ik zit zo een beetje met een dilemma, maar ik heb nog tijd voor te beslissen.
Ik rij momenteel met een F 650 GS (twin) begrensd, en ik ben momenteel 19 jaar, volgend jaar in januari heb ik 2 jaar mijn rijbewijs en mag ik met onafgestelde moto rijden.
Nu begin ik al natuurlijk wat na te denken over wat mijn volgende motoke gaat zijn. Sinds de F800GS uitgekomen is ben ik daar al verliefd op geweest, kvond het heel spijtig zelfs dat de F800GS ni in afgestelde versie verkrijgbaar was. Nu de nieuwe R1200GS vind ik ook prachtig, zeker met de nieuwe sound dat ze erbij hebben gegeven vind ik hem nog bangelijker.
Nu ik zou het echt niet weten welke ik binnen een half jaar zou willen kopen, de F800GS of R1200GS.
hier enkele puntjes pro en contra van beiden dat ik vind.
F800GS:
Pro:
-kunde nog serieus met spelen, zowel op de baan als offroad;
-lekkere power;
-geen hoog olieverbruik;
-spaakvelgen.
contra:
-ketting;
-minder windbescherming (kan wel opgelost worden met het windscherm dat nu op mijn F650GS staat)
-minder comfortabel zadel (kan ook opgelost worden door aftermarket zadel);
-als je er bakken opzet, valt hij van achter zeer breed uit vind ik.
nog wel een extra puntje dat erbij komt, alle onder delen die ik achteraf op mijn F650GS heb gezet kan ik ook op de F800GS zetten.
R1200GS:
Pro:
-lekker koppel;
-zeer comfortabel;
-cardan;
-handige koffers voor beschikbaar;
-grotere tank;
Contra:
-duurder;
-zwaar voor offroad;
-hoger olieverbruik;
-gegoten velgen;
voilà, laten jullie, jullie mening eventjes achter en helpen mijn dilemma wat op te lossen. Ik zeg het nog is, het is niet dringend. Ik heb nog een goed half jaar denktijd
grtz
Thorakan