versnelling probleem

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tenniefoto

versnelling probleem

Bericht door tenniefoto »

beste mensen
een vraagje : als ik met mijn 1100 RT
in zijn derde versnelling rijd dan is het net of hij uit de versnelling springt.. maar dat is een fractie van een seconde en dan is het weer normaal
dit doet hij niet altijd, maar zo nu en dan.
het toerental doet er niet zo heel veel toe maar meestal rond de 3000 toeren
ook doet hij het maar een keer, als ik hem in zijn drie gezet heb
wie o wie weet raad ?????
hoop op een antwoord
met vriendelijke motorgroeten
Tenniefoto
Jo De Paepe

Re: versnelling probleem

Bericht door Jo De Paepe »

Dit is een gekend probleem bij de 1100 versnellingsbakken.Toevallig een pre 98?
in de Zoekfunctie vind je er alle uitleg over.
Ligt aan een gebogen schakelvork en een vertanding op de zijkant van de tandwielen.
sprint

Bericht door sprint »

Gangspringer
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/search.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

bouwjaar van uw 1100tje?

tot half 1996 waren er problemen met de versnellingsbakken en dan vooral 3de versnelling.
dan zijn ze de fout gaan in zien bij BMW en hebben de versnellingsbakken een update gekregen.

oplossing:
of je schakelt rapper naar 4de of je betaald een grote som euros voor het te laten maken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
tenniefoto

Bericht door tenniefoto »

hartelijk dank voor jullie respons
Tenniefoto
johanbmwke

Bericht door johanbmwke »

ik heb mij in februari 2013 ook een r1100rt van 1995 en 61000 km in occasie gekocht, en ja, ik heb ook zo een probleem,3de en 5de Vitesse kapot, na een toertje van 50 kilometer wist ik welk uur het was, volgens de verkoper, moto perfect in orde. gekocht in volle vertrouwen, maar ja, eerlijk zijn is iets anders,
STerling Will

Bericht door STerling Will »

Miin RT van '95 heeft dezelfde symptomen gehad. Bij mij was dit te wijten aan de demping van de ingaande as. Zie onderdeel 4 en 5 van de tekening:
http://www.stolpje.nl/~cees/bmw/gearbox.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het begint met schokken bij het afremmen op de motor, dit wordt steeds erger en vervolgens ook bij het optrekken. Uiteindelijk heb ik de bak laten vervangen door een exemplaar van '97. Deze hebben een modificatie ondergaan maar schakelen minder vlot.
Danny

Bericht door Danny »

Er stond laatst een bak te koop van een 1100 op 't forum voor 130 Euro, de lagers moesten allicht worden vervangen. kost je wat geld maar dan heb je wel een bak die schakelt zoals 't hoort.
Plaats reactie