Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door sabke69 »

hallo, heeft er iemand van de dames/heren ervaring met met deze merken?
Heb altijd ofwel richa of Bmw kledij gereden, maar zijn allemaal zo een beetje pattaten zak geworden door beetje gewichts verlies.
Dus de bmw is al de deur uit, de rest volgt nog.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw pak, en heb moeite om te beslissen, qua pasvorm vindt ik voor mij persoonlijk niet veel wat deftig past.
Heb nu na lang zoeken een rev'it jas pearl samen met broek gepast en die zat redelijk goed.
Alsook een Hein Gericke pak dat perfect past, maar eigenlijk meer voor GS rijders bestemd qua uitzicht :-P , en ik rij met F 800 R.
Dus weet niet goed wat ik ga kopen, heeft er iemand ervarngen mee met deze merken?
Laatst gewijzigd door sabke69 op 11 sep 2010, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Rev'it vs Hein Gericke

Bericht door xantingo »

sabke69 schreef:hallo, heeft er iemand van de dames/heren ervaring met met deze merken?
Heb altijd ofwel richa of Bmw kledij gereden, maar zijn allemaal zo een beetje pattaten zak geworden door beetje gewichts verlies.
Dus de bmw is al de deur uit, de rest volgt nog.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw pak, en heb moeite om te beslissen, qua pasvorm vindt ik voor mij persoonlijk niet veel wat deftig past.
Heb nu na lang zoeken een rev'it jas pearl samen met broek gepast en die zat redelijk goed.
Alsook een Hein Gericke pak dat perfect past, maar eigenlijk meer voor GS rijders bestemd qua uitzicht :-P , en ik rij met F 800 R.
Dus weet niet goed wat ik ga kopen, heeft er iemand ervarngen mee met deze merken?
ik weet niet hoe het is met een pak van HG, maar bij Rev-It moet er een aparte binnenvest in om het spul waterdicht te houden. Ik heb 3 jaar met een Rev'It pak gereden, en het is verre van aangenaam om bij de minste zomerse regenbui meteen drijfnat te worden...

Ik heb voor vervanging informatie gevraagd voor een nieuw Rev'It pak, en blijkt dat bij Rev'It tot nog toe geen pak bestaat met een waterdicht membraan. Voor mij was dat een van de redenen om een ander merk te kopen.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Rev'it vs Hein Gericke

Bericht door sabke69 »

EUH, dat is idd een hele goede reden, wist ik dus niet, bedankt :silent:
het is vooral de bedoeling dat ik droog blijf, ondanks het feit dat ik wel in het bezit ben van regenpak, maar soms heb je niet de tijd of de plaats om het aan te trekken.
en eerlijk, ik ben er nogal lui in ook, ok als het echt te erg is , wil ik best dat regenpak aanwurmen, maar af en toe wat regen moet het pak op zich kunnen verdragen vind ik.
Dus alle suggesties zijn welkom, maakt niet uit welk merk, het moet degelijk zijn, mij droog houden en warm en het moet mooi :oops: zijn. Blijf wel degelijk een vrouw zeker?
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door st1100 »

Ik heb een rev'it zomervest (off-track). Het is geen 'doorblaasvest' maar één met ritsen die open kunnen en ook wegneembare stukken waar dan een doorblaasgaas achter zit.

Ik ben er helemaal niet tevreden van omdat na 2 weken gebruik er al naden gelost :!: zijn en omdat de verluchting overal op de verkeerde plekken zit. :evil: (binnenkant van de onderarm en ter hoogte van de 'love-hendels' :grin: , 2 plekken waar niet echt een luchtstroom blijkt te zijn tijdens het rijden). Ik had mijn oude zomervest (van HG) meegenomen naar EKO om duidelijk te laten zien wat ik wou. Maar die rev'it komt niet tot de enkels van m'n oude vest. En toen ik ermee terugging naar EKO werd ik bijna uitgelachen door de verkoper die de vest die hij aanbeveelde. Omdat ze volgens mij niet bleek te doen waarvoor ze moest dienen en ik met een voorbeeld toch wel duidelijk had gemaakt en ik dus eigenlijk een fout advies heb gekregen. Volgens hem is het een hééél doordachte vest. Volgens mij is er misschien veel over nagedacht maar dan toch niet helder. :drunken: :drunken: Service tot aan de deur noemen ze dat. :twisted:

Ik heb geen probleem met het uitneembaar waterdicht membraam , zo kan je uw vest aan alle omstandigheden aanpassen. Enkel de buitenvest (zomer)v, buitenvest met warme voering (frisse zomerdag) , buitenvest met enkel membraam (natte zomerdag) of alles erin buitenvest voering en membraam (herfst) .

De Hg en richa vesten zijn trouwens duidelijk warmer , wat toch een punt is in ons niet zo zuiders klimaat.
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door xantingo »

st1100 schreef:Ik heb geen probleem met het uitneembaar waterdicht membraam , zo kan je uw vest aan alle omstandigheden aanpassen. Enkel de buitenvest (zomer)v, buitenvest met warme voering (frisse zomerdag) , buitenvest met enkel membraam (natte zomerdag) of alles erin buitenvest voering en membraam (herfst) .
Dat geldt voor een echte zomervest, maar niet voor een "all-weather" pak.
Daar komt hoe dan ook geen wind door, die vest wordt dus niet minder warm of koud met of zonder dat regenvestje. De waterdichte binnenvest voelt echter niet zo aangenaam aan wanneer je enkel een t-shirt draagt, en dus gooi je dat er in de zomer uit. Met alle gevolgen vandien wanneer er een zomers buitje valt...
Bij de broek was overigens niet eens zo'n waterdichte binnenvoering geleverd, dus dat was ook in de winter altijd nat :x

Ik ben vorig jaar in september een keer tot aan de Moezel - Hünsruck geweest, niet echt op regen gerekend en alle dagen prijs...

Rev'It komt binnenkort wel met een nieuw pak op de proppen, met GoreTex. Maar de prijs die de verkoper bij Eko me daar voorschotelde zat boven de prijs van een Richa met C-change...
'k Heb dan maar een IXS gekocht: goedkoper dan Richa, en tot hiertoe nog niet nat geworden...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door st1100 »

xantingo schreef:]Dat geldt voor een echte zomervest, maar niet voor een "all-weather" pak.
Daar komt hoe dan ook geen wind door, die vest wordt dus niet minder warm of koud met of zonder dat regenvestje. De waterdichte binnenvest voelt echter niet zo aangenaam aan wanneer je enkel een t-shirt draagt, en dus gooi je dat er in de zomer uit. Met alle gevolgen vandien wanneer er een zomers buitje valt... ...
Ik had het over 2 dingen. De buitenvest met de slechte stiksels en windgaten op de verkeerde plekken. En vervolgens over het systeem met de uitneembare lagen. Als je in de zomer zonder waterdichte laag kan rijden dan is dat een pluspunt voor mij , het is misschien niet minder warm maar zeker luchtiger. Dat de voering erin kan zonder waterdicht membraam is ook een pluspunt voor mij (dat gaat alleen bij de rev'it jas en is het enige pluspunt van de jas.) We weten allemaal hoe fragiel die laag is hoe minder gedragen , hoe langer waterdicht... dus eruit als het droog is.
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door sabke69 »

conclusie die ik momenteel vast stel: geen rev'it kopen dus.
Zal ik mijn zoektocht maar verder zetten, tot nog toe heb ik van alle merken die ik gepast heb, nog maar van 1 pak gezegd, die past als gegoten, toppunt van allemaal was dan nog unisex pak, geen specifiek damesmodel dus was van HG.
BTW waar in mijn buurt verkopen ze IXS? ben van lommel, dichtsbijzijnde en hopelijk open op zondag vermits we de rest werken.
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb nu een rev'it IGNITION jas en Rev'it Gear Waterproof broek en ben er toch wreed content van.
heb al in deftige regenbuien gereden en in hittegolven
ik bleef lekker droog in de buien en in de warmte lekker fris.
tevens aangenaam om te dragen kwa passen rond het lichaam.

de insert maak ik niet vast in de jas.
dat spaart tijd om het uit te halen als de temperatuur oploopt 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
kadee2
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 jun 2010, 14:54
Locatie: rond Lier

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door kadee2 »

Hallo Sabke69,

Ik rij nu al een jaar met een (fluo, dan moet ik geen hesje dragen :wink: ) HG vest en broek, winter en zomer zowat 120 km/(werk)dag, en ik moet zeggen dat ik nog alleen maar nat geworden ben van 't zweten :-) .
Dat is dan ook volgens mij het nadeel van die membraantoestanden; wat ze der ook van beweren, en hoezeer ge de "pelskes" der ook kunt uitnemen, op hete dagen blijven ze spijts de vele strategische verluchtingsritskes warm warm warm (en dat is niet allleen bij HG).

Grtz, Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door erictdm »

Mijn vriendin heeft een Sand van Rev'it, en die is er uitermate over te spreken.
Aangenaam om dragen, past mooi en kwalitatief heel netjes afgewerkt, wel redelijk aan de prijs, maar in vergelijking met een BMW pak valt het nog mee.
Maar wat pasvorm betreft, da's voor iedereen anders, dik, dun, lang, kort... het enige dat ik zou aanraden... passen.
Want meten is weten en alle "all weather pakken" zijn warm in de zomer behalve van die doorwaai-dinges, maar die zijn dan weer niet waterdict :wink:
En Xantingo, als je naar de Hunsruck gaat... neem uw gore tex voeringske maar mee hé, of op zijn minst een regenpakske. 't Is daar niet voor niets zo groen.
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door GSMax »

Rij al jaren in de winter met een winterpak van Rev'It en nog nooit nat in geworden 8-) Heb een zomerpak (voor de echt warme dagen van +30°C) van Rev'It en geloof me, de ventilatie zit op de juiste plaatsen. Dit pak heeft ook een waterdichte uitneembare lining, maar het is en blijft een zomerpak en dat blijft waterdicht maar niet lang. Ge moet er geen uur mee in de regen rijden :shock: Ik geloof niet in all weather pakken maar eerder in een aangepast pak per seizoenstype. Meestal rij ik in lederen 2-delig pak van Richa en als het regent trek ik daar een Richa regenvest over. Is voor mij de perfecte combinatie voor op een sportmotor :grin: Moest ik met een GS rijden dan ging ik voor het Rev'It Sand pak dat goei kritieken heeft gekregen van Philippe van Motoblog.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door st1100 »

Kmax schreef:Heb een zomerpak (voor de echt warme dagen van +30°C) van Rev'It en geloof me, de ventilatie zit op de juiste plaatsen. Dit pak heeft ook een waterdichte uitneembare lining, maar het is en blijft een zomerpak en dat blijft waterdicht maar niet lang. ....
Over welk pak hebben we het dan ? Het mijne is de "off-road"-vest . We rijden beide met dezelfde moto dus veel verschil in 'luchtstroom' zal er wel niet zijn. Ik heb vorige zomer de hogh-alp-strasse gedaan en beneden aan de kassa waarschuwde ze de motorrijders voor veel wind boven. Terug beneden zag ik ineens dat ik m'n ventilatievakken er niet terug had ingestoken en ....niet gemerkt. Mijn helm heb op de hoogste plaatsen daarentegen wel aangehouden om foto's enz te maken , om m'n gezicht te beschermen tegen de wind. Je moet dus niet afkomen tegen mij dat die vakken werken :!: Maar misschien is het enkel een 'minder' :grin: type van Rev'it vest en werken anderen wel....
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door GSMax »

Zal daar straks op antwoorden want heb het nog ni veel van doen gehad dit jaar, zo ook ni vandaag :lol: Weet wel dat zowel vest als broek zonder lining, volledig geperforeerd zijn, en dus volledig wind doorlatend zijn 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door st1100 »

Ik ben naar EKO gegaan met een vest van Hein gericke die z'n beste tijd heeft gehad. (en bij HG hebben ze er zo geen meer in het gamma). Mijn vraag was een vest die zoals de oude HG vest , die van dik 10°C tot 35°C kan gebruikt worden , nogmaals zoals de HG. Met ritsen dicht en voering (en ev regenvoering) erin over de berg en zonder iets in en alle ritsen open als het italiaans warm is , dat moest ik hebben. Rev'it leek zo'n vest te hebben alleen spijtig dat de verluchtingsvakken op de volledig verkeerde plekken zitten , in theorie leek die wel goed in praktijk dus niet. Bij de Rev'it zitten de rits gaten aan de binnenkant van de onderarm (mooi achter het ruitje dus) en opzij. Bij de HG op de bovenarm vooraan , links en rechts op de borst en de volledige rug. Ondanks dat de doorblaasoppervlakte bij de rev'it veel groter is komt er dus bijna geen wind binnen.

Ik begrijp best dat in jouw doorblaasvest de ventilatieopeningen op de juiste plaats zitten (het zou maar erg moeten zijn he :-P ), maar ik wens u veel plezier op de alpenpassen (op een mindere dag) of boven de poolcirkel in Noorwegen , 2 dingen die met m'n oude vest perfect gingen en uw ervaring heeft dus niets te maken met mijn vest met luchtgaten :wink: . En in de BMW sportkoffers is geen plaats om 2 motorvesten mee te nemen op motorvakantie vandaar.
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door sabke69 »

probleem is op gelost, pak is gekocht is een HG geworden, past totaal niet bij mijn moto, maar van dat principe ben ik al af gestapt, dat pak moet mij beschermen, moet beetje multi-functioneel zijn met ons weer hier in dat kleine apenlandje en goed passen.
Daar scoorde deze het beste op na eindeloos passen en zoeken.
Zal nu zo spoedig mogelijk het effectief uittesten op tourrit zondag als de gewrichten mee willen :razz:
In het slechtste geval gaat het te warm zijn bij hoge (+25°)temperaturen, maar denkelijk toch van plan om dan nog een zomerpak bij te kopen.
Ik denk dat er echt geen perfect pak op de markt is die alle temperaturen kan weerstaan die hier soms van toepassing zijn.
Toch allemaal bedankt om je ervaringen hier te plaatsen, was toch heel verrijkend om ervaringen van andere te lezen. :thumright:
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
alano
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 mei 2005, 15:12
Locatie: Elversele

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door alano »

Ik rij al jaren met Rev'it, laaste pak is nu 3 jaar en ik doe ongeveer 25.000km per jaar. nog nooit problemen gehad met Rev'it.
Voor mij persoonlijk is het ook de perfecte pasvorm, andere merken zitten nooit echt goed.
Kortom, ik ben supercontent van Rev'it :grin:

Grts, Alain
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Rev'it-Hein Gericke Waterdicht??

Bericht door Danny »

Heb jaaaren een cordura Gore-tex broek van IXS gedragen en wat een service van RAD toen die even lekte, die kerels hebben na maar liefst 5 jaar alles -gratis- geregeld, waarvoor een dikke dank U wel !!

Daarvoor reed ik enkel met BMW pakken, best content van, daarna een Rev'it (een dikke 100.000km) was een heel goeie jas maar was zo versleten dat ie met pijn in 't hart moest vervangen worden.

Nu is 't de Armas jas en Armax broek van Rukka, duurder dat wel maar pff alle voorgaande verbleken bij 't comfort, pasvorm, waterdichtheid,doordacht concept... Eén ding staat voor mij vast een jas met een waterdichte -ademende-liner nooit meer. 't zijn waterzakken die leeglopen in je keuken,tent of hotelkamer. de Rukka is na uren regen na een kwartiertje weer aanraak droog en water opstapelen tussen buitenkant en voering doet ie niet...

't is trouwens maar wat je er wil aan geven he :wink:
Plaats reactie