benzinestations in Frankrijk (op zondag)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Hans

benzinestations in Frankrijk (op zondag)

Bericht door Hans »

Volgende week vertrekken we voor een tour in Frankrijk (Vogezen - Alpen - Provence), meestal over landelijke wegen (groene lijnen op de Michelin-kaarten). 't Is onze eerste motorvakantie in Frankrijk.
Hoe zit het met de openingsuren en -dagen van de Franse benzinestations, want mijn zorg is : kan er 's zondags getankt worden buiten de autosnelwegen ? Zoals hier bij ons met betaalkaarten ? Of via biljettenautomaten ? Of zijn de meeste ook 's zondags bemand ?

mvg
Hans
Afbeelding
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

In Gerardmer was er vorig jaar een tankstation open op zondag. Ook in Die sur Vosges vond ik een station. Maar voor het overige vind je heel weinig benzinebevoorradingen geopend op zondag. Een carte-bleu is dan het enige betaalmiddel en daarvoor moet je een rekening hebben bij een bank die gevestigd is in Frankrijk :evil: . Zien dat je op zaterdag vol tankt en je kortste route voor zondag reserveert. Misschien ontmoeten we je wel? Van tot 28 juli toeren we ook met een drietal rond op de Crête en de Ballons.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Hier en daar is er wel een tankstation open waar ze Visa of MasterCard aannemen. (Wel rond de grotere steden)
Erik

Bericht door Erik »

Bij tankstations van landelijke supers als Champion, Carrefour, Intermarché, LeClerc etc kan men 24/24 tanken. Tijdens kantooruren betaalt men aan de kassa, daarbuiten pinnen aan de pomp met uw creditcard of betaalkaart.
De supers zijn meestal het goedkoopste.

Het zoeken naar een tankstation wordt vergemakkelijkt met een GPS apparaat want tankstations zijn meestal als Waypoint opgenomen.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Hans

Bericht door Hans »

Bedankt mannen ! 'k Ben nu toch wat gerust gesteld. :D
Voor zondag 24/07 had ik een route van +- 350 km uitgestippeld, van de Hautes-Alpes naar de Vaucluse. Waarschijnlijk iets té nipt voor een volgetankte en volgepakte GS. Maar als ik lees dat je kan pinnen met je creditcard in of rond de grotere steden, dan wijk ik onderweg even uit naar Grenoble of naar Gap. Met de Garmin zullen we die stations ginds wel snel vinden.

En dan kunnen we nu verder gaan met het ó zó moeilijke "selectief inpakken"... :wink:

mvg
Hans
Afbeelding
klt

Bericht door klt »

Ook vaak moeilijkheden gehad op zondag nog vorige maand tijdens een trip naar Lourdes heb ik wel 30 km moeten omrijden en dan nog die vervloekte betaalkaarten. Wij hebben ons steeds kunnen behelpen met personen aan te spreken die ons wilde helpen en hen dan cash eurootjes toegestopt uiteraard in ruil om hun kaart te mogen gebruiken. Wees toch maar waakzaam.
Willy
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Moet klt gelijkgeven, al 2 keer :oops: meegemaakt tussen Epinal en Besançon dat ik bijna zonder naft zou vallen, heb mij kunnen redden op de manier die klt hierboven aangaf, wachten op een behulpzame ziel, en diene mens wat cash geld geven in ruil voor 't gebruik van z'n "carte bleu" :!:
Bij tankstations van landelijke supers als Champion, Carrefour, Intermarché, LeClerc etc kan men 24/24 tanken. Tijdens kantooruren betaalt men aan de kassa, daarbuiten pinnen aan de pomp met uw creditcard of betaalkaart.
Daar moet ik eerlijk zeggen dat ik niet akkoord ga, was ook van dat gedacht, en zoals ik al zei (schreef), geen avance om met uwe VISA te proberen, die stations aan de supermarkten accepteren in 9 op de 10 keer enkel diene carte bleu :cry:

Dus, misschien proberen in de grote steden zoals sommigen zeggen, daar kunt ge nog sucses hebben in de zoektocht :wink:

Anyway, goeie reis gewenst, en hou 't veilig hè :D

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Harald

Bericht door Harald »

Als ik met vakantie was in Frankrijk, probeerde ik de avond er voor al te tanken.
En op zondag ging ik altijd bijtanken bij de eerste benzinneboer die open was .
Zelfs al had ik dan nog maar 100Km gereden.
Kwestie van veilig te spelen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Philippe

Bericht door Philippe »

Er zijn blijkbaar nog die via de Vogezen naar Zuid Frankrijk trekken 8) ,wie weet komen we mekander nog tegen :o .Wij vertrekken de 18de tot en met de 31ste juli.Iedereen een prettige en aangename vakantie toegewenst
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

De nieuwe VISA-kaarten, d.i. de kaarten met chip in plaats van magneetstrook, worden wel door de franse pompen aangenomen.

Een telefoontje naar de bank ... of naar 't Schoon Verdiep :wink:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Of speel op veilig en neem een klein jerrycannetje mee :idea:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Jerrycan deed ik al een paar keer met de auto. Zonder veel tijd te verliezen en zonder problemen vergroot je in een oogwenk je actieradius. Op moto denk ik dat het een beetje moeilijke en onveiliger is.
Herinner me wel ergens site in de USA van ne kerel die extra fueltank bouwde voor zijn BMW, maar kan het niet terugvinden.
In ieder geval, als ik dat hier zo allemaal lees begin ik goeste te krijgen 8) 8) Hard to resist.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

naar duitsland gaan ! :lol:

bij mij is het al even geleden, maar ik meen me ook te herinneren dat dat in la douce france nie bijster makkelijk is ... kzou doen gelijk onzen Harald, avond ervoor plein vol en dan bij den eerste die ik tegenkom bijkappen :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Kan men op het net ergens een overzicht vinden waar men langs de snelwegen in Frankrijk benzinepompen vind?
A1 naar Parijs en de A11 van Parijs naar Nantes.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
bas

Bericht door bas »

dirk bruijns schreef:De nieuwe VISA-kaarten, d.i. de kaarten met chip in plaats van magneetstrook, worden wel door de franse pompen aangenomen.

Een telefoontje naar de bank ... of naar 't Schoon Verdiep :wink:
Net terug uit de Vogezen en die nieuwe Visa kaart met chip.............. ettelijke keren geprobeerd, maar geen succes. Op zondag aan een vriendelijke Fransman vragen om in ruil voor euro's de blauwe kaart even te lenen, is meestal de enige oplossing.
brit

Bericht door brit »

bas schreef:aan een vriendelijke Fransman vragen om in ruil voor euro's de blauwe kaart even te lenen, is meestal de enige oplossing.
zo heb ik het ook al gedaan...

triestig voor een ééngemaakt europa (en dan nog één van het eerste uur).
Harald

Bericht door Harald »

brit schreef:
bas schreef:aan een vriendelijke Fransman vragen om in ruil voor euro's de blauwe kaart even te lenen, is meestal de enige oplossing.

Mogelijks dat de EU grondwet daar iets aan kan doen. :wink:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

brit schreef:

Euh, beste mensen, Belgie doet precies hetzelfde met Bancontact hoor. Wij Nederlanders kunnen op zondag ook amper tanken in Belgie.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Harald

Bericht door Harald »

J-P schreef:
brit schreef:

Euh, beste mensen, Belgie doet precies hetzelfde met Bancontact hoor. Wij Nederlanders kunnen op zondag ook amper tanken in Belgie.
Met visa wel hé , maar in Belgie moet ge niet ver rijden om er op zondag ééntje open te vinden op een autosnelweg.
Er hier zijn heel wat autosnelwegen hé :wink:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Harald, een autosnelweg daar ben ik tegen! Ge zult er mij met m`n GS niet vinden, zelfs niet om te tanken!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald

Bericht door Harald »

J-P wist ge dat in Belgie de meeste benzinnestations langs de autosnelwegen ook bereikbaar zijn langs een kleine toegangsweg .
Zo hoeven de snelweg(bangerikken :lol: ) geen schrik te hebben om effe sneller dan 70 te moeten rijden .
Allée gooi hem nog ééns vol :wink:
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Harald, Harald toch, de mensen aanzetten tot verkeersovertredingen :wink:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Harald schreef:J-P wist ge dat in Belgie de meeste benzinnestations langs de autosnelwegen ook bereikbaar zijn langs een kleine toegangsweg .
Zo hoeven de snelweg(bangerikken :lol: ) geen schrik te hebben om effe sneller dan 70 te moeten rijden .
Allée gooi hem nog ééns vol :wink:
Nee, ik weiger concessies te doen, ik blijf ver uit de buurt van snelwegen, alleen schoon kleine baantjes zal ik rijden! :twisted:
J-P

Harald

Bericht door Harald »

Vanguard schreef:Harald, Harald toch, de mensen aanzetten tot verkeersovertredingen :wink:
Shit betrapt :oops:
Plaats reactie