Ervaring met SHOEI multitec ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jo De Paepe

Ervaring met SHOEI multitec ?

Bericht door Jo De Paepe »

Yep ,
zoals hierboven reeds vermeld , wie heeft ervaring met een Shoei multitec .
slijtage bij veelvuldig gebruik ?
lawaai ?
Brildrager
waterdichtheid ?
sluitingen ?
ruimte voor speakers in te bouwen
.....
Qua pasvorm is hij voor mij de enige die redelijk goed past
Mijn Schuberth C2 is aan vervanging toe en de C3 is voor mij geen optie.
BMW syst 6 > maat 58/59 knelt op het voorhoofd en zonnevizier zit tegen mijn neus en 60/61 zit mij net iets te los.
Nolan zeker niet gezien mijn negatieve ervaring uit het verleden.

Andere oplossing wie weet waar ik een BMW syst 5 in maat 58/59 nog kan bekomen ???
Wally

Re: Ervaring met SHOEI multitec ?

Bericht door Wally »

Ik rij reeds enkele jaren met de Multi-tec.
Hoewel het, denk ik, niet de meest stille helm is (ik rij meestal met open kinstuk en voor lange trajecten gebruik ik oordopjes), ben ik er best tevreden over.
Het is een degelijke, slijtvaste helm, die na 3 jaar vrij intensief gebruik bij mij nog weinig of geen slijtage vertoond, ook mechanisch blijft alles goed werken.
Bij aankoop waren er 2 vizieren inbegrepen: een transparant mèt pinlock (die uiterst doeltreffend is) en een gekleurd voor de zomer. Ook een windafsluiting voor onderaan de helm en aan de kin worden meegeleverd.
Het verwisselen van de vizieren is pace of cake, wat ik wel soms mis is een ingebouwd zonnevizier.
Ik heb onlangs nog mijn autocom headset vervangen na een kabelbreuk, en het viel me op hoe simpel het inbouwen ervan verliep. Alles kan netjes worden weggewerkt in de helmschaal, en de wangkussentjes zijn makkelijk los te maken en opnieuw te plaatsen.
Water heeft nog nooit voor problemen gezorgd, hoewel ik er nog niet mee gaan zwemmen ben.
De pasvorm is zeer goed (persoonlijk) en een zonnebril is nog nooit een probleem geweest.

De "dubbel-D" sluiting was in het begin een beetje wennen, maar is nu best makkelijk in gebruik. Wat wel soms een beetje lastig is, is het feit dat het vizier in open toestand niet sluit als je het kinstuk omhoog doet. Al rijdend geeft dit natuurlijk een ambetante windstroom. Maar alles is een qwestie van gewente.
Er is ook een mogelijkheid om het vizier te vergrendelen, en om het op een kiertje te zetten voor de verluchting. Twee toepassingen die k echter niet gebruik. De kinverluchting loopt wat stroef, reeds van in het begin, en staat bijgevolg altijd open. De verluchting bovenop de helm is makkelijk te bedienen en erg doeltreffend.

Algemene score 8/10. Zou ik hem opnieuw kopen? Waarschijnlijk niet, omdat ik denk dat de BMW systeem 6 stiller is, en ik ook wel eens Shubert wil proberen, afhankelijk van de pasvorm.

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
tazdevil

Bericht door tazdevil »

Hey Jo,

Ik rij nu al 2 jaar met de Multitec mat zwart en ben daar heel tevreden over. :thumright:
Past perfect,redelijk stil,geen slijtage sporen na 2 jaar,er loopt niets stroef en de verluchting werk zeer degelijk.
Ik rij net zo als Wally met het kinstuk constant geopend en heb dus ook altijd een zonnebril aan.
De dubbel D sluiting is heel gemakkelijk te gebruiken,ik ben dit gewoon van bij mijn Arai helmen.
Een ingebouwd zonnevizier hoeft niet voor mij want persoonlijk vind ik dat op niks trekken. :mrgreen:
Er is een uitsparing voorzien voor de oortjes voor een autocom systeem.
Ook geen last van een aandampend scherm of water dat binnen loopt.

De Multitec staat nu in promo bij RAD.Ik geloof dat je hem hebt voor 365 Euro.

Ik denk ook dat er een nieuwe staat aan te komen omdat je hem nergens meer kan bestellen.
Dit heb ik mij toch laten wijsmaken. :-?

Als je ooit met een Arai hebt gereden dan wil je niets anders meer,en de Multitec komt daar heel dicht bij.
Arai en Shoei zijn de 2 topmerken onder de helmen.

Moest Arai met een systeemhelm uitkomen.....ik zou het wel weten. :wink:

Groetz Gerry

Ps. Mijn volgende helm zou zeker terug een Multitec zijn of het moest zijn dat Arai......
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Stappen

Bericht door Stappen »

Ik kan mij aansluiten bij Tazdevil
'k zou zeggen als hij je past, kopen, nu ze in promotie staan.
Het dampvrij scherm is zeker aan te bevelen,
als je hoort wat problemen dit geeft bij zijn concurenten ...
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik heb mijn Multitec vorig jaar in augustus gekocht.

Over de pasvorm ben ik zeer tevreden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De verluchting volstaat, boven inderdaad vlot te bedienen (2 standen), die van het kinstuk is inderdaad een beetje stroef.
In de winter gebruik ik het gewone visier, in de zomer het halfgetinte (standaard meegeleverd). Ik heb in beide de Pinlock gemonteerd, nog nooit damp gehad.

Enig puntje van kritiek: op de RT is dit een perfecte helm, maar de periode dat ik met de K1200R reed, had ik toch wat teveel tocht langs de bovenkant van het visier. In die mate dat ik elke dag met tranende ogen en een lopende neus op het werk toekwam.
Maar eerlijk is eerlijk: het vroor toen dat het kraakte... ik heb een dag met een integraalhelm van een collega gereden om te vergelijken en 't was nog erger...

Zou ik hem terug kopen? Zeker en vast, en zeker met de condities die je nu bij RAD kan krijgen. Maar 't zal niet voor direct zijn, want na een klein jaar en 20.000 km is er eigenlijk nog niets van slijtage te merken.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
RBee

Bericht door RBee »

Jo De Paepe schreef: Andere oplossing wie weet waar ik een BMW syst 5 in maat 58/59 nog kan bekomen ???
Zie eens in uw boxke.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
LucVB

Bericht door LucVB »

Na 11000km zijn wij ook nog zeer te vreden, geen slijtage sporen. Wat ik me wel af vraag is hoe het kinstuk zich zal gedragen de dag dat we op ons kin gaan? Hopelijk gebeurd het niet , en het is wel het zwakke punt van iedere systeemhelm denk ik .
Petrik

Bericht door Petrik »

Ik ben brildrager en heb met mijn Shoei Multitec ongeveer 30000 km achter de rug. Het is een prima helm maar ik mis toch wel heel erg het zonnescherm (vooral in de herfst bij laagstaande zon). Voor verre reizen en ook omwille van ons wisselvallig weer zou je steeds de twee vizieren moeten meenemen (hetgeen ik niet doe).
Ik pas me aan deze probleempjes aan door voor lange reizen lenzen te dragen en draag meestal oordopjes. Toch zou ik niet opnieuw de Shoei Multitec kiezen omdat ik een zonnevisier een must vind. Wanneer deze helm zijn tijd gehad heeft zou ik wel de bmw-helm willen proberen omdat die ook eleganter is.
ajmo

Bericht door ajmo »

Ik vind het een geweldige helm. Ik miste eerst ook het zonnescherm van mijn Schubert, maar nu heb ik een clip zonnebril op mijn bril, die kun je gewoon omhoogklappen, daar is ruimte genoeg voor in de helm.
Uiteindelijk vind ik dit een betere oplossing want nu heb ik polaroid in plaats van dat blauwe plastic van Schubert.

Maar verder geldt natuurlijk dat je gewoon goed moet passen welke helm jou het beste zit en als het even kan proefrijden. Als dat van de dealer niet mag, probeer er dan een van een andere motorrijder.

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
Diddir

Bericht door Diddir »

Na twee jaar gebruik en 40000km in alle weersomstandigheden ben ik nog steeds zeer tevreden van de Multitec. De mijne is ne witte en die kleur is niet de meest geschikte om er altijd zeer proper uit te zien. Ik ben een brildrager en de multitec heeft opzij uitsparingen voor de bril zodat je er geen problemen mee hebt. Waterdichtheid is geen probleem zolang je je hoofd niet in een emmer water steekt. Het lawaai kan misschien iets minder, maar ik heb er weinig last van. Het pinlock vizier vind ik onmisbaar en de sluiting met dubbel d is even wennen, maar blijft zeer betrouwbaar. Wat je bij Shoei zeker niet mag vergeten is de dienst na verkoop. Elk jaar komt die fransman van Shoei naar de 2 rad winkels in Vlaanderen en naar Felix en Jos in Beringen. Daar krijg je dan gratis een volledige revisie van je helm waarbij deze helemaal uit mekaar gehaald wordt en volledig gereinigd. De scharnieren worden gesmeerd en versleten onderdelen worden vervangen. Ik rij jaarlijks naar deze onderhoudsbeurt en heb steeds het gevoel dat ik een nieuwe helm terug krijg. Shoei komt over enkel maanden uit met de opvolger van Multitec en daarom kan je waarschijnlijk wel koopjes doen. Een aanrader.
Afbeelding
Plaats reactie