tomtom

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

tomtom

Bericht door wilsoneke »

dag mannen,
heeft er nu al iemand de nieuwe tomtom ergens inde winkel zien liggen,ik dacht die voor 10 juli nog op de kop te tikken,maar het is daar wel heel stil rond ineens.ik zal mijn pijlen op iets anders moeten richten denk ik.mijne zumo 660 nr3 heeft het dus weer eens laten afweten net een paar weekjes voor de grote trek.kzat precies opde paardenmolen daarnet (scherm draait alle kanten op en kan weer ni volgen )ik heb het nu ook wel stillekes gehad met da spel.
tomtom,halloooo
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: tomtom

Bericht door p@rick »

wilsoneke schreef:dag mannen,
heeft er nu al iemand de nieuwe tomtom ergens inde winkel zien liggen,ik dacht die voor 10 juli nog op de kop te tikken,maar het is daar wel heel stil rond ineens.ik zal mijn pijlen op iets anders moeten richten denk ik.mijne zumo 660 nr3 heeft het dus weer eens laten afweten net een paar weekjes voor de grote trek.kzat precies opde paardenmolen daarnet (scherm draait alle kanten op en kan weer ni volgen )ik heb het nu ook wel stillekes gehad met da spel.
tomtom,halloooo
Ligt misschien aan de manier waarop je je route aanmaakt, dat je Zumo daardoor het noorden (en meteen ook de drie andere windstreken) kwijtraakt :?:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door GSrijder »

Zwijg jong, ik krijg ook Zumo nr3 van Garmin. Nieuwsgierig hoelang die het uithoudt.

Ik had beter mijn 2610 gehouden dat was nog degelijk gerief.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door Nascar »

Al eens een Tripy II overwogen ?

- Kan 20u zonder opladen
- Heeft een kaartoverview dat je kan zoomen (wel enkel 2d)
- kan voorafgemaakte routes laten narijden via bol-pijl navigatie. Herberekent niet, en als je van de route afrijdt krijg je kompas om er terug op te geraken of kan je de kaartview gebruiken
- In de bijgeleverde software kan je makkelijk .gdb files omzetten naar het Tripy II formaat door te route te hertekenen. Gaat zeer vlot (een route +- 30 min met beperkte ervaring)
- Kan A naar B navigatie in Europa, weliswaar maar tot op straatniveau.

En momenteel loopt er een actie 5 kopen is er 1 gratis :!:
Deze melding werd hier op het forum al ergens gezet door pvdk :wink:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wif
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 apr 2007, 13:37
Locatie: Zonhoven

Re: tomtom

Bericht door Wif »

Blijkbaar is de TomTom Rider v3 sinds kort te koop bij Point2. Staat in de prijslijst aan € 299 en € 399 (Pro versie). Op de site staan de foto's, maar nog geen bijkomende uitleg. Ik dacht ook te gaan voor een Rider v3, maar wacht eerst wat commentaren af. Een uitgebreide test (pvdk?) zou mooi meegenomen zijn natuurlijk...
Laatst gewijzigd door Wif op 06 jul 2010, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door GSrijder »

De Rider v3 komt nog niet voor op de TT website.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
walterr
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:32

Re: tomtom

Bericht door walterr »

Bedoel je de TTR Urban (Pro)
Zo ja dan hier wat meer uitleg (in 't duits)
Klik eens hier

En nog graag wat bijkomende uitleg:

De TomTom Urban Rider Pro is vrijwel hetzelfde model als de originele TomTom Urban Rider, maar is als extra voorzien van een Bluetooth-headset. Beide zijn navigatiesystemen die speciaal ontworpen zijn voor motorrijders. Voor motorrijders heeft de Urban Rider extra grote iconen, zodat het systeem ook met handschoenen aan goed te bedienen is. Het eenvoudige menu bestaat uit twee knoppen: 'Plan route' en 'Bekijk kaart'. Hierdoor hoeven motorrijders niet meer door veel menu's te navigeren, wat de veiligheid ten goede komt. De TomTom Urban Rider Pro is verder voorzien van geavanceerde rijstrookaanwijzingen (met 3D-weergave), IQ Routes (berekent de snelste route aan de hand van actuele snelheidsgegevens van andere weggebruikers) en MapShare (waarmee je automatisch kaartcorrecties van andere TomTom-gebruikers ontvangt)....
R1200RT- Black
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

De Tripy II is inderdaad een alternatief dat je gerust eens kan bekijken. (Is wel 4+1 en niet 5+1) ...

Over de nieuwe tomtom had ik een tijdje geleden ook reeds gerapporteerd. Ik wacht op een eventueel toestel voor test. Hoop dat dit er snel komt...
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door WimLT »

DE PVDK FILES schreef:Ik wacht op een eventueel toestel voor test. Hoop dat dit er snel komt...
Awel ... ik ook :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: tomtom

Bericht door wilsoneke »

dag mannen,
de mijne is binnen,ga hem morgen monteren boven de zumo,allee kzen weer kontent,er zijn weer bochten te zien ipv die
waterachtige purper lijn.
grtz hugo
Wif
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 apr 2007, 13:37
Locatie: Zonhoven

Re: tomtom

Bericht door Wif »

wilsoneke schreef:dag mannen,
de mijne is binnen,ga hem morgen monteren boven de zumo,allee kzen weer kontent,er zijn weer bochten te zien ipv die
waterachtige purper lijn.
grtz hugo
Ben zeer benieuwd naar de praktijkervaringen...
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

Hugo, zou je eens een paar foto's kunnen posten van toestel, doos, inhoud, en ook kabel, montage voor en achterkant enz... dan kan ik me wat voorbereiden.
Hoop dat je met een gewone ram mount met bolletje ook kan werken. Dan kan ik makkelijk uitwisselen. Als de stekker identiek aan TTR2 is dan kan je makkelijk koppelen en losmaken...

wilsoneke schreef:dag mannen,
de mijne is binnen,ga hem morgen monteren boven de zumo,allee kzen weer kontent,er zijn weer bochten te zien ipv die
waterachtige purper lijn.
grtz hugo
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: tomtom

Bericht door wilsoneke »

kzal dat tegen vanavond proberen in orde te brengen voor ulle.ik heb gisteren het program tyre op mijne computer gezet en mijn gemaakte routes in mapsource
overgezet voor den tomtom,ik moet zeggen geen afwijkingen meer,dus das ook al in orde.ik zelf vind dit een heel goed program,simpel en goed,het kan dus.
de rest vanavond
grtz hugo
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door WimLT »

wilsoneke schreef:ik heb gisteren het program tyre op mijne computer gezet en mijn gemaakte routes in mapsource overgezet voor den tomtom,ik moet zeggen geen afwijkingen meer,dus das ook al in orde.ik zelf vind dit een heel goed program,simpel en goed
Inderdaad ! Een kind doet de was, tegenwoordig. Wel effe de viapunten controleren dat ze in het midden van de weg liggen (gewoon effe optillen en laten vallen en ze komen vanzelf in't midden) en ook dat ze niet op kruispunten liggen. Den Tom heeft dat niet graag :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: tomtom

Bericht door wilsoneke »

hallo,
hier een paar fotos kwaliteit is ni super maar toch.zal de motage toch moeten uitstellen want mijn verbazing was groot dat aan de motorhouder
geen 12v aansluiting zit en op de gps wel.straf eigenlijk ne motorhouder maar ni kunnen laden onderweg.eerste minpunt is binnen dus.
er is ook geen gleuf meer om een kaart in te steken zoals vroeger.rest volgt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door WimLT »

wilsoneke schreef:ne motorhouder maar ni kunnen laden onderweg.
Voeding rechtstreeks in het toestel :idea: Deed ik vroeger ook :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: tomtom

Bericht door wilsoneke »

WimLT schreef:
wilsoneke schreef:ne motorhouder maar ni kunnen laden onderweg.
Voeding rechtstreeks in het toestel :idea: Deed ik vroeger ook :wink:
leg me dat eens uit wim,ik vind nergens ne plug in,moet ik hem dan openvijzen en een draad aan maken?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door WimLT »

wilsoneke schreef:aan de motorhouder geen 12v aansluiting zit en op de gps wel
Als er een 12V aansluiting aan uw gps zit, ga je het toestel rechtstreeks voorzien van voeding met een kabel vanuit een 12V stekker op je motor. Net zoals je hem aansluit in de auto (sigarenaansteker) :idea:

Afbeelding

Je moet daar dan nog wel een verloopstekkertje tussen steken, want die stekker voor de auto is te dik:

Afbeelding

Het zou natuurlijk kunnen dat wanneer de Tom op die motorhouder gemonteerd wordt, je niet meer aan die aansluiting kan. Dat weet ik niet. Uiteindelijk zouden die nieuwe toestellen een autonomie van 8 uur hebben. Als je wat zuinig omspringt kom je daar tijdelijk ook al een heel eind mee :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: tomtom

Bericht door wilsoneke »

ja gesnopen ,maar ik bedoel met de 12v aansluiting de 4 koper pinekes achter op het toestel,verder is er niks hetzij alleen als ge hem vanonder openklikt voor de usb.
maar allee bij point2 keken ze ook raar op als ik hun het probleem met de houder melde,vooral omdat het toestel zelf wel voorzien is.ze gingen het oplossen
omdat ze zelf vinden dat dit eigenlijk niet kan.ik hoor er morgen van,ik ben kerieus.
ikzelf denk dat de gemakelijkste oplossing is een houder van ne rider2 ergens op de kop te tikken(maar ja vind die maar he)zal zijn

allee tegen volgende woensdag moet ik er iets op vinden want dan ben ik er mee weg,dus gezocht houder tomtom rider2
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

Net even contact gehad omtrent dit punt : WAT EEN TELEURSTELLING. Zowel de URBAN als de PRO worden NIET als motornavigator geleverd. Dus ENKEL met een houder ZONDER mogelijkheid tot VOEDING van motor. Daarvoor MOET je nog een type RIDER 2 houder en voedingskabel aanschaffen (100 euro).

Wat een misser ???????????
Wif
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 apr 2007, 13:37
Locatie: Zonhoven

Re: tomtom

Bericht door Wif »

Absoluut een gemiste kans!!! Ik ben al een tijdje aan 't wachten op die nieuwe Urban Rider, maar hiervoor ga ik toch passen. Dat ding wordt speciaal voor de motorrijder in de markt gezet, en dan leveren ze niet eens een houder met voedingsmogelijkheid mee. Onbegrijpelijk...
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: tomtom

Bericht door WimLT »

Wat nen bullshit is dat. Een gps maken gestoelt op de Rider, zelfde kast enzo, mét zonnekapje dat zo typisch is voor de motor gps van TomTom en dan géén motorvoeding meeleveren ! ! ! Dààrom zijn die plots ook goedkoper, natuurlijk. Je moet die houder van de Rider 2 er nog bij kopen (+ 100 €). Joenges, het TT-gras is ook niet meer zo groen als het ooit was ! 'k Ga zelf een merk oprichten :mrgreen:

GARTOM = best of both worlds :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
walterr
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:32

Re: tomtom

Bericht door walterr »

WimLT schreef: ! 'k Ga zelf een merk oprichten :mrgreen:

GARTOM = best of both worlds :idea:

Dan hebt ge al dadelijk 'nen koper'.

Alhoewel mij TTR'ke 1 doet het nog altijd heeeeeel goed.
R1200RT- Black
wilsoneke
Berichten: 120
Lid geworden op: 16 jan 2010, 11:02
Woonplaats: kampenhout
Locatie: vl Brabant

Re: tomtom

Bericht door wilsoneke »

ja ik voel me gekloot,net iemand van point2 aan de lijn... en je had op de doos moeten lezen dat er geen voeding bij zat,we nemen hem niet terug want de doos is open.ze wisten het potverdeke zelf niet.nu even naar tomtom gebeld,en... die houders van de rider2 zijn niet meer leverbaar meneer,punt.
kzal het dan zelf maar oplossen,ik denk morgen een autosteun te gaan halen,die zijn wel voorzien van die 4 pinnekes en onderaan voorzien voor een
stroomkabeltje voor de sigarenaansteker.proberen van die 2 ene goeie te maken.het resultaat zal ik hier wel laten zien.
en ik weet het ik had beter uit mijn doppen moeten kijken,maar wie verwacht nu ne motor gps die ge niet kunt laden .ge gebruikt da toch ni om naar den bakker te rijden he.
alle tips zijn welkom
grtz hugo
BertAdventure
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 mei 2010, 10:24

Re: tomtom

Bericht door BertAdventure »

wilsoneke schreef:ja ik voel me gekloot,........... ,ik denk morgen een autosteun te gaan halen,die zijn wel voorzien van die 4 pinnekes en onderaan voorzien voor een stroomkabeltje voor de sigarenaansteker.proberen van die 2 ene goeie te maken. grtz hugo
Een motor GPS verkopen zonder motorsteun, dat is er idd. wel over hé :roll:

Let wel op met de aankoop van zo'n autosteun :
Een autosteun is helemaal niet zo stevig gemaakt, breekt waarschijnlijk af.
Daarbij komt dat deze autosteun voorzien is van een niet waterdichte luidspreker,en die ga je zeker niet horen tijdens het rijden.
Tevens als jou gps de electronica van een autosteun detecteerd, dan is communicatie met een cardo niet mogelijk.
Ik vrees, dat je nog 75€ meer gaat verkloten :idea:
Probeer alsnog een motorsteun te vinden of probeer via de bijgeleverde omvormer 12VDC ( aan het stekkertje is dit maar 5VDC )
Ook mogelijk is voeding geven via USB stekker ( let op => max. 5VDC )

grtjs, Bert :wink:
Plaats reactie