Opgeslagen Mapsource Routes

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door Toko »

Ik kan geen bewaarde routes van mapsource meer openen! Ik krijg de mededeling ^BESTAND KAN NIET WORDEN GELEZEN OMDAT HET EEN LATERE BESTANDVERSIE HEEFT. DIT PROGRAMMA IS GESCHIKT VOOR MPS-BESTANDEN EN GDB-BESTANDEN VAN VERSIE 2 EN LAGER ^
Zou dit komen omdat ik juist klodden gehad heb met mijn PC of omdat ik de Zumo al updates gegeven heb?
Alvast bedankt voor eventueele info!!
BMW R1200 GS Lc Adventure
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door mdc »

updaten naar de laatste versie van Mapsource op je pc en je zal die foutmelding niet meer krijgen.
Marc

R1250RT 2020
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door Toko »

mdc schreef:updaten naar de laatste versie van Mapsource op je pc en je zal die foutmelding niet meer krijgen.
moet dit via Garmin? Daar vind ik enkel te betalen updates voor mijn toestel!!
Sorry maar ben daar gene krak in :-x
BMW R1200 GS Lc Adventure
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door Harald »

Is simpel ,

Afbeelding

Zoals op de foto, duurt 2 min, gewoon volgen en klikken waar men het vraagt.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door Toko »

Probleem opgelost :cheers:
Bedankt e mannen!!
BMW R1200 GS Lc Adventure
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door aantzeetje »

Misschien was het waarschijnlijk nog simpeler geweest door links bovenaan de kaartversie te kiezen? Dat schermpje krijg je enkel te zien als er meerdere kaartversies geïnstalleerd zijn voor Mapsource.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door mdc »

Nope,

gaat niet lukken zo.
Heeft niets te maken met kaartversie maar met de versie van het garmin-bestand dat je opent.
vroeger was dit extensie mps, is dan gewijzigd naar gdb maar daar zijn er verschillende updates op gekomen.
Dus met een oude versie mapsource kan je vb. versie 3 van gdb niet openen.
Marc

R1250RT 2020
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door aantzeetje »

volldedig akkoord met je (een 3 kan je in een 2 niet openen). Maar na een update bv moet je toch steeds even checken op welke kaartversie je mapsource (MS) staat. Vandaar dat ik zeg links boven kjiken op welke kaartversie hij staat. MS onthoudt de laatste die je geopend hebt. Staat die nog op versie ik zeg maar "City Navigator Europe V8" en je wil een versie 2011.2 daarin openen dan gaat dat ook niet lukken. De melding die onze vriend hierover krijgt:
DIT PROGRAMMA IS GESCHIKT VOOR MPS-BESTANDEN EN GDB-BESTANDEN VAN VERSIE 2 EN LAGER
laat sterk vermoeden dat hij in een lagere versie staat V8. Het kiezen van de juiste kaartenset links boven lost dit probleem op. Te meer daar hij reeds de updates van MS en gps gedaan had.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door mdc »

akkoord dat je altijd moet kijken welke kaartversie actief is. Maar dan kijg je een andere melding, iets in de aard van dat de kaartversie niet overeenkomt.
Zijn melding slaat enkel op de mapsource versie dat niet recent genoeg is
Marc

R1250RT 2020
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door J van geert »

Ik heb ondertussen op twee pc's dezelfde MS versie en kaarten 2011.2 gedownload.
Echter routes die ik maak op de ene Pc (laptop) op de ander pc (notebook om mee te nemen op rit) zet
geeft mij op de 2820 een melding "kaartenset komt niet overeen met route".
Moet dus bijgevolg op de notebook iedere keer de kaartenset voor de route mee sturen, wat veel tijd in beslag neemt.
enig idee wat dit kan zijn.
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door mdc »

ben je zeker dat je op alle 2 dezelfde versie staan hebt ??
Anders kan je best de kaarten eens opnieuw laten updaten naar versie 20111.2 op 1 of alle 2 de pc's.
Ben je zeker dat de kaarten op je 2820 ook de 2011.2 versie is ?
Let wel dat je bij de installatie aanklikt wat je wil bij werken, enkel gps of ook pc...
Marc

R1250RT 2020
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door jantje beton »

heb het zelfde prblm krijg geen enkel GPX bestand meer open sinds 2011.20 :-(
BEN WEER EENS ONLINE
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door mdc »

Ook niet als je eerst mapsource opent en dan de gpx file open doet via bestand ->openen
of enkel als je dubbelklikt op een gpx route ?
Marc

R1250RT 2020
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door J van geert »

Bij mij is alles begonnen met het niet meer genoeg geheugen in 2820 om de volledige nieuwe kaartenset 2011.2 via de Garmin download
op PC en GPS te zetten.
Hierdoor worden enkel op de PC de kaarten geladen en niet op 2820.
Ik kan op beide PC's mijn routes openen en bekijken, maar als ik routes doorstuur naar de 2820 moet ik ook telkens de kaartenset meesturen.
Nadien is de route perfect te rijden maar als je nadien ergens naartoe wil navigeren zonder route dan zijn alleen maar stukken van bv België beschikbaar.
Voorlopig heb ik dus alleen de kaartenset van België op de 2820 staan.
Ga binnenkort wel nog eens proberen om via herberekenen van ene naar andere PC het probleem op te lossen.
Probleem is dat een notebook niet erg handig is om routes op te maken en de laptop dan weer te groot is om mee te nemen op de motor.
En toch is het handiger en veiliger dan een kaart waar je telkens weer met je hoofd omlaag zit op te turen om de weg te volgen.
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door aantzeetje »

de 2011.2 kaartversie is 2,3 GB groot terwijl je slechts 2GB op je 2820 hebt. Gewoon alle kaarten (zonder routes of waypointsà in Mapsource aanduiden die je wil overzetten naar je gps. Bij de mijne kies ik voor de landen waar ik het meeste kom (IRL UK, DK, D, NL, B, CH, AU, F, E, P en I). Duurt een uur of 3 vooraleer ze er op staan maar dan moet je ze uiteraard niet meer meezenden als je een route (al dan niet met waypoints) naar je gps stuurt. Werkt prima zonder problemen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door Erik »

J van geert schreef: geeft mij op de 2820 een melding "kaartenset komt niet overeen met route".
dan zou ik eerst via <Menu> => <Instellingen> => <Kaart> => <Detailkaarten> controleren welke versie van City Navigator ingeschakeld staat en of er geen andere kaarten zoals de Onroute Motorkaart of TOPO ingeschakeld staan. Twee kaartversies die tegelijkertijd staan ingeschakeld geeft problemen.

Kortgeleden sprong mijn Onroute Motorkaart telkens spontaan in de ingeschakelde stand, terwijl ik op CNE reed. Iedere keer begon de 2820 dan te herberekenen. Na een hard reset is dat over.

BTW: routes en waypoints nooit samen met kaartdelen uploaden.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door st1100 »

verbeterde versie hier onder :drunken:
Laatst gewijzigd door st1100 op 16 sep 2010, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door st1100 »

J van geert schreef:Bij mij is alles begonnen met het niet meer genoeg geheugen in 2820 om de volledige nieuwe kaartenset 2011.2 via de Garmin download
op PC en GPS te zetten......
Ik veronderstel dat de kaart volledig op up PC staat maar niet op de gps.

Ik heb voor mijn 2610 , 2 Cf geheugenkaartjes van 2GB kaartjes gekocht. (Niet meer zo makkelijk te vinden tegenwoordig want meestal hebben ze ze niet kleiner dan 4 Gb meer(en dat werkt niet) , maar mits wat zoeken : gevonden.) Een investering van 20€ :grin: . Op het eerste kaartje staat Noord en midden europa+ UK (mapsource openen , "vijfhoek" (tool midden-links op de werkbalk) selecteren en dan de gebieden selecteren die je uitkoos en verzenden naar toestel). Op het 2e kaartje staat zuid en midden europa (van tenerife tot Denemarken en Duitsland volledig). Gewoon het juiste kaartje erin en vlammen maar(en bij een reis van gibraltar naar de noordkaap heb je ongeveer 2000 km de tijd om te switchen want midden europa staat op alletwee). De PC heeft er wel een dag werk aan gehad om de kaarten te schrijven op de geheugenkaartjes.Wellicht kan dat ook voor een 2820 en ben je van uw problemen af.

PS : Ook al schrijf je maar 1 kaartdeel naar uw toestel , telkens wordt de volledige kaart overschereven. Je kan er dus geen kaartgebieden "bij" zetten maar moet telkens van 0 beginnen.
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

Re: Opgeslagen Mapsource Routes

Bericht door J van geert »

Dat laatste van het overschrijven kan ik bevestigen.
Had ongeveer 1.7Gb naar toestel doorgestuurd, wat inderdaad wat tijd kost.
Op de laptop mijn route gemaakt en daarna op mijn notebook mapsource en kaarten gedownload.
Vervolgens de route op de notebook laten herberekenen en dan ingeladen zonder kaarten op 2820.
Klaar om te vertrekken dacht ik.
Zondagmorgen wil ik de route selecteren en zegt mijne 2820 doodleuk dat de kaarten niet overeenkomen.
Eerste dag toch autostrade dus met de kaart vertrokken.
'S avond op de kamer route terug doorgestuurd vanop notebook naar 2820 samen met de geselecteerde kaarten, gevolg was dat de route nu perfect werkte, maar dat
de eerder doorgestuurde 1.7Gb weg was.
Ik geloof niet dat in een 2820 een kaartje kan worden gestoken, heeft intern geheugen van 2Gb and that's it.
Plaats reactie