Hotels om eens te doen, ook met de moto, aanraders!

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
jakke

Hotels om eens te doen, ook met de moto, aanraders!

Bericht door jakke »

Mischien eens gemakkelijk om een Hotel of B&B in dit topic te vermelden, dat eigenlijk een aanrader is voor weekendtripjes of iets dergelijk.

Topictitel kan ook aangepast worden naar "In welk hotel ben ik pas geweest".

Afgelopen weekend in de Ardennen vertoeft, in Hotel 'l Ermitage Houffalize. Jammer genoeg niet met de moto! :-(
Zeer vriendelijke mensen, met een uitstekende keuken en prijs kwaliteit verhouding! Ruime parking aan de overkant van de weg. Motor kan altijd in de garage voor 2.5 Euro per nacht.
De man de huizes staat zelf in de keuken, samen met de zoon! Mevrouw (Nederlandse) en de dochter doen de rest van het hotel.
Propere, zeer verzorgde en rustige kamers alsook de rest van het hotel. Zeer goede uitvalsbasis voor mototripjes! :wink:
Laatst gewijzigd door jakke op 12 aug 2010, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
MrUfip
Contacteer:

Re: Motorvriendelijke Hotels, aanraders!

Bericht door MrUfip »

Ziet er gezellig uit!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
PHILIP

Bericht door PHILIP »

" Motor kan altijd in de garage voor 2.5 Euro per nacht." ?????

Mij zullen ze daar niet zien... Alle begrip als er géén garage is, dan slaapt mijn moto buiten, maar éxtra betalen..?
jakke

Bericht door jakke »

PHILIP schreef:" Motor kan altijd in de garage voor 2.5 Euro per nacht." ?????
Mij zullen ze daar niet zien... Alle begrip als er géén garage is, dan slaapt mijn moto buiten, maar éxtra betalen..?
Met alle respect hoor, maar dit wil ik nu in deze topic juist vermijden!!!! :-? :-?
Of jij nu wel of niet extra wil betalen is uw zaak! Een hond meebrengen kost hier 6 Euro per nacht, zonder eten!! :clown:
Het gaat hier vooral over het feit of het een aanrader is!
Wat iemand er verder mee doet is zijn/haar eigen keuze. :wink:

Ga je ergens waar je niet tevreden van bent, post je niks! Indien wel tevreden, zien we het hier graag verschijnen! :wink:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

PHILIP schreef:Alle begrip als er géén garage is, dan slaapt mijn moto buiten, maar éxtra betalen..?
Hangt van de omstandigheden af ! Vorig jaar hadden we een tussenstop in Feuchtwangen (D) richting Berwang (AUT). Laatste 200 km gieten van regenen ! Ik heb toen graag 2,50 € per motor bij betaald om hem droog te kunnen stallen in een ruime garage waar ik de motor én droog kon af- en uitladen én hem nadien proper klaar kon zetten voor het laatste stuk de dag erna. Bij mooi weer had ik het ook niet gedaan, maar zo zie je maar: zeg nooit nooit, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
luky

Bericht door luky »

€ 2.50 per nacht voor moto in garage betaal ik met plezier ben ik zeker dat moto binnen en droog staat tis maar de prijs van 1pintje !
bedankt JAKKE voor de tip :drunken:
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Een motorvriendelijk hotel biedt motorrijders een stallingsplaats, anders is het een gewoon hotel.
Als ik bij regen mijn moto mag binnenzetten zal de hotelier dit dubbel en dik terugverdienen, een tevreden klant spendeert méér dan
2.5 euro extra, anderzijds word ik chagrijnig als ik mij uitgemolken voel. Mijn gedacht....
luky

Bericht door luky »

ik vind in JAKKE beschrijving van hotel nergens het motovriendelijk hotel terug aleen tip over goed en vriendelijk :!: :!: :!:
Gwaaido

Bericht door Gwaaido »

Ook in Houffalize:

Ol Fosse D'outh: http://www.olfossedouth.com/index2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
(Garage gratis, moderne kamers, lekker eten, zeer democratische prijzen!)

Maison Kleber aan de voet van de Vogezen: http://www.kleiber-fr.com/kleiber/defau ... =fr&rub=27" onclick="window.open(this.href);return false;
Patron is zelf motard... daar word je zeer goed gesoigneerd ;)
Er is een formule "motard", die is echt de moeite waard. De moto's staan trouwens altijd binnen...
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Gwaaido schreef:Ook in Houffalize:

Ol Fosse D'outh: http://www.olfossedouth.com/index2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
(Garage gratis, moderne kamers, lekker eten, zeer democratische prijzen!)
Daar ook al paar keer geweest, oa met de moto en is idd een aanrader. Prijs/kwaliteit is zeer goed en 't is er prachtig toeren :-P
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gwaaido schreef:Ook in Houffalize: Ol Fosse D'outh: http://www.olfossedouth.com/index2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezellig ziet dat er nu toch precies niet uit, zenne :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

WimLT schreef:Gezellig ziet dat er nu niet precies uit, zenne :-?
:bsstupid:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Dit is misschien iets verder om op een weekend te doen maar wil het jullie toch niet onthouden. Wij gaan er al enkele jaren op verlof en is zeker een aanrader en motorvriendelijk.
http://www.tournsol.fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Uitbater is een Belg wat het ook makkelijker maakt voor hen die de Franse taal niet machtig zijn. Mocht je gaan doe ze daar dan zeker de groeten.

Eddy & Katty
Proud to be a Biker
Gwaaido

Bericht door Gwaaido »

GSrijder schreef:
Ik ben als motard niet op zoek naar gezelligheid, zulle.
Ik wil proper zitten, goed kunnen slapen en de prijs/kwaliteit moet goed zijn.
Het dient toch enkel als uitvalsbasis...
Bovendien kun je enkel oordelen over kwaliteit en gezelligheid als je er zelf geweest bent, of niet?
Enfin, over kleuren en goesting kun je niet discussiëren, he...
RTboy

Bericht door RTboy »

Wij hadden echt goede ervaringen in Hotel La Truffière gelegen in de Dordogne, Gignac (onder Brive la Gaillarde/Limoges).
De uitbaters zijn Nederlanders uit Tholen (Zeeland) en hebben dit hotel sinds 10 jaar nieuw leven ingeblazen. Alle personeel is uit de omgeving, de kok komt uit Alsace en maakt schitterende gerechten.
Men is er zéér vriendelijk en zeker niet opdringerig. Als gast kan je een ganse avond een boek lezen aan de open haard zonder dat je iets te drinken hoeft te bestellen...
Je hebt er ruime en stille kamers, een garage voor gemakkelijk een 25-tal motoren, een prachtig groot zwembad en de plaats voor het eten kies je zelf, binnen of buiten.
De plaats van het hotel is erg mooi gelegen, je kan er met de motor toerritten maken (ritten, wandelingen en uitstappen zijn voorradig in het hotel) in de Corrèze, de Tarn of Dordogne en buiten rijden zijn er zoveel bezienswaardigheden en natuurfenomenen dat wijzelf na 2 vakanties er nog een derde aan gaan toevoegen.
Bekijk de website http://www.truffiere-vacances.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar eens, misschien komen we elkaar er wel eens tegen...

Met vriendelijk motorgroet :wink:

RTboy
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Gwaaido schreef:
GSrijder schreef:
Ik ben als motard niet op zoek naar gezelligheid, zulle.
Ik wil proper zitten, goed kunnen slapen en de prijs/kwaliteit moet goed zijn.
Het dient toch enkel als uitvalsbasis...
Bovendien kun je enkel oordelen over kwaliteit en gezelligheid als je er zelf geweest bent, of niet?
Enfin, over kleuren en goesting kun je niet discussiëren, he...

:scratch: :scratch: :scratch:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Gwaaido

Bericht door Gwaaido »

Allé... misschien had ik moeten schrijven dat ik niet "in hoofdzaak" op zoek ben naar gezelligheid als ik er met de motor op uit trek...
Bovendien gaat het over "mezelf" als motard en wat "ik" zoek als ik ga rijden...
Nu content :drunken:
Of gaan we nu weer een hele polemiek voeren over wat voor jou gezelligheid is en wat het voor mij betekent? :lol:
Laatst gewijzigd door Gwaaido op 12 aug 2010, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dettie

Bericht door Dettie »

Hier nog wat tips:

Vooraan in de Eifel, in Monschau, heb je dit hotelletje in't centrum: http://www.alt-montjoie.de/
- motorvriendelijk (eigenaar is zelf motorrijder, bovendien is hij een uitgeweken Vlaming/Belg)
- gezellig, verzorgde kamers
- lekker restaurant op gelijkvloers, ontbijtbuffet is goed
- garage staat ter beschikking, er kunnen mijns inziens echter maximum 3 moto's in, dus niet voor groepen
- wij betaalden 80€ voor 1 nacht in 2-persoonskamer met ontbijt

het centrum van Monschau is verkeers-"luw" zoals dat heet, je moet een parkeertkaart hebben, maar geen nood, je mag met je moto gewoon dorrijden tot aan't hotel en de eigenaar zal de garage opendoen voor jou, de hotelgasten die met de auto zijn mogen meestal in de achterliggende straat parkeren

Dicht bij Aachen vind je dit hotel http://www.schweizerhof-aachen.de/index.html
dit is niet een hotel gericht op motorrijders, maar iedereen is er welkom, het is echter meer een business & sport hotel, ik zou zeggen goed voor 1 overnachting tijdens doorreis...
- mooie, nette kamers, modern
- goed ontbijtbuffet (inbegrepen)
- buiten parking
tip: wanneer je van't hotel richting centrum gaat, dan is er een heerlijk Thais take-away restaurantje, soort van Aziatisch frituur, ze maken heerlijke noedel- en rijst-gerechten (ook Thais bier verkrijgbaar, lekker), om mee te nemen of op te eten op het achterliggend terras, heerlijk en goedkoop !

groeten
Dettie

Bericht door Dettie »

gasten, kunnen jullie alstublieft stoppen met commentaar geven en te zagen ?!

we horen hier graag tips over fijne hotelletjes, als het kan motorvriendelijk... niets meer dan dat, ieder doet ermee wat hij wil, toch ?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dettie schreef:ieder doet ermee wat hij wil, toch ?
Laat het ons daar vooral op houden, toch :-?

Gwaaido

Bericht door Gwaaido »

Overschot van gelijk...
Deze is ook goed:
http://www.lejorjane.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook weer met speciale arrangementen voor motards.
De streek is iets minder interessant om te touren à la bvb de Vogezen, maar
er is zeker evenveel te zien.
Dettie

Bericht door Dettie »

Deze keer een beetje verder... omdat meer en meer motorrijders Marokko ontdekken, zou ik graag deze hotelletjes met jullie willen delen:

== Auberge Der Kaoua (in Merzouga): officiële website is http://www.aubergederkaoua.com/index.htm, maar blijkt momenteel niet bereikbaar... hier kun je wat foto's bekijken http://www.morocco-gateway.com/hotels/a ... kaoua.html
- wij hebben daar verbleven tijdens een motor rondrit in 2008 en een 2de maal met het gezin (met auto)
- prachtige ligging, laatste stuk moet je van de weg af en ga je de woestijn in, is echter best te doen met gewone wagen wegens verharde weg (wel stenen, dus trager rijden)
- fantastisch lekker gegeten
- bieden overnachting in de Sahara aan in berber-tent, ritje op kameel inbegrepen, is unieke ervaring
- alcohol verkrijgbaar (bier, wijn)

== Chez Talout (vlakbij Ouarzazate): http://www.talout.com/
gewoon prachtig...

== Gîte Lac Dayet Aoua (in't noorden, bij Ifrane): http://www.aui.ma/personal/~S.Benelhadj/homepage_2.html
Ifrane is gekend voor z'n "Zwitsers" uiterlijk, huizen lijken op die van een Zwitsers dorp, met puntdak omdat het er kan sneeuwen...
Accomodatie is basic, eten ook, maar authentiek Berbers, mensen zijn uitermate behulpzaam, privé parking, ideaal voor doorreis...
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Dettie schreef:gasten, kunnen jullie alstublieft stoppen met commentaar geven en te zagen ?!

we horen hier graag tips over fijne hotelletjes, als het kan motorvriendelijk... niets meer dan dat, ieder doet ermee wat hij wil, toch ?
Sorry Dettie,

Maar dan moet je de titel aanpassen !
Nu werd er gevraagd naar "motorvriendelijke hotels, aanraders"
Aanraders betekent voor mij (en waarschijnlijk voor de meesten) : -goed service, propere kamers, lekkere keuken, gezellig, etc...maw een goede verhouding prijs/kwaliteit.
Als er dan iemand (goed bedoeld, daar heb ik geen twijfel over) een adres opgeeft waarvan hij al zegt "ik zoek er geen gezelligheid!" maar enkel als "uitvalsbasis"..., dan heb ik mijn bedenking :scratch: in hoevere dit een "aanrader" is.
Verder "no hard feelings" en graag nog veel adressen (aanraders).
mvg,
:wink:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Dettie

Bericht door Dettie »

RTboy schreef:Wij hadden echt goede ervaringen in Hotel La Truffière gelegen in de Dordogne, Gignac (onder Brive la Gaillarde/Limoges).
Bekijk de website http://www.truffiere-vacances.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar eens, misschien komen we elkaar er wel eens tegen...

Met vriendelijk motorgroet :wink:

RTboy
dat ziet er schitterend uit, bedankt RTboy voor de tip !
jakke

Re: Hotels om eens te doen, ook met de moto, aanraders!

Bericht door jakke »

Wat een gezeur over het feit "Motovriendelijk zeg! :-? Ik zal de titel veranderen hé, dan kan er over iets anders gezeurd worden! Kommaneukers. :mrgreen: :mrgreen:

Maar hoe verander ik de topictitel??
Afbeelding
Plaats reactie