K 1200 RS ABS - lampjes blijven flikkeren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
martin k75

K 1200 RS ABS - lampjes blijven flikkeren

Bericht door martin k75 »

Hallo,

Mijn collega andré zit met een dik probleem, hij heeft onlangs een accidentje gehad met zijn K 1200 RS (1998), cardinages flink beschadigd maar is nu allemaal hersteld. Bij de eerste testrit constateert hij dat zijn ABS- Lampjes blijven flikkeren. Er is niets gedemonteerd van de ABS- onderdelen of enkel de stekker ven de ABS -module losgetrokken! De batterijspanning is constant optimaal gebleven.
Wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn of zou het enkel moeten gereset worden. Ik heb dit zelf ook al moeten doen bij mjn K75.
Kan er mij iemand kort uitleggen hoe je dit ABS- systeem Van die K 1200 RS moet resetten. Dank bij voorbaat.

groetjes , Martin
sprint

Bericht door sprint »

Kijk hier eens:
onderaan is er sprake van de abs voor de K1200
't is wel in't duits, maar voor een BMW rijder geen probleem hé.

http://www.flyingbrick.de/D/abs.html
lerak

Bericht door lerak »

awel martin, ik heb net hetzelfde probleem. een maand geleden een tik gekregen van een auto, gevallen, redelijk wat schade aan de carnage, maar verder alles ok. Vanaf dan knipperen mijn abs lampekes.
Ik heb overal al zitten zoeken en heb nu door dat de kans groot is dat, omdat de moto gevallen is, er een abs fout opgetreden is en er nu juist een reset moet gebeuren.
ik ben nu op zoek naar de plaats van de ABS diagnose stekker, maar die vind ik nergens...
K1200RS alias "The Yellow Cab"
lerak

Bericht door lerak »

Oh ja, hier heb ik wel wat interessante info gevonden : http://www.largiader.com/abs/absfault.html

en dit heb ik ook ergens gelezen : "Der Diagnosestecker ist hier oben auf dem Luftfiltergehäuse."

Verder heb ik ergens een truuk gelezen om de ABS te resestten al rijdend. (iets met contact afzetten terwijl je aan het rijden bent, maar dat ben ik kwijt)
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Danny

Bericht door Danny »

zoals ik reeds in een andere topic antwoordde, de stekker van de ABS kan mee verwerkt zitten in de diagnosestekker van de sturing, op Flying Brick bevestigen ze de werkwijze niet maar halen ze wel aan.
als we over ABS II praten gaat BMW zeker niks gewijzigd hebben anders is't ABS III he, je kan proberen de Bruinblauwe draad(uit de ronde dikke stekker met afneembare dop bovenop 't luchtfiltehuis) aan de massa te hangen met contact uit, dan contact aan en ABS knop (op je stuur) exact 8 tellen indrukken, contact uit , draad losmaken en de boel zou moeten ok zijn...
proberen he... als er natuurlijk een sensor of adergelijke kapot is kan je blijven resetten een panne kan je er niet mee herstellen he... maar 't is 't proberen waard... dat van rijdend resetten dmv contact aan/uit hmmm nooit van gehoord...
Plaats reactie