Beschikbaarheid Tom Tom

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Baloe_82

Beschikbaarheid Tom Tom

Bericht door Baloe_82 »

Hey,

Zoals je al kunt gelezen hebben in een ander bericht op dit forum ben ik dus bezig om mijn vakantie te plannen. Ik ben op zoek naar een GPS en wat brengt Tom Tom dan uit? Een ideale gps voor mij MAAR:

Weet er iemand waar je deze al kunt kopen? Ik heb ze al in mijn handen gehad in de mediamarkt in St-Pieters-leeuw maar uitverkocht. In andere winkels zelfs nog niet binnengekomen. Op internet heb ik ze wel al gevonden maar noem mij ouderwets maar ik koop nog liever in een gewone winkel met echte mensen enzo.

Dan nog een vraagje die motorhouder met die voeding in is die al beschikbaar? Volgens de site van Tom Tom wel, maar nog nergens tegengekomen.

En dan de finale (misschien domme) vraag. Als je alleen dat stroomkabeltje koop en zelf iets ineen bricoleer voor die gps vast te houden gaat dat dan ook?

ps: gaat dus over den Tom tom urban rider want dat staat precies nog niet in mijn bericht :oops:
VoskenGSA

Re: Beschikbaarheid Tom Tom

Bericht door VoskenGSA »

Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Daar kan maar één persoon op antwoorden, hé Philippe :wink:
Baloe_82 schreef:En dan de finale (misschien domme) vraag. Als je alleen dat stroomkabeltje koop en zelf iets ineen bricoleer voor die gps vast te houden gaat dat dan ook?
Ik weet niet juist hoe en waar de stroomnetvoorziening plaatsvind bij de Urban. Vroeger stak ik mijn auto-gps wel eens in het kaartleesvak van mijn tankzak :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

@baloe: De urban is te koop bij Point 2 in Paal-Beringen, hij is daar op stock.

Je kan de gps enkel via een dc-dc converter van spanning voorzien, dit wil zeggen, hij wordt gevoed door een 5 VDC ingang van een usbpoort of via de contacten achteraan en niet door 12 VDC van de motorfiets.

Ofwel koop je een converter met usbkabel ofwel wacht je tot de actieve mount met spanningskabel beschikbaar is. (tijdelijk nog niet op de markt).
De Urban is er met een houder voor de motor. Je kan dus starten zonder voedingskabel, wil je die nu al, dan zal je iets moeten voorzien, rekening houdend met hierboven. De houder staat op de TomTom website, maar de "bestel" knop is nog niet beschikbaar...
Baloe_82

Bericht door Baloe_82 »

Allemaal al bedankt voor de info. Ga eens naar point 2 gaan. Het probleem is dus dat ik op camping ga en elektriciteit niet altijd voorhanden is dus zou ik graag de gps voeden met de batterij.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Je kan dit oplossen door een goedkope 12VDC -> 240 VAC adapter te kopen. Daarmee kan je aan de motorbatterij terug 240 volt wisselspanning afnemen (wel beperkt) en dan kan je gewoon de thuislader gebruiken (die er standaard bijzit). Die adapter kan je ook gebruiken voor alles (bv laptop voeden, enz...)

Afbeelding

Ge plugt dat ergens in (auto of moto) en ge hebt 220-240 volt zoals thuis maar dan tot 200 watt, dus voldoende voor een goeie laptop te voeden of ook zaken op te laden zoals de TomTom. Misschien nog de makkelijkste manier als ge niet kunt wachten tot de actieve houder er is... Prijs ongeveer 25 euro.
Baloe_82 schreef:Allemaal al bedankt voor de info. Ga eens naar point 2 gaan. Het probleem is dus dat ik op camping ga en elektriciteit niet altijd voorhanden is dus zou ik graag de gps voeden met de batterij.
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

En misschien is dit een oplossing voor op de camping: http://www.megagadgets.nl/nl/producten/ ... ?t_id=1399
Verschillende versies: http://www.twenga.nl/dir-Huis-Tuin,Elek ... ne-energie
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Jullie hebben allemaal een volgwagen voor de bagage zeker ?
zo'n convertor en zonnepanelen zijn (nog) allemaal veel te groot voor op de moto
Ik heb deze dingen ook allemaal overwogen

Bart
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

MHV642 schreef:Jullie hebben allemaal een volgwagen voor de bagage zeker ?
:shock: Gij niet dan ! ! ! :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Er is al een mooi paneeltje dat bv in het kaartleesvak van de tanktas kan en toch al mooi presteert.
Als je moest weten wat ik op reportage altijd bij heb, ongeacht het type motor... soms is het echt 'plannen' om alles een plekje te geven 8-)
MHV642 schreef:Jullie hebben allemaal een volgwagen voor de bagage zeker ?
zo'n convertor en zonnepanelen zijn (nog) allemaal veel te groot voor op de moto
Ik heb deze dingen ook allemaal overwogen

Bart
Baloe_82

Bericht door Baloe_82 »

Voor de mensen die ook nog geïnteresseerd zijn. Ik heb een mailtje terug gehad van Tom Tom. Het oplaadding zou beschikbaar zijn begin september. Dan ben ik juist weg :-( . Dju toch
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Baloe_82 schreef:Voor de mensen die ook nog geïnteresseerd zijn. Ik heb een mailtje terug gehad van Tom Tom. Het oplaadding zou beschikbaar zijn begin september. Dan ben ik juist weg :-( . Dju toch

't ja, met Garmin was u al weg ...
:lol: :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

tricky schreef:
Baloe_82 schreef:Voor de mensen die ook nog geïnteresseerd zijn. Ik heb een mailtje terug gehad van Tom Tom. Het oplaadding zou beschikbaar zijn begin september. Dan ben ik juist weg :-( . Dju toch
't ja, met Garmin was u al weg ... :lol: :lol:
Maar voor hoelang :-?

Baloe_82

Bericht door Baloe_82 »

tja en met de trein zou je er ook al zijn hoor, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om met den trein te gaan :lol: . Aangezien ik niet verder gestudeerd heb dan het middelbaar is een garmin geen optie voor mij :grin: . Ik heb ooit eens mogen spelen met een garmin en dat spel heeft mij toen niet kunnen bekoren en dan nog die prijs pfff
GSMax

Bericht door GSMax »

WimLT schreef:
tricky schreef:
't ja, met Garmin was u al weg ... :lol: :lol:
Maar voor hoelang :-?
Bij mij al 3 jaar, zonder problemen :shock:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Rij al sinds 2003 met de SPIII door Europa en deze liet me nog NOOIT in de steek. Dit is dan ook de reden waarom ik er moeilijk afscheid van kan nemen.Ik geef toe dat het geheugen werkelijk miniem is en de snelheid uiterst traag tegenover de nieuwe toestellen doch ben altijd op de voorziene bestemmingen aangekomen zonder enig probleem.
Gezien de blijkbaar vele problemen met de Zumo 660 denk ik er toch ook aan om over te stappen naar de Tomtom indien mijn SPIII de geest geeft.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Zeppe

Bericht door Zeppe »

pirre105 schreef:Rij al sinds 2003 met de SPIII door Europa en deze liet me nog NOOIT in de steek. Dit is dan ook de reden waarom ik er moeilijk afscheid van kan nemen.Ik geef toe dat het geheugen werkelijk miniem is en de snelheid uiterst traag tegenover de nieuwe toestellen doch ben altijd op de voorziene bestemmingen aangekomen zonder enig probleem.
Gezien de blijkbaar vele problemen met de Zumo 660 denk ik er toch ook aan om over te stappen naar de Tomtom indien mijn SPIII de geest geeft.
Dit verhaal ken ik. Ik was ooit één van eerste gelukkige bezitters van dit wonder. Jaren zorgeloos plezier, tot op een dag.... het ding alle medewerking weigerde. Toen stond ik voor de keuze, een zumo 550 of een 600 (die toen vrij recent uit was). De 550 was mij ook gekend, want die staat op de fiets van mijn vrouwtje. Daarom kreeg hij ook de voorrang. Echter, heb mij laten overhalen om toch maar voor de 600 te gaan. Was nieuwer, had weeral wat meer optie's, etc... dus, gekocht.
En dan..., al regelmatig in de sh't gezeten. Gevloekt en "onze lieve heer" aangesproken. Rondgereden en voor "onoverwinnelijke" hinders gestaan. De WimLT ter hulp geroepen (mercie), mijne PC laten crashen, veel bestanden verloren oa met opgeslagen nog te rijden route's :evil:, regelmatig onderweg wat verrassende situatie's meegemaakt ....
Maar toch ook al veel km's schoon baantjes gevonden, een tankstation in fase van nood, het thuisfront telefonisch kunnen verwittigen bij oponthoud, de juiste afrit genomen, etc.
Kortom , hij gaan niet snel vervelen :lol:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

't Wordt tijd. Dan kan 'm goed geïnstalleerd worden.
@Wim, nog net voor de dollo's ???
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

MOTOBLOG schreef:@Wim, nog net voor de dollo's ???
Wel, een oplaadding heb ik al op het oog van iemand die z'n RiderI vaar de fillistijnen is en dit aan mij wil doorspelen, maar vlàk voor een reis van navigator wisselen ??? Ik heb al zo dikwijls tegen mensen gezegd dat dat echt te zot is om los te lopen dat ik er nu echt niet zelf ga aan beginnen. Trouwens, mijn 660 moet eerst van de hand om met die financies de TT te betalen, hé :idea:

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Bwa, met de TT loopt het toch vlotjes, geen verrassingen :pirat: dus veilig om een week voordien te kopen en ermee te vertrekken. Ik heb bij wijze van proef de Urban ook meegepakt naar 't Zwarte Woud en hij was hier ook maar een paar dagen, zegt genoeg... Trouwens er is nog altijd een hemelsrbreed verschil tussen zij die een gps kopen en er niet mee vertrouwd zijn, en dan op congé vertrekken of zij die een andere kopen maar al wel goed voorbereid zijn. Als gij morgen een paar routekes in ITN moet zetten, dan bent ge op een uurke of twee voorbereid.
WimLT schreef:k heb al zo dikwijls tegen mensen gezegd dat dat echt te zot is om los te lopen dat ik er nu echt niet zelf ga aan beginnen.
Plaats reactie