welkom!

Thanks :wink:
I like my bike!!
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door Zeppe »

Den Dirk schreef:Begin september ga ik een weekje toeren door de Dolomieten, en ben op zoek naar tips, van mensen die er geweest zijn.
Ik ben over 6 jaar met de auto daar geweest en toen gezegd : hier kom ik met de moto eens terug! :grin:
de klassieke passen vind ik tuurlijk weer, maar waarschijnlijk zijn er minder bekende passen/wegen/dorpen die het passeren waard zijn...
De Giro heeft daar enkel beruchte beklimmingen waar ik de naam kwijt van ben.... :-?

Elke info is welkom!

Thanks :wink:
Hallo Dirk,

Je kan altijd de "zoek"-functie even raadplegen, je zal verschieten wat een lectuur je over de Dolomieten kan vinden.
Verder, moet je zeker eens gaan kijken op de site van pvdk, er staat een prachtig verslag met foto's van zijn trip naar de Dolomieten
Ook kan je hier bij de reisverhalen heel wat vinden over deze regio die duidelijk goed gefrequenteerd is bij de motorrijders hier op het forum
En dan heb je nog "google". Daar heb ik zelf heel wat infor ivm overnachting, ritten, etc gevonden

suc6
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
leslie
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 jul 2005, 16:04
Locatie: sint-truiden

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door leslie »

probeer deze site eens http://www.alpineroads.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door Den Dirk »

Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar echte details, namen van moeilijke/toffe passen had ik ni gevonden, het verslag wel natuurlijk, maar ik ben echt op zoek naar specialekes.... :wink:
I like my bike!!
leslie
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 jul 2005, 16:04
Locatie: sint-truiden

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door leslie »

Den Dirk schreef:Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar echte details, namen van moeilijke/toffe passen had ik ni gevonden, het verslag wel natuurlijk, maar ik ben echt op zoek naar specialekes.... :wink:
Deze dan http://www.alpenbiker.de" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze http://www.alpenbiker.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door Den Dirk »

idd toffe en interessante sites!

Danku

Ik weet watte doen :wink:
I like my bike!!
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door K1200GT »

Iets ten Zuiden van de Dolo's, maar een must: Passo Manghen 8-)

http://www.alpentourer.com/alpine_passe ... nghen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: gevraagd: tips over Dolomieten...

Bericht door Koppel!! »

YOO

Forcella de Lavardet, als een beetje makkelijk off-road je niet afschrikt. De klim naar de Monte Zoncolan is ook iets knap, compleet in asfalt, dus geen probleem.
Eigenlijk, zowat alles rond Lago di Sauris is de moeite waard.
Als je de Manghen doet, vergeet dan niet dat de Passo di Cinque Croci verboden terrein is, op sommige landkaarten is dit niet duidelijk.
Vele meer zuidelijk is de Passo di San Boldo en Monte Grappa ook zeker de moeite.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie