Garnin Garantie

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DiggerJack

Garnin Garantie

Bericht door DiggerJack »

Heb 660 binnen gebracht bij een verdeler van Garmin en zou al een vaste kost voor bestek 34€ moeten betalen(heb hem daar niet gekocht) en als het een sofware probleem is zouden de kosten stijgen want Garmin garantie dekt niet de software problemen ??? Ook zouden er nog kosten bij komen als ze het toestel moeten opsturen !!! hebben jullie daar al ooit van gehoord ???
janneman
Contacteer:

Re: Garnin Garantie

Bericht door janneman »

binnen jouw garantie periode ?
lijkt mij niet mogelijk ...of ik zou mij moeten vergissen ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
DiggerJack

JA het toestel is 4 maanden oud !
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

heb hem daar niet gekocht
denk dat hier het schoentje wringt !
Waarom ga je niet daar waar het kocht?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
DiggerJack

Omdat ik dan 150 km moet rijden (75 enkel ) en ik enkel in het wekend er terecht kan .
jakke

Bericht door jakke »

tweecilinderke schreef:
heb hem daar niet gekocht
denk dat hier het schoentje wringt !
Waarom ga je niet daar waar het kocht?
Zou in principe niet mogen hé!! Aankoopfaktuur meegeven, of copie ervan. Dealer moet dan maar contact opnemen met Garmin en een regeling treffen! Garmin laat zijn goederen afhalen en leveren bij betreffende dealer. Dus zijn service is normaal enkel een regeling treffen!
Ik mocht mijn Garmin 2720 inruilen bij gelijk welke dealer en kreeg, geheel kostenloos, een 550 in de plaats! Zelfs net buiten de garantieperiode. Resultaat was, dat ik mijn eerstvolgende electronica-aankoop bij deze dealer heb gedaan! Voor wat, hoort wat! 8-)
Dat de dealer daar al geld voor vraagt is, mijn inziens, geld voor eigen zak! Foei, foei! :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
DiggerJack

Re: Garmin Garantie

Heb juist mail naar Garmin gestuurd hoe het eigelijk allemaal ineen zit . Als ik met mijn motor naar een andere verdeler ga moet ik toch ook niet meer betalen omdat hij niet bij hem is gekocht !!
tuur

Bericht door tuur »

DiggerJack schreef:Heb 660 binnen gebracht bij een verdeler van Garmin en zou al een vaste kost voor bestek 34€ moeten betalen(heb hem daar niet gekocht) en als het een sofware probleem is zouden de kosten stijgen want Garmin garantie dekt niet de software problemen ??? Ook zouden er nog kosten bij komen als ze het toestel moeten opsturen !!! hebben jullie daar al ooit van gehoord ???
http://statbel.fgov.be/nl/consument/Gar ... /index.jsp

Wat moet de consument doen wanneer hij een gebrek vaststelt?
De verkoper zo spoedig mogelijk informeren

http://statbel.fgov.be/nl/binaries/Besc ... -98573.pdf

2.16. Mijn nieuwe radio is minder dan 6 maanden oud.
De verkoper rekent mij herstelkosten aan (bestek,
transport, enz.) hoewel hij onder garantie is. Is dat
wettelijk?
Geen enkele kost (verzendingskosten, kosten voor werkuren en materiaal gebruikt
door de hersteller, bestekkosten.) mag u worden aangerekend voor het herstellen (in
overeenstemming brengen) van uw radio, behalve wanneer de verkoper kan aantonen
dat het probleem te wijten is aan een foutief gebruik dat u ervan hebt gemaakt.
In dat geval speelt de garantie niet: de verkoper kan dan met recht weigeren om de
garantie toe te passen en mag u dan vragen om zowel de herstelling als de extra
kosten te betalen (transport, bestek, enz.).

zoals ge ziet, moet ge u tot de VERKOPER wenden én niet tot een andere winkelier, noch tot de invoerder !!!!!
Honger gaat over, dorst niet !
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

2 jaar europese garantie. Dus de kosten die die ene je wil aanrekenen zijn zelfs niet wettelijk!!!!

In 2006 was mijn SP2820 vastgelopen door mijn eigen schuld. er zat een wav tussen de mp3's. Gevolg heel toestel vast. Gebeld naar Garmin en omday mijn toestel nog niet geregistreerd was kon ik het onmiddellijk inleveren tegen een nieuw.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
dirkske

Bericht door dirkske »

Garantietijd, is eigenlijk een beknotting van UW recht om verhaal te halen bij de maker (die die regels dan ook nog eigenlijk zelf opmaakt) voor een toestel dat eventuele contructiefouten zou bezitten. :-x
Die europese DIKKE zever van 2 jaar, probeer het maar eens, schrijf hen maar eens aan na meer dan 1 jaar.

Niet dat er geen uitzonderingen zijn hoor, en die handelaar is ook gewoon te mijden, echt spijtig dat men hier in ons landje geen namen mag noemen of je hebt problemen. :-(
tuur

Bericht door tuur »

aantzeetje schreef:2 jaar europese garantie. Dus de kosten die die ene je wil aanrekenen zijn zelfs niet wettelijk!!!!

toch wel, die andere mens heeft geen enkele binding met die andere verkoper, noch met de koper. Die mens doet dus gewoon wat elke normale handelaar/hersteller zou moeten doen, zorgen dat hij geen onkosten moet maken omdat de klant zijn garantie niet wil verhalen bij zijn verkoper! Het klinkt misschien raar, maar de garantie wordt gegeven door de VERKOPER !!!!! dus niet door een andere verkoper van hetzelfde merk !! ( in de praktijk nemen sommige collega's de garantie van hun collega's wel over, doch dat is een zuivere commerciele geste naar de klant toe !).

In de praktijk komt het er dus inderdaad dikwijls op neer dat de klant de dupe is, want na 6 maand ligt de bewijslast bij hem !!!
Honger gaat over, dorst niet !
DiggerJack

Als men naar een andere verdeler gaat heeft dat wel een reden als je dan door een andere verdeler wordt geholpen heeft die er een nieuwe klant bij + gratis goede reclame als de klant wordt gestroopt is hij die kwijt en heeft hij ook gratis reclame maar anders om dus dat heb je zelf in de hand . Een klanten bestand opbouwen duurt jaren en verdien je, klanten verspelen
gaat snel en van zelf .
Hoe komt het dat de ene verdeler alles gedaan krijgt en de ander voor alles zo gezegd moet betalen ???
En Tuurke wat is er mis mee dat een consument naar de invoerder informeert om op de hoogte te zijn van de garantie ? Als je als verdeler daar iets op tegen hebt dan zijt ge niet goe bezig !!!
Heb dit in het verleden nog gedaan en heeft me al enkele € bespaart .
jakke

Bericht door jakke »

Tuur schreef: Het klinkt misschien raar, maar de garantie wordt gegeven door de VERKOPER !!!!! dus niet door een andere verkoper van hetzelfde merk !!
Totaal fout!!!!!!

De goederen die ik intrek hebben een minimum fabrieksgarantie van 1 jaar!! Gegeven door de hoofdverdeler van die producten. Deze beslist dan ook of het daadwerkelijk een garantiegeval betreft! Een goede verstandhouding, tussen leverancier en eindverkoper, heeft mij al geleerd dat er wel al eens regelingen kunnen getroffen worden, in het voordeel van de klant. Als aan een voorwaarde niet voldaan kan worden, wil dat daarom niet zeggen dat alle hoop op garantie verdwenen is.
Er zouden nogal wat winkeliers op de fles gaan, als de garantie van hun producten uit hun eigen zak moet komen!
Er moet wel aan een aantal voorwaarden voldaan worden. De belangrijkste ervan is het bijvoegen van de factuur of aankoop-ticket. :wink:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jakke schreef:De goederen die ik intrek hebben een minimum fabrieksgarantie van 1 jaar!!
Dan zijn die maden al lang gaan 'vliegen', jong Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef:
jakke schreef:De goederen die ik intrek hebben een minimum fabrieksgarantie van 1 jaar!!
Dan zijn die maden al lang gaan 'vliegen', jong Afbeelding
:razz: :razz:
Afbeelding
DiggerJack

Yes eindelijk vandaag telefoon gekregen dat het toestel binnen was, is 6 weken weg geweest heb een nieuw gekregen en heel belangrijk geen kosten .
Nu zul je mij niet meer horen zagen tot deze het begeeft hi hi .
p@rick

Bericht door p@rick »

Er is dan ook nog eens een verschil of je het toestel koopt als particulier of als handelaar (met aftrekbare btw).
De twee jaar waarborg die geboden wordt is een CONSUMENTEN-waarborg, voor de particuliere gebruiker zeg maar. Indien een toestel op factuur gekocht wordt met de bedoeling de BTW te kunnen aftrekken, dan wordt de klant geacht een professioneel te zijn, en voor dat segment klanten is die twee jaar waarborg NIET van toepassing.
Is (samengevat) de uitleg die ik over deze materie onlangs van een bevriend advokaat mocht horen nadat een collega een defect had aan 'n toestel dat een zelfstandig familielid voor hem gekocht had op factuur (met de bedoeling de btw te recupereren).
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie