Chubert Helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Eric

Chubert Helm

Bericht door Eric »

Vorig jaar ben ik van helm verandert, van een eerder goedkope helm naar een kwaliteitshelm van chubert (systeemhelm). Het eerst wat mij opviel was dat deze helm lawaaierig was dan mijn vorige maar door de verstelbare ruit van mijn K 11OO was dit op te lossen, ge geeft zomaar geen 350 euro om daarna te zeggen dat het niet goed is.
Deze week ben ik van motor veranderd en rij nu met een R1200CL zonder verstelbare ruit, het lawaai met de helm was bijna niet uit te houden zelfs niet met oordoppen in, noodgedwongen heb ik dan mijn oud helmke bovengehaald en wat een verschil, geen lawaai meer.
Dat ik een degelijke en veilige helm wil staat vast maar wat te kopen ik weet het even niet meer, iemand een sugestie ?
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Relax

Bericht door Relax »

Als je een systeemhelm wil, zal je altijd met lawaai geconfronteerd worden zolang je niet volledig uit de wind zit. Anders maar een integraal. De S1 van Shuberth zou zowat de stilste helm zijn, maar hij is nog duurder.
Scarto

Bericht door Scarto »

Even dit uit ondervinding :idea:

Toen ik met mijn VFR rond reed was mijn Schubert C1 beduidend stiller dan de Shark intergraal. De rijwinden werden toen afgeleid via het kleine schermpje naar mijn borst.
Na aankoop van mijn R1150RT werd plots die stille helm de luidruchtigste!!! Naar mijn mening omdat alle luchtstromen door de perfecte en ruime kuip naar de helm gebracht werden.

Door plaatsing van een CB-scherm is dit euvel zo goed als verholpen. Dus even ter info....de Schubert-helm is geen waardeloos ding op je hoofd!! Alles heeft te maken met de aerodynamica tussen de bike en uw zithouding/lichaamsafmetingen.

Groeten.
Laatst gewijzigd door Scarto op 15 jul 2005, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Berre

Bericht door Berre »

Akkoord met hierboven. Ik heb een jaar een Caberg Justissimo op mijn R1100R met verstelbaar MRA scherm. Deze week een Schubert S1 gekocht en jongens, wat een verschil. Als ik dan mijn sportsterscherm opzet is het verschil nog groter: waar dit met de Caberg en oordoppen niet te harden was, is het met de S1 zonder oordoppen goed te doen. Ik raad je aan om sowieso een scherm(pje) op je motor te zetten en dan is het natuurlijk proberen welke stand het best is en dan ook nog welke helm. Elke goede motorzaak laat je een testrit doen met een helm. Veel succes!
Plaats reactie