xenon
Moderator: GVN
xenon
Hallo,
heb een xenon gewonnen op een ritje,
laten plaatsen, en nu na enkele dagen krijg ik na het starten lampf op het display en geen verlichting.
Getest in het donker en de lamp gaat aan maar wanneer ze verspringt naar volle vermogen schakelt ze uit.
Na enkele keren herstarten werkt ze terug.
Nagevraagd bij de dealer en blijkbaar is dit een normaal probleem
zijn er hier slimmerikken die dit probleem kunnen oplossen
ik rij met een gs 2010
grt
de klei'n
heb een xenon gewonnen op een ritje,
laten plaatsen, en nu na enkele dagen krijg ik na het starten lampf op het display en geen verlichting.
Getest in het donker en de lamp gaat aan maar wanneer ze verspringt naar volle vermogen schakelt ze uit.
Na enkele keren herstarten werkt ze terug.
Nagevraagd bij de dealer en blijkbaar is dit een normaal probleem
zijn er hier slimmerikken die dit probleem kunnen oplossen
ik rij met een gs 2010
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: xenon
Van wat ik heb horen vertellen, mag je die maar 1x starten, en gaat dan volledig aan.
Tijdens het starten van de motor maakt de accu 'n dipje en valt de xenon af.
Gelijk daarna start deze weer op door wel de juiste spanning.
Eigenlijk zou je de xenon pas mogen aanzetten als de motor gestart is.
Dit zou mogelijk zijn met 'n schakelaar die je handmatig kunt bedienen.
mvg Nico
p.s. er zijn mensen die het nog beter weten
mvg Nico
p.s. er zijn mensen die het nog beter weten
MG Breva 850
-
bmwfreakske
-
edargpu
Had dit probleem ook, welsiwaar bij de wagen.Een Xenon liet het soms afweten bij het starten.Dealer heeft gewon een soort van restart kabel opgestuurd(Gratis) en probleem is van de baan.
Edargpu
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
De verlichting gaat pas aan wanneer de motor gestart is, starten voor het beeindigen van de check of erna maakt geen verschilWiedewa schreef:Van wat ik heb horen vertellen, mag je die maar 1x starten, en gaat dan volledig aan.
lamp brand en vermeerderd in lichtsterkte en valt dan uit met lampf als gevolg.
aanzetten na starten motor geeft zowiezo een foutmelding omdat je licht niet kan gemeten worden, vraag me af of de verlichting uit het systeem kan gehaald worden
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Heb er ook sinds enige weken Xenon opzitten was wel een heel gesleutel mag ik wel zeggen .Bijna gans de dag gesleuteld om alles eraf te halen van de K 1200 lt om zo makkelijker vooraan te werken .Maar staryt direct op vanaf het contact opstaat en dat dmv omvomres .Moet zeggen heel wat werk en weet niet of ik het nog opnieuw zou doen wel verleden week bij nacht gereden en danz ie jezelf wel deftig het verschil .Ga er uiteindelijk van uit dat je meer zichtbaar wordt en zo veiliger rondrijdt .Nu enkel nog een oplossing vinden voor het startlampje in de koplamp dat is nog gewoon want ze verkopen wel xenon voor beide lichten met alles erop en eraan mùaar aan dat kleintje hebben ze niet gedacht ?Iemnd enig idee voor de 1200 welk ledlampje dat daar in kan zonder nog iets aan te passen ?
Patrick en daniella
Patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
Sorry om deze draad te reactiveren, maar ik heb hetzelfde aan de hand op mijn RT en weinig zin om te wachten tot dinsdag 
Enig idee hoe het probleem werd opgelost?
Enig idee hoe het probleem werd opgelost?
Bij mij werkt alles prima na het plaatsten verblind klaarblijkelijk wel de tegenliggers vanwege het fel licht
groeten
patrick en daniella
groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
-
John
- Contacteer:
Dan denk ik dat je er best aan doet om dat te verhelpen.judge schreef:Bij mij werkt alles prima na het plaatsten verblind klaarblijkelijk wel de tegenliggers vanwege het fel licht![]()
![]()
![]()
groeten
patrick en daniella
Miljaardedju eh...
Heb dus twee Pilot kits laten installeren voor mijn 2011 R1200RT. Linkse brande, rechtse gaf een flits en ging dan telkens uit bij starten van de motorfiets. Bon, vermoedelijk een defecte unit. Rechtse unit (ballast, bekabeling, lamp) werd gewisseld, en nu werkten beide lampen. Tot ik bij de dealer wil starten om weg te rijden: terug rechtse lamp die hetzelfde effect geeft...
Op de display komt ook 'lamp defect' icoon, hoewel de motor nog niet eens gestart is...
Dealer gaat nu een autoset bestellen en kijken of dit beter gaat gaan. Iemand nog suggesties waar het aan kan liggen, want die Pilot units beloven wel compatibel te zijn met CANBUS-systemen...
Sjans dat zo één xenon peertje al genoeg is om te zien 's nachts
Heb dus twee Pilot kits laten installeren voor mijn 2011 R1200RT. Linkse brande, rechtse gaf een flits en ging dan telkens uit bij starten van de motorfiets. Bon, vermoedelijk een defecte unit. Rechtse unit (ballast, bekabeling, lamp) werd gewisseld, en nu werkten beide lampen. Tot ik bij de dealer wil starten om weg te rijden: terug rechtse lamp die hetzelfde effect geeft...
Op de display komt ook 'lamp defect' icoon, hoewel de motor nog niet eens gestart is...
Dealer gaat nu een autoset bestellen en kijken of dit beter gaat gaan. Iemand nog suggesties waar het aan kan liggen, want die Pilot units beloven wel compatibel te zijn met CANBUS-systemen...
Sjans dat zo één xenon peertje al genoeg is om te zien 's nachts
-
tweecilinderke
wooter,
Uwe cambus schakelt de grootste verbruikers uit bij te veel stroomafname.
Ik vermoed dat uw mistlampen zijn aangesloten op de stekker onder het balhoofd?
Den dealer zal een paar relais moeten steken!
Hebben we bij wally (forumlid) ook moeten doen die had ook dat probleem en werkt perfect nu.
uwe dealer zal wel weten wat te doen vermoed ik, suc6
Uwe cambus schakelt de grootste verbruikers uit bij te veel stroomafname.
Ik vermoed dat uw mistlampen zijn aangesloten op de stekker onder het balhoofd?
Den dealer zal een paar relais moeten steken!
Hebben we bij wally (forumlid) ook moeten doen die had ook dat probleem en werkt perfect nu.
uwe dealer zal wel weten wat te doen vermoed ik, suc6
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Ik heb geen mistlampen. Enkel de twee standaard dimlichten vervangen door xenon. Die dingen verbruiken bij het opstarten idd meer stroom, maar gaan eens ze warm zijn minder stroom verbruiken. Het kan natuurlijk dat de canbus net in dat begin tussen komt... Wat ik vreemd vind is dat ie nog voor het starten van de motor na een paar seconden al laat zien dat er een dimlicht defect zou zijn... Slimme canbus
. Een vertraging van enkele seconden op het tweede xenonlicht zou dan ook al helpen, of een relais...
Maar Pilot zegt dat dat moet werken zonder relais, en mijn dealer heeft nog al RT's en K's uitgerust met xenon zonder relais, dus...
Maar Pilot zegt dat dat moet werken zonder relais, en mijn dealer heeft nog al RT's en K's uitgerust met xenon zonder relais, dus...