Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BartBakkeren

Re: Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Bericht door BartBakkeren »

Ik heb mijn R1100RS nu 12 jaar. Hij is uit 1994 en dus al weer 16 jaar oud.
Nog maar 55.000 km gereden, gekocht bij 20.000.

Ik heb ook die antraciet kleur (999), ik wist niet dat die speciaal was. Ik vind het nog steeds een ongelofelijk mooie motor en eigenlijk de mooiste boxer die BMW heeft gemaakt.
Het is een vrijwel probleemloze motor geweest. Ik heeft me 1 keer laten staan met een afgescheurde benzinepomp.
Op dit moment heb ik last van een lekkende koppakking, maar geen grote storingen.

Die motor rijdt geweldig, ik ben van plan hem compleet origineel te houden en hem bij mij z'n oude dag te geven.
Er is ook eigenlijk geen enkele reden om iets anders te gaan rijden: die motor was zijn tijd zó ver vooruit dat hij nu net helemaal bij de tijd is :)
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Komen jullie a.s. zaterdag-ochtend 3 juli om 10.30uur bij de "ROTONDE " panweg 1 te Enspijk ( GLD.) voor de eerste keer een samenkomst van allemaal BMW R 1100 RS-en.
Ook andere type's zijn van harte welkom, en hoe dag invulling zal zijn "We zien wel, lekker bij praten over onze hobby ".

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Ceesbmw , je hebt wat gemist joh in Assen, het was weer heel gezellig.
Alleen hoe moet het verder met de GP, nu er nog maar 15 fabrieksrijders aan de start komen?.
Wat denken jullie ?, samen gaan met de Super bikes?, is dat een idee ?, of .......
Laat eens horen.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
Nick_66

Bericht door Nick_66 »

Vanaf welk jaar werd de R1150RS eigenlijk met twinspark motoren geleverd?
der_joachim
Contacteer:

Bericht door der_joachim »

Nick_66 schreef:Vanaf welk jaar werd de R1150RS eigenlijk met twinspark motoren geleverd?
2002?
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Assen was ook leuk om op TV te kijken, maar de reuring miste ik wel.

@bartbakkeren
De 1100RS van voor 97 (gebouwd 96) heeft een probleem in de versnellingsbak.
Hij floept dan voor een halve slag uit zijn versnelling. Met halve slag bedoel ik dat 1 as in de bak 180 graden draait.

Hier is een modificatie voor, andere lagers en andere tandwielen.
Is die modificatie al uitgevoerd?
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Ceesbmw die van mij is van 1996, dan zit daar de modif. nog niet in ?.
Heb jij een goed vakkundig adres ?., en wat gaat dat kosten ?.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
fRaaS

Bericht door fRaaS »

mijn RS van 93 heeft het probleem van de boite nooit gekend.
de modificatie hoeft niet op elk pre 96 model, enkel indien het fenomeen optreed zou ik aktie ondernemen.
Het befaamde KFR effekt is mij ook vreemd, ik heb geen cat en geen code stekker.
Ik ben er zeker van het geluk te hebben dat hij niet op maandag geproduceerd werd. :razz: :razz:
Let wel, ik heb nog maar 58000 km :oops: , wordt puur als vrije tijd gebruikt
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Inderdaad niet iedere BMW heeft dat probleem.
Als je bijv snel opschakeld en volgas geeft in zijn 2 3 en 4, dus in zijn 3 en gas helemaal open.
Dan kan ie uit zijn versnelling schieten. Indien dit niet gebeurd heb jij een goede bak waarbij de toleranties aan de onderkant van het tolerantie gebied zitten.
Als ze aan de bovenkant van hun tolerantie gebied zitten dan kan ie er uit vliegen, dat voel je als een soort schop onder je kont.

Zie ook http://www.stolpje.nl/~cees/bmw/gearbox.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier in staat ook in bouwjaar 96 (modeljaar 97) dat die gemodificeerd is.

En ja je bent ca 1700 Eu kwijt voor deze mod.
Je kunt beter een post 97 bak kopen als het probleem zich voordoet.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Ceesbmw; Dank voor je goede uitleg, hier hebben we wat aan op dit Forum - item.

Wat jammer dat jullie niet naar Enspijk gekomen zijn op ons eerste BMW R 1100 RS treffen, we hadden een grote opkomst verwacht maar dit overtrof werkelijk alles, we hadden zelfs een opkomst van 140%.
Nu wachten tot er weer z'n treffen is/komt.
Eerst lekker bijpraten en aan Bert al onze vragen die we hadden gesteld, en deze werden naar volle tevredenheid door hem beantwoord.
Met z'n alle aan de koffie, en daarna een door mij inelkaar gedraaide (kersen)toertocht door de Betuwe.
Wat was dat mooi in je achteruit kijk spiegel al die BMW R 1100 RS-en.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Hebben jullie wel eens de voor-/achter buddyseats laten overtrekken met zwart leder ?.
Ga dat goed ?.
Wat zijn de adressen die dat GOED/Vakkundig kunnen doen ?, en de kosten ?, waar moet ik aan denken.

Laat eens horen, Jan
Een BMW R1100RS rijder.
Nick_66

Bericht door Nick_66 »

jvsoelen schreef:

Alle BMW rijders deze bovenstaande foto's van de door mij gemonteerde stuurverhogers is een uitkomst.

In het begin is het wennen, maar daarna ......

Kijk maar eens goed Gerardus, naar de montage.

Je moet alleen de voorrem- en koppelings slang/kabel voor de vorkpoten langs laten lopen, de rest is een eitje. ( Zie foto's).

Dit zijn foto's van mijn BMW R 1100 RS uit 1996 met 45.000km op de teller.
Plaats jullie BMW R 1100 RS ook eens, om een overzicht te krijgen van de kleuren en jaartallen.

Mvgr. Jan uit Geldermalsen.
Heb je die foto's nog van de stuurverhogers? Zijn nu niet zichtbaar op het forum.
droepie

Bericht door droepie »

Heb zopas een R1100RS aangekocht met 49000 km op de teller en van 1995, in heel goede staat maar gezien ik pas een BMW rijder ben en nog maar 600km met de motor heb gereden kan ik er nog niet veel over zeggen, mijn reactie is enkel om een afbeelding toe te voegen zoals in één van de reacties gevraagd is.
Indien iemand mij goede tips kan geven wat betreft sommige dingen waar ik moet op letten of de kleine kantjes van deze moto dan mag deze altijd reageren.

Droepie
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

@jvsoelen, als je echt leer wilt dan zou je eens een bedrijf wat zadels voor paarden maakt moeten vragen.

Als je kunstleder wilt dan kan bijna elke goede autobekleder dat. Even bij een lokale motordealer vragen waar hij zijn zadels laat bekleden.
Van BMW zijn er vaak standaard overtrekken voor de zadels, die over de huidige gescheurde verlijmd worden.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Nick_66;
Als je naar mijn web-site gaat kun je de fotos bekijken, anders kom even aan voor een bakkie dan kun je ze zien en eventueel uitproberen.
http://home.kpn.nl/jcvsoelen" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
droepie

Bericht door droepie »

Kan iemand mij vertellen waar ik op het internet het onderhoudsboekje van de BMW R1100RS kan downloaden ?
BeemerBert

Bericht door BeemerBert »

droepie schreef:Kan iemand mij vertellen waar ik op het internet het onderhoudsboekje van de BMW R1100RS kan downloaden ?

Ja hoor :grin:
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/R110 ... eiding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=13" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bmwrtforum.nl/bedrading/fram ... 0RS_RT.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwrtforum.nl/bedrading/moto ... _RT_GS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog wensen ? :lol: :lol:

Groet, Bert
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Wie van jullie wil er een GRIJZE : Voor- en Achter buddyseat voor een BMW R 1100 RS, ruilen tegen een ZWARTE Voor - en Achter buddyseat.
Laat het maar eens weten.

Mvgr. Jan

PS fotos hiervan kan ik je toe E-mailen.
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Motor-Forum MegaMeeting Augustus 2010

***Veenendaal 29 Augustus 2010***

MacVEENENDAAL
A12 afslag 23, Ede-Utrecht
11:00

Adres: Nieuweweg Noord 266 Veenendaal
Afslag: A12, afrit 23

- Er is voldoende parkeerplaats voor de motoren, mits er geen automobieltjes staan...
maar laat genoeg ruimte vrij bij het parkeren van je motor

- Ruim je rommel op waar het hoort...

- Iedereen komt op eigen gelegenheid
en is dus zelf aansprakelijk voor bv. het in acht nemen van de verkeersregels.

- Burnouts, wheelies en andere vormen van stunten zijn op het terrein van de Mac niet toegestaan.

- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht, publiciteit is leuk, ramptoerisme minder.

- Weg naar de rotonde en het weggedeelte op de rotonde zelf vrijlaten

- Motor-Forum.nl of ik zijn geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag. Er is geen organisatie. Ik ben slechts de TopicStarter en ben toevallig om 11.00u in Veenendaal.

Dit is een mooi en gezellig motor treffen.

Tot ziens op 29 augustus, mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Vandaag was ik bij een motorzaak, daar zag ik een BMW R 1100 RT , en die had onder/achter aan de tank zwarten rubberen knie stukken zowel Links als Rechts.
Nu mijn vraag: bestaan deze ook voor een BMW R 1100 RS ?.
Weet je bij mij zitten nogal wat berijders krassen van het lederen pak, door die erop aan te brengen zie je dat niet meer, maar zijn die er, en/of passen die van de BMW R 1100 RT ook op de BMW R 1100RS ?.
Hoe zitten ze gemonteerd ( gelijmd ?. ).

Laat eens weten, Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ja die knie kussens zijn ook als optie voor de r1100 RS te koop, Even bij dealer navragen of ze er nog zijn.

Ik heb ze ook als optie er bij gekocht, o ja in de gebruiksaanwijzing staat dat je de lak met ACETON moet ontvetten :shock: Maar dat klopt.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Oké CeesBmw ik heb er een paar gezien op internet, zou het wel smoelen als ik deze erop zou plakken, je zie er bijna nooit iemand mee ?.

Nu nog een oplossing van maanden zoeken waar het aan kon liggen:
Elke keer als ik langzaam rij hoorde ik al hij In - en/of Uit veerde onde mijn buddyseat een iets krakend geluid ?.
Nu was ik hem gisteren-middag aan het schoonmaken en ging met een doek over die twee bevestigingsstangetjes naar het achterkadan, en hoorde dat zelfde geluid.
Iets WD40 over de bout/moer bevestingen zowel aan de voor - als achterkant en weg kraken.
Dus niet zoals ik dacht monoshock demper of bevestigingen daarvan maar gewoon aan deze stang, kan ik deze bout - moerbevesting van die stangetjes gewoon los draaien en wat vet aan de bout doen of is deze precies uitgelijnd en met speciaal moment ?.
Laat eens weten.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ik heb die knie kussens er op zitten En het staat wel grappig. Ik zal er een fot van maken zodra ik de motor heb uit gegraven uit de schuur, hij staat al drie jaar stil ivm defecte versnellingsbak :-(

Je bedoeld dat ding onder nr 5, de reactie stang?
Afbeelding

Ja dat kun je los maken, bij monteren even je vrouw, met een zak zand, op de motor zetten en dan pas vast draaien.
Volgens de handleiding moet je er een gewicht van ca 85 kilo op de motor zetten, en dan bout 5 vastdraaien met 43 Nm
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

CeesBmw,
Juist cees die stangetjes en bout Nr.5 die bedoelde ik, nu kan ik hem met een gerust gevoel los halen, mooi van die 85kg.
Cees ik ben benieuwd naar de fotos want dan weet ik gelijk waar ik ze moet plakken, of zijn daar ook tekeningen van ?.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Ik heb een vraag aan jullie:

Als ik mijn Linker knipperlicht aanzet door op linkerdrukknop te drukken, moet ik na de bocht genomen te hebben hem aan de rechterkant met de drukknop uitzetten, zo ook Rechts.
Bestaat er voor de BMW R 1100 RS een relaisschakeling als ik hem aan de Linkerkant met de drukknop aanzet , door nogmaals op de drukknop te drukken hij weer uit gaat, zo ook rechts ?.
Dit is wel zo op div. Yamaha types, bestaat er z'n reto-fit kit voor BMW ?.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
Plaats reactie