Workshops boxer-twins gezocht????

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rocksterlover
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:26

Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Rocksterlover »

Hoi,


Zijn er onder jullie "ervaren rotten" die hun kennis (boxermotoren) willen delen onder de vorm van workshops dan ben ik de eerste die daarop wil aanwezig zijn. (ik wil natuurlijk ook helpen hoor)


Grrrrtttttsss.


Rocksterlover.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Zeppe »

Rocksterlover schreef:Hoi,


Zijn er onder jullie "ervaren rotten" die hun kennis (boxermotoren) willen delen onder de vorm van workshops dan ben ik de eerste die daarop wil aanwezig zijn. (ik wil natuurlijk ook helpen hoor)


Grrrrtttttsss.


Rocksterlover.
Yiep,

Ook altijd voor te vinden. Een beetje technische kennis is nooit verloren.

En ja ik wil ook wel helpen.
Voor de eerste les "hoe uw boxer onderhouden", wil ik mijn GS graag eens goed vuilmaken, en dan als didactisch materiaal aanleveren zodat jullie hem kunnen poetsen! :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door De Jempy »

Rocksterlover schreef:Hoi,


Zijn er onder jullie "ervaren rotten" die hun kennis (boxermotoren) willen delen onder de vorm van workshops dan ben ik de eerste die daarop wil aanwezig zijn. (ik wil natuurlijk ook helpen hoor)


Grrrrtttttsss.


Rocksterlover.
Dat is natuurlijk een heel mooi voorstel waar menig doe-het-zelver interesse voor heeft. Maar...
- waar zal het doorgaan (je woont aan de kust en er is een workshop in Limburg - loont dat dan nog?)
- we gaan werken aan een boxer pré '80. Wat ga jij dan met je GS 2004 kunnen komen doen?
- Morgen organiseren we een avondje om de versnellingsbak (van een bepaald type) eens onder hande te nemen.
Natuurlijk is dat op één avond niet klaar? Wie gaat daar naartoe komen?
- enz...

'k Ben eens benieuwd :-?
Hopelijk heeft het succes.

't Zou je mss al helpen als je de regio waar je wilt gaan sleutelen zou vermelden.
Eventueel ook welk type van boxer (oud of nieuwer model).:wink:
grts
Afbeelding
Afbeelding
Rocksterlover
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:26

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Rocksterlover »

Gasten, Jempy je hebt natuurlijk gelijk, dit moet gestructureerd worden.

Toch heb met workshops ik in het verleden reeds goede ervaringen gehad (ooit nog een old-timer-tje gehad Triumph tiger van 1973) en toen reed ik ook naar West-vlaanderen...
Maar om het iets beperkter van karakter te maken zal ik mijn interesses beperken tot alle boxers vanaf 2003 tot en met 2007 en als regio (Oost-Vl) opgeven.
Wat me interesseerd:
Problemen met versnellingsbakken, cardanassen (allee dat gedeelte met de haakse overbrenging erin...), krukassen, nokkenassen en hun kettingen, distributiekettingen, onstekingsgedeelte, carburatie en of injectiesystemen, remmen, abs...
ik wil zeker niet beweren dat ik voor alles tijd zal vrij kunnen maken, maar als het dan toch eens moest lukken dan is dat mooi meegenomen.

En voor de techniekers-instructeurs onder jullie "vreest niet", ik heb momenteel een beemer-ken dat geen problemen heeft... Wat niet is kan nog komen he : :-?

Ps. maar waar ik nog voor vrees is dat de' n Tricky zijnen GS zelf zal moeten kuisen, weinig volk voor te vinden denk ik : :wink:

Grrrttttssss.


Rocksterlover
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Jo De Paepe »

versnellingsbakken, cardanassen (allee dat gedeelte met de haakse overbrenging erin...), krukassen, nokkenassen en hun kettingen, distributiekettingen, onstekingsgedeelte
Ik denk dat je deze operaties niet tegen gaat komen op een workshop voor liefhebbers.
Trouwens waarom zou je die ooit willen demonteren ?

regulier onderhoud lijkt mij eerder een thema
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door John »

OK Jo, maar ik denk dat em daar niet zelf aan durft beginnen. Ne goeien boek, een paar poten aan je lijf en de rest volgt wel! ( zo hebben ze het mij indertijd wijsgemaakt en...het werkt! :grin: )
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Jo De Paepe »

zo hebben ze het mij indertijd wijsgemaakt en...het werkt! )


Yep , idem dito , bij mij heeft het ook gewerkt :grin:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door John »

Jo De Paepe schreef:
zo hebben ze het mij indertijd wijsgemaakt en...het werkt! )


Yep , idem dito , bij mij heeft het ook gewerkt :grin:
:wink: Ne kerel naar mijn hart hé! :grin:
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door tweecilinderke »

Jo De Paepe schreef:
zo hebben ze het mij indertijd wijsgemaakt en...het werkt! )

Yep , idem dito , bij mij heeft het ook gewerkt
Ne kerel naar mijn hart hé!
de liefde kan toch schoon zijn he :lol:
"het verhaal van hoe twee mannen mekaar leerde kennen door hun bmw" schoon titel voor een romanneke :mrgreen: :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Zeppe »

door Rocksterlover » 27/07/10 21:37
Ps. maar waar ik nog voor vrees is dat de' n Tricky zijnen GS zelf zal moeten kuisen, weinig volk voor te vinden denk ik :
Daar had ik ook al schrik voor!
Maar geen probleem, ik doe dat graag en regelmatig want ik rij graag met een schoon proper bakske. :grin:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Jo De Paepe »

de liefde kan toch schoon zijn he
"het verhaal van hoe twee mannen mekaar leerde kennen door hun bmw" schoon titel voor een romanneke
Zal 't gaan ja ??? :lol:

PS , ik heb ne keer uw opinie nodig (eigenlijk diagnose) zit met een rammelke in 2V blok en wil ne keer uw mening , ben te lui om hem open te smijten voor ne keer te zoeken :wink:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Iron Gonzo »

de aap komt al een beetje uit de mouw... :pig:


MAG organiseert regelmatig workshops.
je kan daar met uw eigen moto naar toe om te sleutelen.
maar een koppeling uithalen is een beetje te veel van het goede tijdens een workshop
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Rocksterlover
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:26

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Rocksterlover »

How how Jo. De punten die ik als interessant opsomde daar heb ik geen directe plannen mee, maar indien een van jullie daar mocht mee bezig zijn dan is dat misschien te volgen...

John, ja n' n goeien boek dat is een grote hulp. De welke raad je me aan? ik heb zo'n Duitstalige waarin de belangrijke zaken zijn weggelaten.
Bestaan er boeken voor zowel mijnen rockster 2003 als de GS 1200 adv van 2007? Zo ja, welke?


Iron Gonzo, je meldt MAG als organisatie? Heb je hun gegevens misschien en wat die koppeling betreft die werkt gelukkig nog steeds naar behoren...Die blijft hopelijk nog een tijdje op haar plaats.
Neen, het is nu vooral de GS Adv 1200 van de zoon die morgen afgehaald word die mogelijks een nazicht verdient.



Grrrttttssss.

Rocksterlover
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Iron Gonzo »

http://www.mag.be/web/" onclick="window.open(this.href);return false;
de mag hun websitje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door GSBerre »

Blijkbaar wordt er via hier http://www.bmwworkshops.be" onclick="window.open(this.href);return false; iedere winter workshops georganiseerd.
Ben zelf nog niet geweest maar de foto's van vorige jaren en de commentaren zagen er goed uit
Bernard
R100GS
R1200GS
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Workshops boxer-twins gezocht????

Bericht door Dirk Pauwels »

GSBerre schreef:Blijkbaar wordt er via hier http://www.bmwworkshops.be" onclick="window.open(this.href);return false; iedere winter workshops georganiseerd.
Ben zelf nog niet geweest maar de foto's van vorige jaren en de commentaren zagen er goed uit

Ben ik zelf ook een paar keer naar toe geweest jaren geleden, was zeer leerrijk. Natuurlijk vooral over het normale onderhoud, bv iemand leren kleppen afstellen, synchron ed...maar ook werd er bv een koppeling op een RT vervangen, ttz, de intentie was er maar de koppelingsplaat bleek na demontage niet te passen, dus da was een 2 dagen klus....
Aan te raden voor de beginnende sleutelaar of voor iemand die er iets van kent maar nog nooit aan BMW's gewerkt heeft...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie