BMW Dealer Database
Moderator: GVN
BMW Dealer Database
Hier kan je de BMW-Dealer database V5.00 downloaden voor de BMW Navigator III en de III plus, en hier voor de Navigator IV.
Nu, de "BMW"-Zumo (550) is noch een Navigator III noch een Navigator IV, zou je dan evenzeer die dealer-database kunnen uploaden naar dat toestel ? En ruimer bekeken, zou die database ook op 'n standaard Zumo 550 of 660 gebruikt kunnen worden ?
Nu, de "BMW"-Zumo (550) is noch een Navigator III noch een Navigator IV, zou je dan evenzeer die dealer-database kunnen uploaden naar dat toestel ? En ruimer bekeken, zou die database ook op 'n standaard Zumo 550 of 660 gebruikt kunnen worden ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Re: BMW Dealer Database
ik heb vorig jaar aan de hand van de website van BMW Motorrad ALLE Europese BMW motordealers (behalve die in Portugal en Griekenkand) plus van diverse BMW fora bekende en als goed aangeschreven ex-dealers in een POI bestand gezet. Ze staan ergens op m'n PC en zijn, na een PB, per e-mail op te sturen.p@rick schreef:En ruimer bekeken, zou die database ook op 'n standaard Zumo 550 of 660 gebruikt kunnen worden ?
Erik,Erik schreef:ik heb vorig jaar aan de hand van de website van BMW Motorrad ALLE Europese BMW motordealers (behalve die in Portugal en Griekenkand) plus van diverse BMW fora bekende en als goed aangeschreven ex-dealers in een POI bestand gezet. Ze staan ergens op m'n PC en zijn, na een PB, per e-mail op te sturen.p@rick schreef:En ruimer bekeken, zou die database ook op 'n standaard Zumo 550 of 660 gebruikt kunnen worden ?
dank voor je aanbod, maar mijn vraag was eigenlijk gewoon of je die bestanden op andere Garmin's dan die paar BMW-varianten zou kunnen zetten. Mijn gedacht is dat bestand immers een soort "base-map" waarin de dealers als waypoint zijn opgenomen, dus eigenlijk toch nog iets anders dan een gewoon poi (of gpi-)-bestandje waarin enkel de waypoints staan.
Greetz,
P@trick
P@trick
Even van deze zonloze zondagnamiddag gebruik gemaakt om een en ander uit te proberen. Natuurlijk eerst een backupje gemaakt van alle gegevens die op mijn Zumo 660 stonden.
Eerst dit bestandje (voor de BMW Navigator IV / Zumo 660) binnengehaald, gedubbelklikt op de download, dan nog een paar bevestigende muisklikjes en dan het ding zijn ding laten doen.
Paar secondjes later kreeg ik de melding dat alles geinstalleerd stond op de Zumo. En ja, als ik nu na het opstarten van de Zumo op "waarheen" druk, staat er inderdaad een nieuw icoontje tussen :

Als ik dan rechtsonder op het Beemerlogo druk, komt het lijstje van de dealers "uit de wijde omgeving" tevoorschijn, gesorteerd op afstand in vogelvlucht van mijn huidige locatie :

Nu, helemaal up-to-date is dit lijstje natuurlijk nog niet want mijn goeie (bijna-)buurman Ludwigs Motors staat er nog niet in. Wellicht in de volgende update...
En geloof het of niet, ondertussen is hier het
beginnen schijnen
Eerst dit bestandje (voor de BMW Navigator IV / Zumo 660) binnengehaald, gedubbelklikt op de download, dan nog een paar bevestigende muisklikjes en dan het ding zijn ding laten doen.
Paar secondjes later kreeg ik de melding dat alles geinstalleerd stond op de Zumo. En ja, als ik nu na het opstarten van de Zumo op "waarheen" druk, staat er inderdaad een nieuw icoontje tussen :

Als ik dan rechtsonder op het Beemerlogo druk, komt het lijstje van de dealers "uit de wijde omgeving" tevoorschijn, gesorteerd op afstand in vogelvlucht van mijn huidige locatie :

Nu, helemaal up-to-date is dit lijstje natuurlijk nog niet want mijn goeie (bijna-)buurman Ludwigs Motors staat er nog niet in. Wellicht in de volgende update...
En geloof het of niet, ondertussen is hier het
Greetz,
P@trick
P@trick
Proefondervindelijk ontdekt ? Welke foutmelding geeft ie ?Kmax schreef:Werkt ni op de 550
De andere link (voor de Navigator III) al eens geprobeerd ?
Greetz,
P@trick
P@trick
-
GSrijder
- Contacteer:
Zou ik het wel proberen nu de 660 nog geen problemen geeft 
Toch geprobeerd en weliswaar het werkt
Toch geprobeerd en weliswaar het werkt
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Geeft geen foutmelding, maar hij geeft ook geen BMW icoontjep@rick schreef:Proefondervindelijk ontdekt ? Welke foutmelding geeft ie ?Kmax schreef:Werkt ni op de 550
De andere link (voor de Navigator III) al eens geprobeerd ?
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
probeer deze link eens ??!!
http://www.bmwmcnnl.nl/poi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
werkt op de 550
vrgr
Arie
http://www.bmwmcnnl.nl/poi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;