helmhaak RT 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jakadipikoe

helmhaak RT 1200

Bericht door jakadipikoe »

Hey

Ik rij sinds enkele maanden met een nieuwe RT 1200 mod. 2010 :D . Meestal steek ik mijn helm in mijn topkoffer maar soms is het nodig om hem aan de helmhaak onder het zadel 'op te hangen'. Bij mijn vorige motor (RT 850 mod. 2004 of zo), was dat relatief simpel. Zadel verwijderen en de helm met kinbandje over de haak schuiven. Zadel terug dicht en klaar is kees. Je kon zelfs links en rechts een helm ophangen. Bij het nieuwe model is er nog maar 1 helmhaak aanwezig (rechts) en moet je blijkbaar een staalkabel :oops: gebruiken om de helm op te hangen. Mijn vraag: hoe doen jullie dat en welk staalkabeltje gebruiken jullie?
Suggesties welkom.

Groeten :cheese:
CeesBmw

Re: helmhaak RT 1200

Bericht door CeesBmw »

Wat je zou kunnen doen is om een staalkabel (of rvs) met twee ogen te laten persen in een watersportzaak. Die doen dat zo en het kost de wereld niet.
En eventueel een stukje rubber slang er om heen schuiven voordat het laatste oog er aan geperst wordt.
Gaby

Bericht door Gaby »

Als ik mijn helm als eens op die manier op de motor laat hang ik een (fiets)kabelslot met cijfercode rond
een van de handgrepen voor de passagier. Dat zal wel niet het summum van beveiliging zijn :oops:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
frederik

Bericht door frederik »

Dat met die helmhaak, dat is nu eens een interessante vraag zi !

Als iedereen daar nu eens een plaatje met zijn tips zou kunnen plaatsen hier, dan kan dit topic echte wel iets worden !

Allé laat maar kopen.

Frederik
jakadipikoe

Aan Gaby: neen niet echt denk ik, je kan er zo met weg wandelen en dan thuis het slotje doorknippen. Nu dat kan ook met het staalkabeltje dat vanonder het zadel komt. :!:
Aan CeesBmw: daar had ik ook al aangedacht maar wist niet waar je daarvoor terecht kon. Bedankt voor de tip :-)
Gaby

Bericht door Gaby »

Nee, wegwandelen en thuis knippen gaat niet, ik was wellicht niet duidelijk. Ik maak een lus rond
de passagiersgreep en zo door de helm en knip het slot dicht (geen apart slot, een kabel met
"aangehechte cijfercodesluiter). Je moet de zaak dus ter plaatse doorknippen of de greep doorzagen
om met de helm aan de haal te gaan. Al afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte slot kan dat
even (on)veilig zijn als een kabeltje via de helmhaak, mogelijk ook veiliger als je voor een stevig kabelslot gaat.
Ik bekijk alle mogelijkheden om een helm aan een motor vast te hangen eigenlijk meer als een bescherming
tegen het makkelijk meenemen ervan, niet om een eventuele diefstal echt te kunnen voorkomen, behalve
als je een echt zwaar slot door het frame of door een wiel zou halen.
frederik

Bericht door frederik »

In de topkoffer en weg zit die helm weg uit het zicht van ...
de Ron

Bericht door de Ron »

Bij den Auto 5 kocht ik zo een stalen kabeltje dat aan een cijferslotje zit. Er zit behoorlijk wat draad in. Gemakkelijk om je helm, of wat anders aan de duohandgrepen vast te maken. Slotje is niet duur, maar als ze willen knippen ze alles door .................
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Mannekes ,

al eens gedacht hoe je een BMW systeemhelm gaat beveiligen??????? :lol: :lol: :lol: :lol:

die kan je zonder gereedschap het kinstuk losmaken en zo van het slot halen.

en nu jullie terug.

ik neem mijn helm steeds mee , en ik weet waarom
jakadipikoe

Ja Jo OK. Maar dat doe je toch niet op een twee drie en met een gewone integraal heb je dat probleemke niet natuurlijk.

Zal eens op zoek gaan naar een staalkabeltje want soms is het toch handig dat je helm bij je machine kan blijven. :wink:
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Maar dat doe je toch niet op een twee drie
Ge zou er van verschieten hoe rap dat gaat , hoogstens 20seconden.
openklappen scherm naar voor trekken en uitnemen dan idem dito voor kinstuk. et voila
Indedaad bij een gewone integraalhelm kan dat niet.
nonkel moto

Bericht door nonkel moto »

aangezien mijn helm een j1 al twee jaar oud is en de garantie verlopen is ben ik zinnens er een labelring( ringetje met plat lipje en oogje door) optezetten met een klinknagel
zo kan ik de helm met een slot vast haken.
joehoe
Gaby

Bericht door Gaby »

Bedoelt u dat u in de helmschaal gaat boren en daar een klinknagel gaat inzetten?
nonkel moto

Gaby schreef:Bedoelt u dat u in de helmschaal gaat boren en daar een klinknagel gaat inzetten?
ja natuurlijk, denkt u nu echt dat die helm gaat openbarsten? ik weet wel "DA MAG NIE zegt de "fabriekant",of je bent de GARANTIE KWIJT maar heb je al eens goed die testen gezien en wat die schaal kan verdragen?.
ik denk niet dat als je met een zodanige klap(snelheid)ergens tegen botst en je helm "openscheurt" je enkel en alleen maar hoofdpijn zal hebben.
trouwens(denk ik) zitten er daar al wel wat vijs gaten in voor alle soort gelijke accesoires.(is er al iets opengescheurt?)
morgen komen ze meschien met een vernieuwd model(oude schaal)en andere opties tevoorschijn( met andere gaten)
even zo met het herspuiten van een helm, ik geloof niet dat een helm wegsmelt omdat je er een ander kleurtje opzet
we weten toch ook wel wat een fabriek/deler ons verteld om toch maar alle enigzins mogelijke verantwoordelijkheden van zich aftezetten
als je efkens je helm uit je handje laat vallen ,zou je een nieuwe moeten kopen, dat zijn dan weeral inkomsten
mijn helm is tot nu nog altijd origineel maar zo een lipje dat is voor mij één van de opties(ik zoek nog de goede maat)
ik denk als er een helmfabriek dat lipje in zijn gamma als optie zou bij geven er een nieuwe grote helmverkoop is.
trouwens"platiek" in al zijn vormen en mogelijk heden is/was dat toch een zeer sterk produkt en vooral die o zo super veilige en versterkte helmschaal
iemand met een andere mogelijkheid(geen lelijke koffer) laat maar weten
joehoe
Gaby

Bericht door Gaby »

Een klinknagel steekt voor een stuk ook in de helm denk ik en kan dat niet voor gevaar zorgen?
Dat iets niet mag kan wel eens een goede reden hebben (ik bedoel niet enkel voor de fabrikant of handelaar :grin: )
nonkel moto

Gaby schreef:Een klinknagel steekt voor een stuk ook in de helm denk ik en kan dat niet voor gevaar zorgen?
Dat iets niet mag kan wel eens een goede reden hebben (ik bedoel niet enkel voor de fabrikant of handelaar :grin: )
het is fantastis dat je bezorgd bent ,maar er zijn nog andere mogelijkheden om vast tezetten onder de schedel hoogte
waar je in de dikke moes terecht komt en ik kan nog altijd onder de kinriem terecht.
bedankt voor de reactie grt n.m
joehoe
Harald

Bericht door Harald »

Op de markt zijn er van die metalen zakken, soort van malieënkolders of zoiets,
waar uw helm in kan.
Die zakken kan je dan door middel van een kabel, vast maken aan uw moto.
De vraag is waar verkopen ze die.
Denk dat het ooit in M&T stond.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Harald

Bericht door Harald »

Dit is er zo ééntje.
http://motoren.marktplaats.nl/accessoir ... e-bag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar er bestaan zeker al modernere zakken :lol:
Harald

Bericht door Harald »

Gevonden,
de nieuwe generatie.
In de zak zit een soort net verweven.

http://www.ashtonsaccessories.co.uk/lug ... idsafe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie