Motoraanhangwagen bouwen
Moderator: GVN
-
Motoraanhangwagen bouwen
Ben van plan en motor aanhangwagen te bouwen voor 2 boxers maar heb nog enkele vragen:
Geremde of niet geremd?
enkel-as of dubbel-as?
Is een band 175/45-13 geschikt voor een aanhangwagen??
Geremde of niet geremd?
enkel-as of dubbel-as?
Is een band 175/45-13 geschikt voor een aanhangwagen??
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
Re: Motoraanhangwagen bouwen
Als je daarmee begint, zulde er al zeker mee naar de keuring moetenWIMGSA1200 schreef:Geremde of niet geremd?
enkel-as of dubbel-as?

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
vanaf wanneer moet je met een aanhangwagen naar de keuring??
Denk aan ofwel een ongeremde dubbelas of een geremde enkelas, welke geniet de voorkeur?
Denk aan ofwel een ongeremde dubbelas of een geremde enkelas, welke geniet de voorkeur?
Laatst gewijzigd door WIMGSA1200 op 07 jul 2010, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
750 kg!vanaf wanneer moet je met een aanhangwagen naar de keuring??
Dus een bmw weegt gemiddeld 215 kg x 2 = 430 kg.
Als ge onder de 750kg wilt blijven mag uw aanhanger 320kg wegen (en das nie veel).
dubbelas is stabieler dan een enkel maar je hebt een extra as en wielen mee te rekenen.
Eerlijk gezegd voor de prijs dat ze dat tegenwoordig aanbieden op internet en zelfs bij de vakhandel zou ik mijne tijd nie willen verdoen om het zelf te maken!

als je er eentje zelf maakt gaat ge nog moeten zien dat die recht loopt he! er rijden er veel zelfgemaakte rond dat hun ene wiel voorbij de wagen steekt en het ander binnen blijft

suc6
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
Als je eentje wil voor twee redelijk zware moto's, kopen zou ik zeggen, niet zelf aan beginnen....gaat daar niet veel mee uitsparen.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Contacteer:
Met één moto kom je ongeremd toe.
Met 2 moto's zou ik zeker altijd geremd nemen.
Groetjes,
Michel
Met 2 moto's zou ik zeker altijd geremd nemen.
Groetjes,
Michel
Dat was eigenlijk ook direct mijn eerste bedenking, maar misschien zoekt hij een hobby, hétweecilinderke schreef:voor de prijs dat ze dat tegenwoordig aanbieden op internet en zelfs bij de vakhandel zou ik mijne tijd nie willen verdoen om het zelf te maken !

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel keer je deze wenst te gebruiken?
Heb reeds een paar keer ééntje gehuurd, niet duur.
2 BMW op een ongeremde aanhangwagen 140 km/h geen enkel probleem, reeds paar maal naar het zuiden.
Banden zijn natuurlijk erg belangrijk, versterkte zoals op een caravan, en ik dacht dat je om de 4 jaar nieuwe moet plaatsen.
sommige landen doe ze daar controle op (en maar goed ook) heb er al verschillende tegengekomen waar de zijkanten volledig gestikt waren.
Heb reeds een paar keer ééntje gehuurd, niet duur.
2 BMW op een ongeremde aanhangwagen 140 km/h geen enkel probleem, reeds paar maal naar het zuiden.
Banden zijn natuurlijk erg belangrijk, versterkte zoals op een caravan, en ik dacht dat je om de 4 jaar nieuwe moet plaatsen.
sommige landen doe ze daar controle op (en maar goed ook) heb er al verschillende tegengekomen waar de zijkanten volledig gestikt waren.
Als je kan zou ik een dubbel-as aanraden.
Ik leen regelmatig een enkel-as.Die "hobbelt" over het wegdek, zeker ongeladen.
De dubbel-as aanhangwagen hoorde en "voelde" ik niet, zowel leeg als beladen. Het verschil is zeer groot.
Beide aanhangwagens waren even groot, laadvlak ongeveer 250cm lang.
Ik leen regelmatig een enkel-as.Die "hobbelt" over het wegdek, zeker ongeladen.
De dubbel-as aanhangwagen hoorde en "voelde" ik niet, zowel leeg als beladen. Het verschil is zeer groot.
Beide aanhangwagens waren even groot, laadvlak ongeveer 250cm lang.
-
Ik heb er één met een enkele as, tussen de wielen 1,5m breed perfect voor twee boxers en 15 inch wielen. Licht perfect op de baan met één of twee boxers erop.
Een aanhangwagen twee assen is heel moeilijk te voet te verplaatsen. respecteer altijd een beetje de verhouding tussen uw auto en de aanhangwagen.
Mijn aanhangwagen weegt volgeladen ongeveer 700 kg onze auto weegt 1500 kg.
Een aanhangwagen twee assen is heel moeilijk te voet te verplaatsen. respecteer altijd een beetje de verhouding tussen uw auto en de aanhangwagen.
Mijn aanhangwagen weegt volgeladen ongeveer 700 kg onze auto weegt 1500 kg.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...

Ah ......Patrick HP2 schreef:Licht perfect op de baan

-
- Contacteer:
Zelf heb ik een dubbel asser. Enheuuu...moeilijk verplaatsen?? Je duwt de dessel naar beneden en dat ding draait als vanzelf! Het betreft een normaal model aanhanger waar ik de zijschotten van verlaagd heb om zonder problemen gekuipte motoren zoals bvb een K1100LT en K1200RS er op te vervoeren. Het grote voordeel van een dubbelasser is voor mij dat die niet snel gaat slingeren. 160 achter de Laguna was geen enkel probleem! Enkel voor die groene uniformkes in Duitsland, die vonden dat niet zo prettig! 

Ge hebt altijd gelijk John ?John schreef:Zelf heb ik een dubbel asser. Enheuuu...moeilijk verplaatsen?? Je duwt de dessel naar beneden en dat ding draait als vanzelf! Het betreft een normaal model aanhanger waar ik de zijschotten van verlaagd heb om zonder problemen gekuipte motoren zoals bvb een K1100LT en K1200RS er op te vervoeren. Het grote voordeel van een dubbelasser is voor mij dat die niet snel gaat slingeren. 160 achter de Laguna was geen enkel probleem! Enkel voor die groene uniformkes in Duitsland, die vonden dat niet zo prettig!
Ga het forum verlaten, en met de vakantie beginnen.
Als die rotkop van Mr Bean er volgende keer nog op staat ?
Ga ik blokkage van het forum beginnen.
mvg Nico
p.s. zoek nog steeds verlaagd zadel, zenne
MG Breva 850
-
- Contacteer:
Neen hoor! Ik heb zeker niet altijd gelijk. (Snap je uitlating niet)Wiedewa schreef: Ge hebt altijd gelijk John ?
Ga het forum verlaten, en met de vakantie beginnen.
Als die rotkop van Mr Bean er volgende keer nog op staat ?
Ga ik blokkage van het forum beginnen.
mvg Nico
p.s. zoek nog steeds verlaagd zadel, zenne
Vakantie is het beste wat een mens kan doen als de frustratie wat hoog begint op te lopen.

Persoonlijk keek ik altijd graag naar die man zijn grappen, dus van mij mag Mr Bean nog even blijven.
En een verlaagd zadel ligt er (zelfs twee) 0032 497 873 980. Vraagt wél een beetje werk, is niet zo maar te plaatsen.
Enheuu...blokkage van het forum??