Jura: onbekend in onbemind
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
jpblocken
- Contacteer:
Jura: onbekend in onbemind
Net terug van 4 dagen Jura, samen met 16 andere BMW MC Vl-leden uit Limburg. (Een deel van de groep hangt nog ergens in Lermoos / Garmisch uit).
Heenrit via de Vogezen met overnachting in La Bresse om het aantal kilometers per dag op een ontspannen niveau te houden. Vervolgens naar Lamoura in het Zuiden van de Jura op zo'n 40 km vogelvlucht van Geneve. Een gebied dat op alle vlakken iets te bieden heeft. Hoogteverschillen, prachtige bochten, cols, gorges (iets kleiner dan de Verdon, maar zeker zo mooi). Wel wat veel kiezel op de opgelapte tarmacstroken die tot voorzichtigheid dwingt. Een reisverslag volgt nog wel (als de foto's verzameld zijn) maar als voorproefje kan je al genieten van Lamoura op TV bij de aankomst op 9 juli en het vertrek op 10 juli van de Tour de France.
Terugritje via Vogezen en overnachting net over de Franse grens in Saarland.
Heenrit via de Vogezen met overnachting in La Bresse om het aantal kilometers per dag op een ontspannen niveau te houden. Vervolgens naar Lamoura in het Zuiden van de Jura op zo'n 40 km vogelvlucht van Geneve. Een gebied dat op alle vlakken iets te bieden heeft. Hoogteverschillen, prachtige bochten, cols, gorges (iets kleiner dan de Verdon, maar zeker zo mooi). Wel wat veel kiezel op de opgelapte tarmacstroken die tot voorzichtigheid dwingt. Een reisverslag volgt nog wel (als de foto's verzameld zijn) maar als voorproefje kan je al genieten van Lamoura op TV bij de aankomst op 9 juli en het vertrek op 10 juli van de Tour de France.
Terugritje via Vogezen en overnachting net over de Franse grens in Saarland.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Re: Jura: onbekend in onbemind
Is dat een nieuwe club ofzojpblocken schreef:Net terug van 4 dagen Jura, samen met 16 andere BMW MC Vl-leden uit Limburg.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
jpblocken
- Contacteer:
Neen Wim, een initiatief buiten de officiële club, maar wel een jaarlijks terugkerend fenomeen dat tijdens de winteravonden vorm krijgt in de VVW in Hasselt. Verleden jaar mengde er zich zelfs een Panrijder in het gezelschap. We hebben hem beloofd dat we bij herhaling zijn Honda stickertjes eraf halen en vervangen door het blauw-witte propellersymbool
Spijtig genoeg was hij dit jaar door andere verplichtingen er niet bij.
-
GSrijder
- Contacteer:
Altijd al een apart ras geweest de Limburgers
Die pan rijder, toevallig toch niet ericPan?
Die pan rijder, toevallig toch niet ericPan?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
jpblocken
- Contacteer:
Neen, is een Hasseltenaar en collega van mij. Ik ging voorheen altijd samen met hem langere toervakanties maken.
Awel, ik vin dat spijtig wat ik hou wel van die limburgers. Héél toffe gasten ! Als er dan zoiets besloten word, wil ik daarvan graag op de hoogte zijnjpblocken schreef:Neen Wim, een initiatief buiten de officiële club, maar wel een jaarlijks terugkerend fenomeen dat tijdens de winteravonden vorm krijgt in de VVW in Hasselt.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

De WimLT dat is er precies ene met mensenkennis !!WimLT schreef:Awel, ik vin dat spijtig wat ik hou wel van die limburgers. Héél toffe gasten ! Als er dan zoiets besloten word, wil ik daarvan graag op de hoogte zijnjpblocken schreef:Neen Wim, een initiatief buiten de officiële club, maar wel een jaarlijks terugkerend fenomeen dat tijdens de winteravonden vorm krijgt in de VVW in Hasselt.
2008 R 1100 RT
2005 Honda Deauville
1996 Honda Goldwing
1992 Kawazaki ZXR 750
2005 Honda Deauville
1996 Honda Goldwing
1992 Kawazaki ZXR 750
Gert-1967 schreef:De WimLT dat is er precies ene met mensenkennis !!
Ik was maar wat aan't jennen, hoor JP

-
jpblocken
- Contacteer:
Geen prob Wim.
Af en toe eens langskomen, eerste vrijdag van de maand. Gekende plaats en in de zomer een heerlijk terrras langs't water; zeker zo gezellig als het ooit in Sint Anneke was
Af en toe eens langskomen, eerste vrijdag van de maand. Gekende plaats en in de zomer een heerlijk terrras langs't water; zeker zo gezellig als het ooit in Sint Anneke was
Weet het wel. Ben er al een paar keer geweest. Prachtige lokatie, vooral bij dit weer 

@ JP Blocken: de eerste dag van jullie heenreis zijn we jullie gekruist in de buurt van Epinal geloof ik. We zijn Michel(wermRTke) en ikzelf.
Wij kwamen terug van een weekje Gorges de Verdon, Mont Ventoux en Vercors. Ik weet niet of jij ons herkent hebt, Marc R die ook bij jullie
was had ons alvast wel herkend.
Wij kwamen terug van een weekje Gorges de Verdon, Mont Ventoux en Vercors. Ik weet niet of jij ons herkent hebt, Marc R die ook bij jullie
was had ons alvast wel herkend.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
jpblocken
- Contacteer:
Michel,
Wij waren reeds een dag eerder vertrokken (zaten toen al ergens tussen La Bresse en Lamoura) maar hebben wel vernomen van Marc en Philippe dat ze jullie gekruist waren. We zijn in meerdere groepen en op verschillende dagen er heen gereden.
Wij waren reeds een dag eerder vertrokken (zaten toen al ergens tussen La Bresse en Lamoura) maar hebben wel vernomen van Marc en Philippe dat ze jullie gekruist waren. We zijn in meerdere groepen en op verschillende dagen er heen gereden.
-
Frans
Ten einde de Jura te beminnen drink eens een speciaal streekwijntje ,een strowijntje of ne Poulsard de speciale streekrosé .
De wegen van de Jura waren de preferées van mijn K1200RS, echte slingerwegen op zijn lijf geschreven.
Inderdaad een weinig besproken streek.
De wegen van de Jura waren de preferées van mijn K1200RS, echte slingerwegen op zijn lijf geschreven.
Inderdaad een weinig besproken streek.
-
Relax
Zo houden, dan blijft het er rustig. Ik passeer er op 32/07 opnieuw, richting Alpen. Life sucks.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
V
Gedaan met de rustRelax schreef:Zo houden, dan blijft het er rustig. Ik passeer er op 32/07 opnieuw, richting Alpen. Life sucks.
Grtz V
-
Frans
V schreef:Gedaan met de rustRelax schreef:Zo houden, dan blijft het er rustig. Ik passeer er op 32/07 opnieuw, richting Alpen. Life sucks.Hoeveel dagen in de maand juli
![]()
Grtz V
Das normaal den 1 augustus, relax is zijn frans aan't oefenen
elfenzestig =71
viertwintig twaalf =92
tweeendertig juli = 1 augustus
Snapje (Betty)
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Relax
Je verkl**t m'n grap door 'm te doorzien. Desondanks: gefeliciteerd. En dit zeggen doet pijn, maat.Frans schreef:V schreef:Gedaan met de rustRelax schreef:Zo houden, dan blijft het er rustig. Ik passeer er op 32/07 opnieuw, richting Alpen. Life sucks.Hoeveel dagen in de maand juli
![]()
Grtz V
Das normaal den 1 augustus, relax is zijn frans aan't oefenen![]()
elfenzestig =71
viertwintig twaalf =92
tweeendertig juli = 1 augustus
Snapje (Betty)
Ik vertrek trouwens op 30/07, via de Jura (Champagnolle). Ben nog op zoek naar slaapplaats voor 5 personen voor één nacht (2 kamers volstaan) op zo'n 650 tot 750 km van hier. Iemand een idee?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
jpblocken
- Contacteer:
Wij verbleven in Lamoura in hotel La Spatule.
Klik: http://www.hotellaspatule.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik: http://www.hotellaspatule.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
aha en was het goe daar, wij zijn van plan om volgend jaar met onze club van het werk naar daar te gaan,
als je soms wat routes en hotels en foto's alles is welkom
maar we zijn wel op zoek naar een hotel waar we met 60 man kunnen overnachten
dit jaar naar schotland geweest met 62 man
als je soms wat routes en hotels en foto's alles is welkom
maar we zijn wel op zoek naar een hotel waar we met 60 man kunnen overnachten
dit jaar naar schotland geweest met 62 man
Hallo
In september gaan we met een groep door de Alpen touren. De terugweg gaat door het Jura gebergte.
Heeft u wellicht routes en/of waypoints van de hoogtepunten van de Jura?
Ook de Gorges hebben onze interesse aangezien de Gorges du Verdon iets te ver van onze route af ligt.
Thnkss
In september gaan we met een groep door de Alpen touren. De terugweg gaat door het Jura gebergte.
Heeft u wellicht routes en/of waypoints van de hoogtepunten van de Jura?
Ook de Gorges hebben onze interesse aangezien de Gorges du Verdon iets te ver van onze route af ligt.
Thnkss