Richa Spirit C-climate

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
boxer short

Richa Spirit C-climate

Bericht door boxer short »

Ik zou me een nieuw pak willen aanschaffen. Heeft er iemand ervaring met Richa C-climate? Ik heb schrik dat het pak te warm zal zijn in de zomer, zeker op een 1200 Rt.
Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
FREEBIKER

Re: Richa Spirit C-climate

Bericht door FREEBIKER »

Ik rij al met en jaar met dit pak en ben daar heel tevreden over,winter en zomer voldoet dit pak aan mijn wensen.
Plus is het ook nog waterdicht getest in Schotland en dat was en goede test bodem.
Freebiker
1600GT
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Ik heb het 1,5 maand.

Vorige week nog bij 28°C in Limburg bleef het aangenaam dragen.

Ook al gereden bij 5°C en geen kou gehad.

De softshell ( binnenvoering ) draag ik nu apart als jas, zeer aangenaam om te dragen.

Over de waterdichtheid kan ik zelf niet meespreken, op 1 klein regenbuitje na nog niet echt in de regen gereden maar al van andere gebruikers gehoord dat het perfect waterdicht is.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik heb het deze winter gedragen en denk niet dat het te warm zal zijn in de zomer, vondt het eerder wat fris bij temperaturen onder nul.
Echt veel regen heb ik er nog niet mee gezien, maar het zou goed waterdicht zijn en dat is het belangrijkste voor mij...andere pakken, waaronder ook goretex van BMW, Dainese en andere zijn naar mijn bevindingen niet 100 percent waterdicht.
Draagcomfort is ok, zit goed, voelt iets steun aan de rug...zo voel ik het toch aan.
Nu, als ge echt niet graag te warm hebt in de zomer, moet je in een boxer short rijden... :-)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Karel m

Bericht door Karel m »

en rond welke prijs zitten we dan?
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
p@rick

Bericht door p@rick »

Karel m schreef:en rond welke prijs zitten we dan?
ben er onlangs ook eens voor gaan kijken,
450 voor de jas, 350 voor de broek.
gaven wel 10% korting, dus netto 720 euro.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

p@rick schreef:
Karel m schreef:en rond welke prijs zitten we dan?
ben er onlangs ook eens voor gaan kijken,
450 voor de jas, 350 voor de broek.
gaven wel 10% korting, dus netto 720 euro.
Inderdaad, ik heb ook 10% korting gekregen bij Bikerszone in Denderhoutem, dus ook 720€ betaald. Bij Richa zelf mocht ik het hebben voor 750€ van de grote baas himself. Gevraagd tijdens het voorbije autosalon.
stropke

Bericht door stropke »

Het mijne komt ook van bikerszone, ook 10% gekregen
Na een jaar nog altijd zeer tevreden :thumright:

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
p@rick

Bericht door p@rick »

IdealMotor (gelegen aan de E17 uitrit Kruibeke/Melsele) geeft ook 10%
Greetz,

P@trick
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Deze morgen aan de Gentse kanaalzone stonden de hemelsluizen open: ik bleef lekker droog en na opwarming van de innerlijke mens in een lokaal café bleek dat het pak op minder dan geen tijd ook aan de buitenkant droog is.
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

dat is wel het grote
te voordeel van de c-change wij hebben hier zo twee pakken,
op reis geen regenpak meer mee, een ganse dag in de regen, géén probleem en de volgende ochtend is het pak niet meer wak.
Dit pak in combinatie met een verwarmt vestje en je kan overal doorgeen en naartoe.

groeten
boxer short

Bericht door boxer short »

Bedankt mannen! Ik vind het een heel mooi pak, maar ik heb vorige week de broek even gepast (de jas zit prima) en die was niet zo erg mijn model: vooral aan de knieën spande die nogal. Ik wacht nu op een grotere maat (moet binnenkomen), maar ik vrees dat de buikomtrek dan niet meer goed zal zijn. Ik twijfel ook met de Comfortshell van BMW; dat pak is een stuk duurder, maar het zit beter. Naar het schijnt zou dat ook een heel comfortabel pak zijn, en vooral: snel droog na een regenbui, dat vind ik ook belangrijk.
In een boxer short rondrijden, graag, maar ik mag er niet aan denken dat er een en ander over het asfalt gaat schrapen :-) :wink:
Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Hier nog wat meer info: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 21&t=23058" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb zo een pak sinds oktober vorig jaar, en nog nooit een regenpak nodig gehad. Al rijdende is het niet te koud, maar belangrijker voor mij is de luchtstroming over mijn hoofd om het hoofd koel te houden. Misschien net omdat het pak zo adaptief is en je het nooit echt te warm krijgt :)
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Ik heb het pak nu al getest bij +40°C en dan is het ook warm zenne. Tot 30°C blijft het aangenaam om dragen.

Waterdichtheid is top. In Oostenrijk en Zwitserland al ondervonden. Het water viel met bakken uit de hemel en het is perfect waterdicht. Voordeel is dat het snel opdroogt. na een half uurtje rijden uit de regen is het opnieuw droog.
p@rick

Bericht door p@rick »

Ben er ook stilaan van overtuigd dat de Richa Spirit mijn volgende motovest zal worden. Alleen... welke kleur ?
De zwarte is natuurlijk de meest praktische, die wordt het minst rap vuil. De grijze vind ik persoonlijk de mooiste, terwijl de fluo-versie dan weer de veiligste zal zijn om tijdens de herfst en winter mee rond te snorren. Alleen ben ik een beetje bang dat die grijze en fluo erg snel vuil zullen worden, niettegenstaande de big boss van Richa in Brakel me wist te vertellen dat deze vesten met een speciale vuilafstotende coating behandeld zou den zijn. Daarom, wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Greetz,

P@trick
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik heb me pas een nieuw pak gekocht, geen Richa (hoewel ik lang getwijfeld heb), maar een IXS. Ik heb het in lichtgrijs, en het lijkt me dat het bij zonnig weer minder opwarmt dan mijn vorige (zwarte) pak.

Wanneer je denkt dat een licht pak te rap vuil wordt, kan je ook een lichte vest combineren met een zwarte broek, natuurlijk...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
p@rick

Bericht door p@rick »

xantingo schreef:Ik heb me pas een nieuw pak gekocht, geen Richa (hoewel ik lang getwijfeld heb), maar een IXS. Ik heb het in lichtgrijs, en het lijkt me dat het bij zonnig weer minder opwarmt dan mijn vorige (zwarte) pak.

Wanneer je denkt dat een licht pak te rap vuil wordt, kan je ook een lichte vest combineren met een zwarte broek, natuurlijk...
Op welke IXS-vest is je keuze gevallen ?
Ik zou zowiezo mijn zwarte broek (van Hein Gericke) behouden, die is nog in goeie staat, dus waarom zou ik ze al vervangen ? Temeer daar de pasvorm van de Spirit-broek me toch niet echt kon bekoren.
Voor in de zomer en in het tussenseizoen (dus gelijk als het nu weer is) heb ik 'n Richa Airstrike vestje in lichtgrijs.
Greetz,

P@trick
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

p@rick schreef:Op welke IXS-vest is je keuze gevallen ?
Ik heb de Desert Fox gekocht (vest+broek).

Ik had de Richa gepast, maar vond dat de binnenkant niet aangenaam aanvoelde aan armen en benen. Bij de Desert Fox zit een soort voering die ik wel kon verdragen.
Ze hebben me verzekerd dat het pak waterdicht is, en vorige week ben ik door een stevige stortbui naar huis gereden en inderdaad droog gebleven.
De prijs is trouwens ook wat voordeliger dan een Richa :wink:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ik heb zo een beige, en na een 30000km is dat toch redelijk vuil op bepaalde plekken. Dus broek en vest de wasmachine in, volgens de voorschriften, maar sindsdien komt er meer water door aan de buik en mouwen. Ik weet niet of er nog een apart waterafstotend product op mag en kan. Mailtje gestuurd naar Richa, ik laat hun antwoord weten.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

xantingo schreef:
p@rick schreef:Op welke IXS-vest is je keuze gevallen ?
Ik heb de Desert Fox gekocht (vest+broek).

Ik had de Richa gepast, maar vond dat de binnenkant niet aangenaam aanvoelde aan armen en benen. Bij de Desert Fox zit een soort voering die ik wel kon verdragen.
Ze hebben me verzekerd dat het pak waterdicht is, en vorige week ben ik door een stevige stortbui naar huis gereden en inderdaad droog gebleven.
De prijs is trouwens ook wat voordeliger dan een Richa :wink:
De Desert fox heb ik ook, heeft ook een betere pasvorm, maar waterdicht laat ze toch lekken vallen...en ze houd haar water vast tot je ze op de stoel hang, dan krijg je een plas op de grond. Toch doe ik ze de laatste tijd terug meer aan als het droog is. Ze is volgens mij ook iets warmer dan de Spirit C-climate.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
kadee2

Bericht door kadee2 »

p@rick schreef:Ben er ook stilaan van overtuigd dat de Richa Spirit mijn volgende motovest zal worden. Alleen... welke kleur ?
De zwarte is natuurlijk de meest praktische, die wordt het minst rap vuil. De grijze vind ik persoonlijk de mooiste, terwijl de fluo-versie dan weer de veiligste zal zijn om tijdens de herfst en winter mee rond te snorren. Alleen ben ik een beetje bang dat die grijze en fluo erg snel vuil zullen worden, niettegenstaande de big boss van Richa in Brakel me wist te vertellen dat deze vesten met een speciale vuilafstotende coating behandeld zou den zijn. Daarom, wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Die zwarte worden even rap vuil zelle, ge ziet het alleen ni :lol: :cyclopsani: :lol:

Neenee, da klopt als ne zwerende vinger, ik rij met zo'n fluo van HG, en die belandt toch regelmatig in 't machien
wooter schreef:Ik heb zo een beige, en na een 30000km is dat toch redelijk vuil op bepaalde plekken. Dus broek en vest de wasmachine in, volgens de voorschriften, maar sindsdien komt er meer water door aan de buik en mouwen. Ik weet niet of er nog een apart waterafstotend product op mag en kan. Mailtje gestuurd naar Richa, ik laat hun antwoord weten.
Bij HG verkopen ze dat althans (=voor shelltex, maar ik denk dat dat allemaal gelijk is :roll: ).

Grtz,

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
Plaats reactie