Seefeld in Oostenrijk

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
SYS

Seefeld in Oostenrijk

Bericht door SYS »

Beste collega's

Volgende week vrijdag vertrek ik voor een weekje naar Seefeld in Oostenrijk. Heen in 2 dagen, Terug 1 dag.
Wie kan mij een mooie route bezorgen?
alvast op voorhand bedankt. :grin:
BMW R 1200 GS (2007 - 2012),Vespa 125 Touring, BMW R 1200 GSA Triple Black (2012 - 2016), BMW R 1200 GSA Lc 2016
MrUfip
Contacteer:

Re: Seefeld in Oostenrijk

Bericht door MrUfip »

een hap klare route heb ik zo niet, maar rondom de meren is het erg mooi motorrijden, wörtersee, millstater see enz,
ook de nockalmstraße is een aanrader!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

Als je dan toch in Seefeld bent,kan Je richting Garmisch Partenkirchen volgen.
Is op zich al een prachtbaan.

Centrum door rijden en vervolgens het bruine bordje "Linderhof" volgen.
Nadat je Garmisch Partenkirchen hebt doorgereden kom je een groot rond punt tegen,vervolg dus Uw weg richting Munchen.
Na +/- 3 kilometer op de dubbel baanvaksweg zal je links moet afslaan,ik geloof dat er ook "Augsburg" bij staat maar Je zal zeker en vast een bord met "Linderhof" ook zien.

Volg "Linderhof"!!!
Je zal merken dat je een mooie bochtige weg naar boven zal volgen.
Op een gegeven moment zal je rechts een groot klooster tegen komen.
Na het centrum van dat dorp(sorry,ik ben de naam ervan even kwijt) zal je na +/- 2 kilometer,naar links moeten afslaan.
Bruine bordje "Linderhof" & "Plansee" volgen.

Dat is al ook een mooie baan met toffe bochten.
Desnoods kan Je een bezoek inlassen in kasteel "Linderhof"(buitenverblijf van Koning Ludwig II van Beieren)is echt de moeite.

Daarna komt het beste stuk.
Vervolg de weg richting "Plansee".
Dat is weeral een zeer mooi slingerend weggetje maar wel opletten want die weg is niet zo breed en de tegenliggers kennen soms de breedte van hun voertuig niet.

Eens aangekomen aan de Plansee moet Je er is zeker langs rijden tot zelfs voorbij het einde van het meer.
Het is een zalige kronkelende weg steeds naast het meer en daarna is het zeker en vast ook genieten.

Zelfs de opvolgende weg na de "Plansee" is de moeite en geef dan Uw ogen maar de kost want de "Beierse Alpen" zijn echt prachtig.

Eergisteren hebben wij dit nog eens herhaald(vorig jaar ook gedaan) en het is toch steeds genieten ,se...
Weliswaar met de wagen gedaan want dit was een gezinsreis maar ik ga nog zeker en vast s terug om da mé de moto te herhalen.

Gedetailleerde route voor de moto kan ik dus ni geven maar je zal toch een paar uurkes mé zoet zijn vooraleer je dit klein stukske route gedaan hebt.
Have fun :thumright:

Grtz

Geert
SYS

Bericht door SYS »

Hartelijk dank voor deze tips,

Ik zal er zeker een paar van volgen: Garmisch - Seefeld wou ik sowieso al doen, had ik al gehoord dat
het echt genieten is van de omgeving.
Heb mijn vertrek een weekje uitgesteld vanwege het slecht weer daar dit weekend, volgend weekend ziet
er in elk geval veel mooier uit.
grtz
BMW R 1200 GS (2007 - 2012),Vespa 125 Touring, BMW R 1200 GSA Triple Black (2012 - 2016), BMW R 1200 GSA Lc 2016
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

Dit mooie zicht ga Je tegen komen als Je van Seefeld naar Garmisch Partenkirchen rijdt :
Afbeelding

Dit is het kasteel Linderhof,de moeite om te bezoeken :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plansee met de mooie slingerende weg er rond en een foto van de Plansee zelf :
Afbeelding
Afbeelding

Have fun.

Grtz

Geert
Plaats reactie