Ik heb een 2e hands 2610 gekocht compleet met cd-roms en ontgrendelcode.
Als ik de geladen kaarten bekijk door over het scherm te scrollen , zie ik gans Europa verschijnen. Toch kan ik via Find geen adressen in detail opzoeken in bepaalde landen. Als ik de handleiding begrijp zou ik via Mapsource nog extra landen moeten aanvinken.
De installatiediskette start op, maar als ik nadien de gps met mijn computer verbindt kan ik geen detail zien van de software op de gps.
Ik beschik over een installatiediskette, een City navigator Europ ( 2 delen ) en een versie V8 ( blijkbaar de laatste update voor dit toestel ).
Is mijn pc niet geschikt voor aansluiting of misschien defekt ?
2610 2e hands
Moderator: GVN
2610 2e hands
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Re: 2610 2e hands
Proficiat met uw aankoop van een no-nonsens gps-systeem!! Alls uw computer een Usb-poort en een dvd-lezer heeft is hij geschikt om de kaarten van uw pc naar het toestel te zetten , hou er wel rekening mee dat dit lang duurt. Sneller is via een kaartlezer enkel de geheugenkaart aan uw pc te hangen.
De 2610 kan max een geheugenkaartje van 2Gb aan. Heel Europa is 2,2 Gb dus zal je minstens ergens een stukje moeten laten wegvallen. (Maar de kans dat je een motorreis gaat doen van de noordkaap via schotland tot gibraltar en zo verder tot beneden in italie is klein zeker?
) Belangrijk om weten is dat de kaarten telkens OVERSCHREVEN worden , je kan dus geen gebieden bij aanvinken , telkens overnieuw beginnen. Een geheugenkaartje van 2Gb kost tussen de 10 en de 20 € , dus als het uwe klein is , kan je de aankoop van eentje van 2Gb overwegen.
Eerst zet je de kaarten op uw PC , en dan moet je ze ontgrendelen met de 25 cijferige code voor uw toestel (werkt slechts op 1 toestel). De gps aan de usb-poort. Vervolgens open je mapsource en klik je de kaartknop-'tool' aan (dat vierkant met een deuk links van het vergrootglas) en dan klik je de kaartdelen om op uw toestel te zetten. Links kan je dan in de lijst nog eens bekijken welke uw selectie is , en zeker onderaan '"gegevens voor routeberekening" aanzetten. En verzenden naar het toestel .(soms kan het nuttig zijn om via garmin/support de usb drivers te vernieuwen maar je kan eerst zo proberen) Klaar is kees.
PS op uw 2610 kan je zien welke delen erop geladen zijn door het infoscherm op te roepen en vervolgen kaartinfo en dan krijg je een (onoverzichtelijke) lijst met de kaartdelen die er nu opstaan , en kan je ineens nakijken of ze aangevinkt zijn.
De 2610 kan max een geheugenkaartje van 2Gb aan. Heel Europa is 2,2 Gb dus zal je minstens ergens een stukje moeten laten wegvallen. (Maar de kans dat je een motorreis gaat doen van de noordkaap via schotland tot gibraltar en zo verder tot beneden in italie is klein zeker?
Eerst zet je de kaarten op uw PC , en dan moet je ze ontgrendelen met de 25 cijferige code voor uw toestel (werkt slechts op 1 toestel). De gps aan de usb-poort. Vervolgens open je mapsource en klik je de kaartknop-'tool' aan (dat vierkant met een deuk links van het vergrootglas) en dan klik je de kaartdelen om op uw toestel te zetten. Links kan je dan in de lijst nog eens bekijken welke uw selectie is , en zeker onderaan '"gegevens voor routeberekening" aanzetten. En verzenden naar het toestel .(soms kan het nuttig zijn om via garmin/support de usb drivers te vernieuwen maar je kan eerst zo proberen) Klaar is kees.
PS op uw 2610 kan je zien welke delen erop geladen zijn door het infoscherm op te roepen en vervolgen kaartinfo en dan krijg je een (onoverzichtelijke) lijst met de kaartdelen die er nu opstaan , en kan je ineens nakijken of ze aangevinkt zijn.
Gefeliciteerd met uw 2610.
- City Navigator Europe v8 is van 2006. Het is dus best mogelijk dat de kaartversie sommige adresgegevens niet bevat. De laatste kaartupdate voor een 2610 was City Navigator Europe 2009. Voor de 2610 komen geen nieuwe kaartupdates meer uit.
- om te weten welke Unit Software = firmwareversie er op uw 2610 staat, de <Menu> knop indrukken en naar <Systeem> gaan (of vergelijkbaar handelen). Laatste firmwareversie: StreetPilot 2610 Ver. 4.80 as of Oct 20, 2006.
- Handige website
- het is raadzaam om regelmatig een hard reset te doen. Daarmee worden oude, verborgen bestanden verwijderd en begint het toestel met een schone lei.
Dat uw PC schuld is aan wat beginnersprobleempjes lijkt me niet zo waarschijnlijk. Van een 2610 kan u best nog veel plezier hebben.
- City Navigator Europe v8 is van 2006. Het is dus best mogelijk dat de kaartversie sommige adresgegevens niet bevat. De laatste kaartupdate voor een 2610 was City Navigator Europe 2009. Voor de 2610 komen geen nieuwe kaartupdates meer uit.
- om te weten welke Unit Software = firmwareversie er op uw 2610 staat, de <Menu> knop indrukken en naar <Systeem> gaan (of vergelijkbaar handelen). Laatste firmwareversie: StreetPilot 2610 Ver. 4.80 as of Oct 20, 2006.
- Handige website
- het is raadzaam om regelmatig een hard reset te doen. Daarmee worden oude, verborgen bestanden verwijderd en begint het toestel met een schone lei.
Dat uw PC schuld is aan wat beginnersprobleempjes lijkt me niet zo waarschijnlijk. Van een 2610 kan u best nog veel plezier hebben.
De laatste OT update van de kaarten koop je best NIET voor een 2610 want die werkt niet zo goed op uw toestel. Beter de v2008 nemen daar heeft Garmin nog tijd in gestoken.
op zich was dat juist, maar irrelevant want Garmin verstrekt er geen ontgrendelcodes meer van, niet voor CNEv2009 en evenmin voor CNEv2008st1100 schreef:De laatste OT update van de kaarten koop je best NIET voor een 2610 want die werkt niet zo goed op uw toestel. Beter de v2008 nemen daar heeft Garmin nog tijd in gestoken.
Als dat klopt is Garmin echt klantonvriendelijk. Het is al erg genoeg dat ze beluiten om 2 jaar na het uit het gamma nemen van bv een Quest besluiten om er geen kaarten meer voor te maken. Maar dat ze ook de oude kaarten niet meer verkopen voor diegenen die dat willen is er over.
Dank u voor het vertrouwen in ons merk en als je nog iets nodig hebt f**k off. Halfwerkende kaarten hebben we hier nog wel voor een vriendeprijske van nog geen 100€ mag je ze hebben.
Als je nog iets wenst koop een nieuw toestel dan naaien we u binnen 2 jaar nog eens. Neen , dank u.
Dank u voor het vertrouwen in ons merk en als je nog iets nodig hebt f**k off. Halfwerkende kaarten hebben we hier nog wel voor een vriendeprijske van nog geen 100€ mag je ze hebben.
Ok allen heel erg bedankt. Ik ga eens proberen met de hulp van een geoefend gebruiker .
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Klopt inderdaard. Heb hiervoor zelf een mail gestuurd naar Garmin doch....geen antwoordAls dat klopt is Garmin echt klantonvriendelijk. Het is al erg genoeg dat ze beluiten om 2 jaar na het uit het gamma nemen van bv een Quest besluiten om er geen kaarten meer voor te maken. Maar dat ze ook de oude kaarten niet meer verkopen voor diegenen die dat willen is er over.
Mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II