Starten R1100RT
Moderator: GVN
Starten R1100RT
Mijn 1100RT wil nooit starten zonder shock, zowel als het warm is of koud.
Kan hem starten zonde shock door met de gas te werken, maar als ik het gas los valt hij stil.
Zijn er hier nog mensen die dit voor hebben ???
Nog iets, moet de shock bij gas geven niet automatsch terug springen ???
Of hoe werkt de shock bij een R1100RT
Je zit het hé dat ik nog niet lang met een RT1100 rij hé (kom van een honda)
Dirk
Kan hem starten zonde shock door met de gas te werken, maar als ik het gas los valt hij stil.
Zijn er hier nog mensen die dit voor hebben ???
Nog iets, moet de shock bij gas geven niet automatsch terug springen ???
Of hoe werkt de shock bij een R1100RT
Je zit het hé dat ik nog niet lang met een RT1100 rij hé (kom van een honda)
Dirk
Rij nooit vlugger dan uw engelbewaarder kan vliegen .....
-
Iron Gonzo
Re: Starten R1100RT
de chocke heb je eigenlijk niet nodig.
enkel als het vriest dat kraakt.
ik heb zo een sterk vermoeden dat uw gasklephuizen eens een grondige beurt nodig hebben.
en dan een goede synchronisatie.
enkel als het vriest dat kraakt.
ik heb zo een sterk vermoeden dat uw gasklephuizen eens een grondige beurt nodig hebben.
en dan een goede synchronisatie.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
edargpu
Werkwijze van starten.........
1 Je trekt de choke helemaal tot boven.Tijdens die beweging overbrug je een kleine weerstand,maar trek deze door tot helemaal bovenaan.
2 Hou die choke helemaal boven en start nu terzelfdertijd de motor.
3 Motor slaat aan en gaat wat hoger in toeren draaien.
4 Hou dit een seconde of twee,drie........ aan en los dan de choke tot hij terug valt in de positie waar je die kleine weerstand voelde.
5 Rij nu gewoon weg met den RT en van zodra er één streepje tevoorschijn komt van de oliekoeler(In dit geval de linkse parameter) leg je de choke volledig af.
Pffffffffffffff.............wat een uitleg.'k Hoop da ge der een beetje wijs uit geraakt.
Edargpu
1 Je trekt de choke helemaal tot boven.Tijdens die beweging overbrug je een kleine weerstand,maar trek deze door tot helemaal bovenaan.
2 Hou die choke helemaal boven en start nu terzelfdertijd de motor.
3 Motor slaat aan en gaat wat hoger in toeren draaien.
4 Hou dit een seconde of twee,drie........ aan en los dan de choke tot hij terug valt in de positie waar je die kleine weerstand voelde.
5 Rij nu gewoon weg met den RT en van zodra er één streepje tevoorschijn komt van de oliekoeler(In dit geval de linkse parameter) leg je de choke volledig af.
Pffffffffffffff.............wat een uitleg.'k Hoop da ge der een beetje wijs uit geraakt.
Edargpu
Laatst gewijzigd door edargpu op 09 aug 2010, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
John
- Contacteer:
Zeker met al die spelfoutenPffffffffffffff.............wat een uitleg.'k Hoop da ge der een beetje wijs uit geraakt.
Edargpu
-
edargpu
Ja amaaiJohn schreef:Zeker met al die spelfoutenPffffffffffffff.............wat een uitleg.'k Hoop da ge der een beetje wijs uit geraakt.
Edargpu
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
nonkel moto
heb nog nooit mijn choke gebruikt zelfs niet na 4 maand stilstaan tijdens de laatste koude winter(reden v/e operatie)
gewoon contact aan en knopje duwen(geen gas) helm aandoen en rustig vertrekken
denk dat de gonzo het wel bij het rechte eind heeft
gewoon contact aan en knopje duwen(geen gas) helm aandoen en rustig vertrekken
denk dat de gonzo het wel bij het rechte eind heeft
joehoe
Dank U wel voor de reactie.
Ik moet toch op 24 sept terug naar de verkoper omdat mijn linker handvat niet verwarmd.
Ik zal hem eens zeggen wat gonzo zegt over de gaskleppen.
Hij moet dan ook een onderhoud doen, dat is juist gepast.
Alvast bedankt voor de tips.
Dirk
Ik moet toch op 24 sept terug naar de verkoper omdat mijn linker handvat niet verwarmd.
Ik zal hem eens zeggen wat gonzo zegt over de gaskleppen.
Hij moet dan ook een onderhoud doen, dat is juist gepast.
Alvast bedankt voor de tips.
Dirk
-
Nascar
- Contacteer:
Ik moest met mijn K75Rt ook altijd starten met de choke want anders viel hij terug stil.
Eens op onderhoud geweest bij gonzo en die heeft een degelijke syncro uitgevoerd.
ook het sationair toerental is aangepast.
Nu start hij zonder choke en kan hij het ook houden. Ik start nog met choke maar als ik begin te rijden kan ik hem al afleggen
Eens op onderhoud geweest bij gonzo en die heeft een degelijke syncro uitgevoerd.
ook het sationair toerental is aangepast.
Nu start hij zonder choke en kan hij het ook houden. Ik start nog met choke maar als ik begin te rijden kan ik hem al afleggen
bij mij idem , als ik start zonder choke dan valt hij stil , draait veel te laag in toeren , dus bij starten gebruik ik hem bij vertrek leg ik hem af
Volgens gonzo zitten wij met een probleem, ik ga dit bij het volgend onderhoud laten controleren.VDBD schreef:bij mij idem , als ik start zonder choke dan valt hij stil , draait veel te laag in toeren , dus bij starten gebruik ik hem bij vertrek leg ik hem af
zou dus kunnen al lijkt het me ook raar, dat het een groot probleem zou zijn bij warme motor en zo geen enkel probleem van toerental en stilvallen , dus zo erg kan het ook weer niet zijn. En altijd starten zonder choke lijkt me toch een utopie tenzij je het toerental zo hoog afregelt ja dat hij natuurlijk niet stilvalt. Ik ben geen expert maar die choke staat er wel op voor iets.
toch bedankt voor de info
toch bedankt voor de info
Choke zit er bij mij op zonder funktie
(bmw r1100r)
Starten= contact op, startknop ingedrukt en weg.........bij -10°C en bij +35°C.
Bosch monotronic doet blijkbaar alles.
(@iron gonzo: hij is blijkbaar goed afgeregeld).
Chris
Starten= contact op, startknop ingedrukt en weg.........bij -10°C en bij +35°C.
Bosch monotronic doet blijkbaar alles.
Chris
-
Iron Gonzo
stationair toerental is normaal 1000 a 1100 toeren.
bij koudstart zonder choke (als je hem laat draaien en niet direct weg rijdt) zal hij rond de 900 toeren draaien.
waarom tussen haakjes.
bij de boxers is het niet goed dat je hem stationair laat warmdraaien.
je zou niet de eerste zijn met weggesmolten kuip en of andere onderdelen door de hitte.
nu ga je zeggen...maar de flikken dan met hun RT..
wel die hebben een olie koeler met ventilatoren achter
bij koudstart zonder choke (als je hem laat draaien en niet direct weg rijdt) zal hij rond de 900 toeren draaien.
waarom tussen haakjes.
je zou niet de eerste zijn met weggesmolten kuip en of andere onderdelen door de hitte.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Iron gonzo,IRON GONZO schreef:stationair toerental is normaal 1000 a 1100 toeren.
waarom tussen haakjes.
Ik laat hem niet stationair warmdraaien, sterker nog; ik kan gewoon wegrijden, en rij dan vooral rustig warm.Of bedoelde je dat niet?. Ik schakel dan ook vroeg over, naar de volgende versnelling, en zo krijgt de bak ook de tijd om mee warm te draaien.
Heb dan ook nooit probs met schakelen. Hoewel je wel aandachtig moet blijven schakelen.
Euh ik lees hiervoor eveneens 5000 toeren........ pff daar kom ik weinig, en alleen als hij goed warm is( hoewel ik zou liegen,soms in geval van een aantal snellere jongens te volgen in de Ardennen). Schakelen en koppelrijk rijden is optimaal tussen 3000-5000rpm's
Chris
-
Iron Gonzo
ideaal zoals je beschrijft.
je gaat nog jaren plezier van uw beemerke op die manier
je gaat nog jaren plezier van uw beemerke op die manier
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
nonkel moto
ik houd ook wel van de zelfde rijstijl, eenmaal warm ga ik soms hoger in toeren. het is tenslotte geen racebanaanahern schreef:Iron gonzo,IRON GONZO schreef:stationair toerental is normaal 1000 a 1100 toeren.
waarom tussen haakjes.
Ik laat hem niet stationair warmdraaien, sterker nog; ik kan gewoon wegrijden, en rij dan vooral rustig warm.Of bedoelde je dat niet?. Ik schakel dan ook vroeg over, naar de volgende versnelling, en zo krijgt de bak ook de tijd om mee warm te draaien.
Heb dan ook nooit probs met schakelen. Hoewel je wel aandachtig moet blijven schakelen.
Euh ik lees hiervoor eveneens 5000 toeren........ pff daar kom ik weinig, en alleen als hij goed warm is( hoewel ik zou liegen,soms in geval van een aantal snellere jongens te volgen in de Ardennen). Schakelen en koppelrijk rijden is optimaal tussen 3000-5000rpm's![]()
Chris
ik tank wel altijd super+(98oct) en weet dat het een verschil kan maken
joehoe
Tanken: Doe ik ook altijd met 98 octaan.
Opschakelen en terugschakelen gebeurt op een feilloze manier met soms een verbijsterende stilte(niet eigen aan bmwboxers 96-97jaartallen) op de hiervoorbeschreven manier.Rustige toerentallen.
Echter, bij het schakelen aan hogere toeren heb ik wel duidelijker de "klonken en klonkjes"
.
Chris
Opschakelen en terugschakelen gebeurt op een feilloze manier met soms een verbijsterende stilte(niet eigen aan bmwboxers 96-97jaartallen) op de hiervoorbeschreven manier.Rustige toerentallen.
Echter, bij het schakelen aan hogere toeren heb ik wel duidelijker de "klonken en klonkjes"
Chris
Als ik het goed begrijp lukt het starten zonder choke nooit, ook als de motor warm is ?
Da's inderdaad wel vreemd. Ik hem me laten wijsmaken dat dit eigenlijk geen choke is in de echte zin van het woord maar dat het alleen maar "gas geeft" bij het starten.
Daarom lees ik hier ook dat anderen zeggen dat je normaliter altijd gewoon zou moeten kunnen starten ! Volgens mij ook.
Da's inderdaad wel vreemd. Ik hem me laten wijsmaken dat dit eigenlijk geen choke is in de echte zin van het woord maar dat het alleen maar "gas geeft" bij het starten.
Daarom lees ik hier ook dat anderen zeggen dat je normaliter altijd gewoon zou moeten kunnen starten ! Volgens mij ook.
"So shall it be written, so shall it be done !"
't Is eigenlijk geen echte choke maar wel een toerentalverhoger( Engelse benaming is throttle booster
) ik zal 't zo noemen...
't Kan geen kwaad dat te gebruiken, vermoedelijk staat je stationair wat laag en vraagt ie daarom een extra dotje gas... veel meer zal er niet aan de hand zijn!

't Kan geen kwaad dat te gebruiken, vermoedelijk staat je stationair wat laag en vraagt ie daarom een extra dotje gas... veel meer zal er niet aan de hand zijn!