Lazer Paname GL
Moderator: GVN
Lazer Paname GL
Hoi,heeft er iemand ervaring met de Lazer Paname GL?Is uiteraard een systeemhelm.Mvg,Alex 
Re: Lazer Paname GL
Trekt op geen kloten, heb hem na een paar maand verkocht en een schuberth c3 gekocht, groot verschil. Weet dat de prijs ook een groot verschil is maar hij is het waard. Heb al menig helm gekocht omdat ik het niet wou of kon opbrengen voor de schuberth te kopen, heb er uiteindelijk toch 1 gekocht en denk niet dat ik nog ga veranderen van merk. Momenteel interresant bij Hein Gericke, heb de mijne er ook gekocht.
Nadeel van de Lazer : zwaar, luidruchtig, ventilatie????? , na een paar keer open en toe zie al krassen waar de 2 delen van de helm over elkaar gaan. Is zijn 250 euro zeker niet waard.
Grts
Nadeel van de Lazer : zwaar, luidruchtig, ventilatie????? , na een paar keer open en toe zie al krassen waar de 2 delen van de helm over elkaar gaan. Is zijn 250 euro zeker niet waard.
Grts
Buiten de pinlock, prijs en de pasvorm ben ik er ook niet tevreden van. Er is idd geen 'werkende' ventilatie, is zeer luidruchtig, geeft veel trillingen, scherm blijft in de laatste stand op mijn moto niet open (vanaf 100 km/uur op Bmw GS) en het zonnevizier rammelt er op los. Tja, mijn volgende zal ook een Schuberth of een van BMW zijn.
Ik heb einde juli mij een C3 Schubert aangeschaft.
Ik kan het bovenstaande alleen maar beamen.
Goedkoop is per definitie geen ' goede koop ' en zeker niet als het gaat om iets dat je alle dagen moet gaan gebruiken.
De C3 voldoet aan alle verwachtingen:
. relatief stil
. waterdicht
. zicht voortreffelijk en zit ook subliem
. ingebouwd zonnevizier filtert behoorlijk
. een groot pinlock systeem
Hij kost inderdaad veel meer maar je hebt er alleen maar mee voordelen mee.
T
Ik kan het bovenstaande alleen maar beamen.
Goedkoop is per definitie geen ' goede koop ' en zeker niet als het gaat om iets dat je alle dagen moet gaan gebruiken.
De C3 voldoet aan alle verwachtingen:
. relatief stil
. waterdicht
. zicht voortreffelijk en zit ook subliem
. ingebouwd zonnevizier filtert behoorlijk
. een groot pinlock systeem
Hij kost inderdaad veel meer maar je hebt er alleen maar mee voordelen mee.
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Dag Thompy,
Goed dat de schuberth je goed bevalt. Kan je met jou helm met het visier open en het zonnevisier naar beneden rijden zonder dat het laatste rammelt? Het is misschien hier niet voor gemaakt maar het is wel handig om de vliegen uit je ogen te houden en toch de wind nog in je gezicht te voelen
Goed dat de schuberth je goed bevalt. Kan je met jou helm met het visier open en het zonnevisier naar beneden rijden zonder dat het laatste rammelt? Het is misschien hier niet voor gemaakt maar het is wel handig om de vliegen uit je ogen te houden en toch de wind nog in je gezicht te voelen
Ik heb me recent een Shuberth C3 gekocht.
De klep staat bijna altijd open.
Zonnevizier omlaag.
Wanneer ik het kinstuk toe doe, kan ik perfect 120Km/u aanhouden met open scherm.
Bij 140 of 150 valt het dicht.
En dit op een GS, wel met touratech opzet stukje op m'n windscherm.
De klep staat bijna altijd open.
Zonnevizier omlaag.
Wanneer ik het kinstuk toe doe, kan ik perfect 120Km/u aanhouden met open scherm.
Bij 140 of 150 valt het dicht.
En dit op een GS, wel met touratech opzet stukje op m'n windscherm.
rexer schreef:Dag Thompy,
Hey Rexer,
Dat kan inderdaad perfect. Alleen doe ik dit enkel aan lage snelheden omdat anders het vizier te snel beschadigd wordt door insecten.
Rammelen doet het vizier echt wel niet, alles zit goed vast aan de C3.
Via een schuivertje aan de linker zijkant kan je het vizier probleemloos naar beneden schuiven en omgekeerd.
Het vizier valt ook redelijk diep zodat praktisch heel het gezicht wordt afgeschermd, als je kinstuk nog beneden zit vastgeklikt.
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Bedankt voor de reacties.