Stilvallen motor K1200 GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
den berkes

Stilvallen motor K1200 GT

Bericht door den berkes »

Tijdens een rit in de ardennen schakelde ik de motor terug om een bocht in te gaan.Bij het lossen van mijn koppelinghendel begon plotseling de moto met zijn achterste te smijten en kreeg ik ook een mooi rookgordijn van mijn banden.Bleek dat mijn motor was uitgevallen.Achteraf is dit nog een vijftal keren voorgevallen(had dan wel mijn toerenteller in de gaten).Het gevolg was dat ik absolut geen vertrouwen meer had in de motor en de rit afgebroken heb.
Mijn vraag is of iemand van jullie dit probleem herkent en wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?

Mvg,

Peter
John
Contacteer:

Re: Stilvallen motor K1200 GT

Bericht door John »

Al twee jaar ingeschreven en nu eindelijk een eerste berichtje! Welgekomen dus! :mrgreen:
Vertel eerst eens even over welke GT het gaat. Want der bestaan der meer dan ééntje van hé! :wink:

En zeg nu niet dienen van mij hé! :clown:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

waarom zou mij dat niet verwonderen... :roll:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
den berkes

Ja,inderdaad al 2 jaar ingeschreven...Wat gaat de tijd en tot hiertoe nog geen grote problemen gehad,vandaar.
Het gaat over een GT 1200GT van 2007.

Greetz,

Peter
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

waarom zou mij dat niet verwonderen...
Den Bart gaat U dat sebiet ne keer in geuren en kleuren uitleggen tot in de puntjes se :wink:
den berkes

Ik ben curieus...
BertAdventure

Bericht door BertAdventure »

den berkes schreef:Ik ben curieus...
Peter, ik ben eveneens curieus,
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik doe een gok op vervorming van het luchtfilterhuis door opwarming etc....
grtjs, Bert :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Op mij moet je al niet rekenen want van die computermotoren heb ik geen kaas gegeten. En het zou me verwonderen dat onzen.....er meer van gaat weten. :wink:
Buiten dat er een luchtfilter, inspuitinjector of benzinefilter zo goed als dicht zit zou ik het niet weten.
Dus denk ik dat je er goed aan doet van met dat spel eens naar iemand te bollen die ne computer heeft om em eens uit te lezen.
den berkes

Bij dealer langs geweest.Op computer geen foutmeldingen.Wel een reset uitgevoerd.Nog nooit meegemaakt...Heb ik toch wel die ene motor zeker...
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat er iets mis is staat als een paal boven water hé! En als dienen computer niks vind dan zou ik toch maar eens kijken naar bougiekes, filters en injectors. Welke dealer ben je geweest?
den berkes

Lievensmechanics.Het was wel zaterdag in de namiddag(niet veel tijd,was al tevreden dat ze de computer wilden aanleggen).Ik heb een andere afspraak aangevraagd via e-mail voor deze week.Was vandaag gesloten.
Frans

Bericht door Frans »

Heb het vroeger ook een paar keer gehad.
Bij mijn motor lag het aan de contactsleutel/slot , door trillingen en sleutelhanger verschoof de sleutel naar links en was er geen contact meer.
Mocht hij nog eens uitvallen ,controleer eens het contact door de sleutel een beetje naar rechts te draaien.
den berkes

Bedankt,zal ik zeker doen,maar staat momenteel met de dealer en hoop dat ze het probleem vinden zodat ik het niet meer moet proberen en ik mijn Kaatje weer mag vertrouwen.Want er staan nog een paar mooie ritten op het programma!
Ik houd jullie zeker op de hoogte.

greetz,
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Mijn K1200GT is van 2006 en ik heb daar steeds last van gehad. In een bocht is dat niet leuk hé en in de Kennedy tunnel ook niet! Soms 2 keren per dag, dan weer maanden zonder enig probleem. Er is van alles onderzocht en vervangen (ook dat contactslot). De laatste ingreep was en nieuwe batterij (2°) en inderdaad sindsdien (3 tal maand) niet meer gehad. Maar de oplossing was hem vervangen door een K1300GT!
den berkes

Mijn motor vandaag teruggekregen.Niets gevonden.Ze hebben wel den boel gereset en er de laatste nieuwe software opgestoken.Aan mij om het te testen...
Zaterdag in Luxemburg op een parcour met vele bochten zal hij wel getest zijn!!Is het niet Bert Adventure?! :wink:

greetz,

Peter
BertAdventure

Bericht door BertAdventure »

idd, Peter.
We zullen de K1200GT eens een parkourke voorschotelen, dat hij nog nooit gezien heeft.
Als hij daar den hik niet meer krijgt, dan is hem o.k. :lol:

grtjs, Bert :wink:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Zit er geen contactje op aan de zijpikkel? Mss los of kabelbreuk? Anders wss wel 1 of andere sensor die kort ligt of defect is. Maar als ze bij het uitlezen niets speciaals zien, tja....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
den berkes

Vandaag een ritje Luxemburg gedaan van 740 km.Motor is niet meer stilgevallen.Ik heb er wel nog geen 100 procent vertrouwen in.Op een bepaald moment bij het afschakelen(dus koppeling ingetrokken,vb om van 5 naar 2 te gaan aan bvb een afslag)gaat het toerental naar 1000 toeren.Het is echter eenmaal voorgevallen dat hij naar 500 toeren terugviel en de indicator algemeen alarm eventjes oplichtte,maar herstelde zich en ging terug naar 1000 toeren.Soms toerental wel onstabiel bij afschakelen(schommelt tss 700 en 1000 toeren, maar geen alarm).In namiddag geen problemen meer.
Wie weet raad? :-(

Peter
den berkes

Gisteren,zondag,tourrit gedaan.Motor 4 keer uitgevallen...we zijn er blijkbaar nog niet :-x
Erik

Bericht door Erik »

is er gekeken of er water in de benzinetank zit (onder de benzine). Forté op Desolite B Systemreiniger helpt dan maar met een scheut spiritus in de tank bereik je hetzelfde.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
den berkes

Voor 14 dagen hebben ze de gaskabel en voeler voor het stationair toerental vervangen.Ik ben dan een testrit gaan rijden en de motor bleef mooi continue in toerental.Eerste test was geslaagd.
Deze week heb ik in de vogezen ,moezel en eifel rondgetoerd(wegens regen in Oosternrijk).Geen problemen meer gehad.Dus ik denk dat het probleem is opgelost!
Met dank voor de service, Lievensmechanics.

Greetz,

Peter
Plaats reactie