thompy schreef:Ik heb een motopak van Hein Gericke dat mij beschermd tegen alle weersomstandigheden.
Met temperaturen van boven de dertig graden wordt het wel wat moeilijker maar bon, hoe dikwijls maken we dat hier mee in België
Het pak is volledig water- en winddicht en met de isolatie erin kan ik er gemakkelijk een paar graden onder nul mee rondrijden.
Het is wel wat duurder maar het is ondertussen toch al een 5-tal jaren oud en nog steeds in prima staat.
En het biedt je natuurlijk de nodige ( optimale ) bescherming bij een eventuele schuiver.
Ik hoef dus niet te stoppen mocht het plots beginnen te (stort)regenen wat ik wel ervaar als een voordeel.
T
Ik heb er ook een van HG, wel al wat ouder dan dat van jou. Nadeel is dat als je een paar uur in de regen gereden hebt en je komt ergens binnen dat je ofwel een dweil moet vragen ofwel moet strippen tot op je onderbroek, want dat pak slorpt redelijk wat water op (buitenkant, binnen nog steeds droog), bijgevolg ligt er na enkele minuten een serieuze plas. Is ook 's anderdaags nog niet droog
Vandaar stop ik wel bij serieuze regen en doe een regenpakje aan, mag je overal binnen met je droge pak zonder dat het meteen een tsunami effect heeft.....
Harald en moh_fan hebben me overtuigd van de kwaliteiten van die flexothane. Vooral de rekbaarheid en het feit dat alle naden thermisch gelast zijn hebben me over de streep getrokken. Ik heb enkel een niet-gevoerde broek gekocht om bij dreigende regen snel over een textielbroek te trekken. Interessant topic !!!
Bij Hein Gericke in Gent kenden ze de stof niet. Deze eenvoudige broek heb ik gevonden bij Euro workwear group in Merelbeke.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
Btw en verzending in 34,5 euro.
Veelal te vinden in Workwear-zaken, sportviszaken, jachtwinkels (de prijs ligt hier soms al iets hoger), landbouwzaken.
Ook op Ebay Duitsland en eBay.co.uk te vinden. Voer gewoon 'Flexothane' als zoekterm in.
Voor de jas wacht ik nog even. Moet absoluut een opvallende kleur hebben. HG Duitsland of de zaak in Breda.
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
De Workwear-zaken, sportviszaken, etc. hebben vaak andere modellen. Zeker wat de jas betreft, wil ik inderdaad de versie die Damen heeft, met hoge kraag!
Volledig mee eens Motorista7 !!
Je vindt deze nergens anders. Als je bedenkt dat een Rainlock 2 jasje van Bmw 90 euro kost en je kan voor 10 euro meer deze flexothaan aanschaffen, is het pleit snel beslist. Niet te evenaren. Heel duurzaam ook. En de zekerheid dat je bij aanhoudende regen op langere trips deftig beschermd bent. Bedankt om dit topic aan te brengen : ik kende de stof niet.
K1200GT '03 72K
IK gebruik al jaren de klima-komfort van BMW,
is een Gore-tex uitvoering,
makkelijk over andere kledij aan te trekken (zelfs je laarzen moet je niet uittrekken),
perfect waterdicht en ademend,
heeft al een paar keren echt zwaar en langdurig regenweer doorstaan en houdt mij perfect droog !
Kost wel wat , neemt opgerold toch nogal wat plaats in, maar is oerdegelijk en doet wat het moet doen.
Ben vandaag naar Breda gereden en heb ook zo een flexothane pak gekocht. Winkel met prima en vriendelijke service en veel jassen voor de fluo-liefhebbers.
Het eendelige regenpak was niet voorradig (de zaak zit in een overgangsfase tussen oude en nieuwe producent) dus is het een pak met aparte vest en broek geworden.
Kost wel meer dan wat je gewoonlijk in de rekken vindt, maar gezien de vele positieve reacties hier (en gezien mijn regenpak mij absoluut niet meer droog ter bestemming kreeg)
hiervoor gekozen.
Zonder gps is het wel even zoeken naar de winkel en wie van plan is volgende week (of weken) ook zo een pak aan te schaffen kan best vooraf even informeren of ze reeds voorradig zijn.
Harald schreef:hey LucB , neem ééns een foto van uw nieuwe outfit.
Harald,
het is hetzelfde pak waarvan Moh_Fan reeds een foto plaatste in deze topic op 28/07.
De vermelde prijzen zijn nog identiek.
Update
vandaag mijn regenpak eens zeeeeer grondig kunnen testen ...man, man, wat een onweer boven mijne kop van Brussel tot Stekene.
Resultaat; droog thuis Goe spul !