Ervaring met Schuberth helmen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
FREEBIKER

Ervaring met Schuberth helmen

Bericht door FREEBIKER »

Wie heeft ervaring met schuberth helm C3 en het intercom van shuberth.
Ben van plan twee helmen te kopen met het intercom.
Freebiker
1600GT
MOTOBLOG

Re: Ervaring met Schuberth helmen

Bericht door MOTOBLOG »

Je kan hier alvast mijn eerste bevindingen lezen, die je zeker gevonden had met een kleine zoekfunctie hier op het forum.

Tijdens mijn trip naar Zuid Frankrijk, vorige maand, heb ik het verder in de praktijk kunnen testen met een andere motor + passagier. Om een lang verhaal kort te maken. Het werkt allemaal wel naar behoren, maar de meeste problemen duiken op na verlies van de verbinding. Blijkbaar komt die soms niet automatisch terug op gang. Gezien ik tegenwoordig erg veel met de Tripy II rijd en de Zumo 660 wat meer op de kast laat liggen, koppel ik mijn Nuvifone M10 direct met het systeem. Dit naar alle tevredenheid.

Tevreden:

- mooi ingebouwd systeem, heel mooi geïntegreerd met de helm
- speakers luid genoeg, volume ook
- levensduur batterij
- prachtige belkwaliteit, mensen weten soms niet dat ik op de motor zit.
- zeer goede ruisonderdrukking, zuivere communicatie tussen twee helmen

Minder tevreden:

- Garmin heeft nog geen Zumo 660 update. Nog geen AD2P muziek
- link durft soms uit te vallen en niet terug op te komen (denkelijk niet op dezelfde motor)
- radio ontvangst is ondermaats (is gekend probleem, Schuberth kondigde update aan die er aan komt)

De prijs is behoorlijk stevig in combinatie met de helm. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. En tenslotte, bluetooth blijft bluetooth en is niet meteen de meest stabiele verbinding, hou er rekening mee. Perfect werkt geen enkel systeem. Plus het feit dat velen met een Garmin toestel rijden, die stabiliteit is tegenwoordig ook minder. En dat maakt de zaak er niet beter op.
laban

Bericht door laban »

Ik zit er ook aan te denken om een c3 te kopen.mijn huidige schuberth is aan vervanging toe ... weet iemand waar men een mooie aanbieding kan krijgen aub ? (geel of rood)
Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind ...
K1200GT

Bericht door K1200GT »

FREEBIKER schreef:Wie heeft ervaring met schuberth helm C3 en het intercom van shuberth.
Ben van plan twee helmen te kopen met het intercom.
Is hier misschien reeds verteld, maar ik heb me ooit laten vertellen dat Schuberth eerder geschikt is voor mensen met ronde hoofden, en bijv. BMW voor andere (ovaal etc). In die prijsklasse mag je ervan uitgaan dat je waar voor je geld krijgt (alhoewel er ook gebreken kunnen zijn zie pvde), en dat criteria zoals pasvorm de grootste rol zullen spelen?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
louis2m
Contacteer:

Bericht door louis2m »

Ik heb begin juni een set gekocht, maw een C3 met SRC systeem. Het luxe problem is dat de C3 een geheel andere vorm heeft dan de Concept/C2 en dat ik na lang wegen en wikken ipv zoals bij mijn oude helmen een Schuberth XL ik nu een L heb gekocht en ook een probleem erbij heb. Bij het uitvoerig passen viel ik met mijn 59 Cm hoofd zowel binnen de L als de XL maat. Maar in de praktijk wil een helm door gebruik altijd wel iets groter worden en gaat hij bij hoge snelheid liften. Helm in maat L geleend en uurtje uitgeprobeerd, alles OK. De bestelde helm maat L tijdens een aantal ritjes ingewijd en geen probleem maar.... de SRC kraag was niet gelijk leverbaar en als je de dikkere en stijve SRC BT kraag in de C3 monteer is de ruimte in je helm iets korter geworden en drukken de bovenlangs lopende hoofdband en horizontale gaande voorband met het wat slordige stiksel erg stevig op je voor-hoofd. Dus..... toch nog te klein gekocht! Schuberthe DE was vroeger erg goed en snel met service, nu houden :arrow: ze de boot een af. Maar gelukkig is er nog Louis.de waar ik mijn spullen heb gekocht en die gaan he oplossen! :grin:
Plaats reactie