Zumo 660 opinies en plaatsingsmethodes
Moderator: GVN
Zumo 660 opinies en plaatsingsmethodes
Graag wat feedback over jullie (on)tevredenheid en hoe plaatsing op de nieuwe R1200RT
Thx
Everybody
Thx
Everybody
Re: Zumo 660 opinies en plaatsingsmethodes
Waar te beginnen ! Ten eerste zeker al vermelden dat Garmin allesbehalve gebruiksvriendelijk is. Ben je niet van plan om quasi constant met routes en je toestel bezig te zijn, vergeet dan Garmin en stap over naar TomTom of je gaat jezelf heel veel miserie aandoen. Een échte reden om Garmin te verkiezen (Mapsource is intussen een drogreden geworden) is er al lang niet meer nu dat alle routingprogramma's feilloos een GPX file kunnen inlezen en opslaan naar een .gdb (Garmin) of .itn (TomTom). Om routes te converteren hoef je allang geen atoomgeleerde meer te zijn - was ooit anders !
De 660 an sich is niet echt zoveel mis mee. Het zijn die verdomde updates (vooral firmware) die steeds veel te veel bugs bevatten waardoor één en ander in de soep draait. Zet je geen MP3's op het toestel of op het kaartje, heb je al veel minder misérie. Blijkbaar kan hij daar toch moeilijk mee overweg. Maar voor zo'n dingen kopen de meesten nou net een duurder toestel voor. 't Ja, pech. Probleem is dat er niet echt een alternatief is bij Garmin voor op de motor of je moet naar de Nüvi's. Ik denk dat daar je beste opties liggen dan kwestie prijs/kwaliteit. Met de Zümo 220 zou men al dezelfde problemen ondervinden als de 660
En de Zümo 550 heeft intussen een te klein geheugen voor de laatste kaartupdates, dus hoelang gaat Garmin daar nog updates voor releasen, hé 
Een echte aanrader is tegenwoordig de TomTom Urban Rider: 299 € met kaarten die heel Europa dekken door-to-door + een actieve motorcradle van 69 € en je hebt een heel stabiele motornavigatie voor 368 € waar je nog jaaaaaren geniet van gaat hebben. Enige nadeel ook daar: de laatse kaartupdates zijn te groot voor het geheugen. Je zal regio's moeten selecteren waarbij Oost-Europa er waarschijnlijk afvalt. Maar wie rijdt er nu alle dagen naar Rusland, laat staan elk jaar. En doe je dat toch eens een keer, laad je die regio in van de pc.
De 660 an sich is niet echt zoveel mis mee. Het zijn die verdomde updates (vooral firmware) die steeds veel te veel bugs bevatten waardoor één en ander in de soep draait. Zet je geen MP3's op het toestel of op het kaartje, heb je al veel minder misérie. Blijkbaar kan hij daar toch moeilijk mee overweg. Maar voor zo'n dingen kopen de meesten nou net een duurder toestel voor. 't Ja, pech. Probleem is dat er niet echt een alternatief is bij Garmin voor op de motor of je moet naar de Nüvi's. Ik denk dat daar je beste opties liggen dan kwestie prijs/kwaliteit. Met de Zümo 220 zou men al dezelfde problemen ondervinden als de 660
Een echte aanrader is tegenwoordig de TomTom Urban Rider: 299 € met kaarten die heel Europa dekken door-to-door + een actieve motorcradle van 69 € en je hebt een heel stabiele motornavigatie voor 368 € waar je nog jaaaaaren geniet van gaat hebben. Enige nadeel ook daar: de laatse kaartupdates zijn te groot voor het geheugen. Je zal regio's moeten selecteren waarbij Oost-Europa er waarschijnlijk afvalt. Maar wie rijdt er nu alle dagen naar Rusland, laat staan elk jaar. En doe je dat toch eens een keer, laad je die regio in van de pc.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

- FREEBIKER
Ik rij al 2 jaar met de zumo 660 na 4 jaar met de zumo 550 een 3jaar Quest 1 maak ongeveer een 20000 km per jaar met de zumo op de moto.
Tot nu toe geen noemens waardig problemen gehad met het toestel.
Als u een gramin koopt moet u met het toestel leren mee werken, dat lost al veel problemen op.
Hetzelfde geld voor mapsource zoniet problemen.
Het toestel heeft wat problemen gekend in het begin maar zijn nu al voor een gedeelde opgelost.
U moet ook de kaarten gebruiken die voor het toestel dienen, daar bedoel ik mee garmin kaarten en geen andere.
Wat betreft TOMTOM heb ik geen ervaring mee.
Tot nu toe geen noemens waardig problemen gehad met het toestel.
Als u een gramin koopt moet u met het toestel leren mee werken, dat lost al veel problemen op.
Hetzelfde geld voor mapsource zoniet problemen.
Het toestel heeft wat problemen gekend in het begin maar zijn nu al voor een gedeelde opgelost.
U moet ook de kaarten gebruiken die voor het toestel dienen, daar bedoel ik mee garmin kaarten en geen andere.
Wat betreft TOMTOM heb ik geen ervaring mee.
Freebiker
1600GT
1600GT
FREEBIKER schreef: Ik rij al 2 jaar met de zumo 660 na 4 jaar met de zumo 550
Dus eerst vier jaar met de 550 en dan twee jaar met de 660, dan zou volgens u de 550 in 2004 gelanceerd zijn!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

De 660: er is al genoeg over gezegd en gezeverd...
Plaatsing: ofwel op dashboard met een speciale beugel (BMW of ander merk) van ongeveer 100 euro, ofwel op stuur tussen twee stuurheften middels setje van BMW van ongeveer 70 euro.
Plaatsing: ofwel op dashboard met een speciale beugel (BMW of ander merk) van ongeveer 100 euro, ofwel op stuur tussen twee stuurheften middels setje van BMW van ongeveer 70 euro.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Hier een zeer tevreden zumo 660 gebruiker, scherm is duidelijk en vochtbestendigheid zeer goed.
Met updates nog geen problemen gehad (doe dit slechts 1 keer per jaar omdat dit meer dan genoeg is)
Montage met stuurbeugel die je erbij krijgt bij aankoop.
Moest ik nog geen GPS hebben, en indien de TomTom Urban rider zowaar hetzelfde kan en qua gebruiksgemak even goed of beter is, dan zou ik ook niet twijfelen... maar 'k heb geen ervaring met TT...
ga ze bekijken en uitproberen bij een goeie dealer zou ik zeggen
Met updates nog geen problemen gehad (doe dit slechts 1 keer per jaar omdat dit meer dan genoeg is)
Montage met stuurbeugel die je erbij krijgt bij aankoop.
Moest ik nog geen GPS hebben, en indien de TomTom Urban rider zowaar hetzelfde kan en qua gebruiksgemak even goed of beter is, dan zou ik ook niet twijfelen... maar 'k heb geen ervaring met TT...
ga ze bekijken en uitproberen bij een goeie dealer zou ik zeggen
De oplossing die mij tot op heden het best bevalt :

Op foto nog met Zumo 550 die echter een half jaar geleden vervangen is door 'n 660.

Op foto nog met Zumo 550 die echter een half jaar geleden vervangen is door 'n 660.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Spencer
Voor de plaatsing kan je best terecht bij BMW of Migsel.
Da's goesting. Met alle respect voor MiGSel, maar ik heb zijn steun voor de 1200RT gehad maar die was even vlug weer vérkocht dan gékocht.Spencer schreef:Voor de plaatsing kan je best terecht bij BMW of Migsel.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
De Bajkers
P@rik
Waar heb jij die ram mount bol aangekocht.
Ik ben al een tijdje op zoek naar dat model.
Onlangs was ik bij Antwerp Motor store en daar stond een recente okkasie GS1200.
Op deze motor was eveens dit type van rammount geplaatst.
Heb toen aan Cris en Hans van de zaak gevraagt bij wie of waar ik dit zou kunnen kopen.
Maar konden mij ook niet verder helpen.
Alvast bedankt
eiRTee
Ik heb eveneens een Zumo 660
En ben ook tevreden met het toestel.
Bij mij staan er altijd de laatste updates op en ik heb er geen problemen mee.
Het geluid is wel aan de mindere kant.
Ik rij altijd wel met een open helm en oor beschermers in, en de over dracht gebeurd via bluethoot.
Het is daardoor dat het geluid bij minder is.
Met een snoer verbinding is het geluid beter
Aan allen de groeten
Onlangs was ik bij Antwerp Motor store en daar stond een recente okkasie GS1200.
Heb toen aan Cris en Hans van de zaak gevraagt bij wie of waar ik dit zou kunnen kopen.
Alvast bedankt
eiRTee
Ik heb eveneens een Zumo 660
En ben ook tevreden met het toestel.
Bij mij staan er altijd de laatste updates op en ik heb er geen problemen mee.
Het geluid is wel aan de mindere kant.
Ik rij altijd wel met een open helm en oor beschermers in, en de over dracht gebeurd via bluethoot.
Het is daardoor dat het geluid bij minder is.
Met een snoer verbinding is het geluid beter
Aan allen de groeten
Garmin Streetpilot 2820 , nog altijd in mijn bezit
Garmin Zumo 660, nog altijd in gebruik
Garmin Zumo 350, nieuwste aanwinst
R1200GS 30 jaar
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen sinds 2005
R1200GS 30 jaar
Zal vanavond antwoorden, sta nu echter op punt om mijn dagelijks brood te gaan verdienenDe Bajkers schreef:P@rik
Alvast bedankt
Greetz,
P@trick
P@trick
Persoonlijk zou ik de gps niet op het stuur of er rond plaatsen. Hoe lager je gps staat gemonteerd, hoe meer je naar beneden dient te kijken om het scherm te volgen. Dat heb je niet als je gps boven de kalender wordt geplaatst. De gps boven geeft dan als voordeel (mijn inziens toch) dat het volgen van je gps binnen het zicht valt bij het volgen van het verkeer. Wanneer je hem onder plaatst, moet je teveel naar beneden kijken zodat je ondertussen toch iets minder geconcentreerd bent op het verkeer. Plaats je immers een goed gevulde tanktas, dan wordt het zich van de gps onder nog eens bij belemmerd.
Wat betreft Garmin of TT is er hier al veel over gezegd.
Zonder je te willen overtuigen van mijn gelijk kan je stellen dat de keuze een beetje afhankelijk is van wat je er mee wil doen.
Ik heb beide toestellen dus mag ik zeggen dat ik het verschi ken.
Het scherm van de TT is voor mij steeds mooier getekend en voor mij dus overzichtelijker. De rijstrookinstructie is bij TT ook beter. Je behoud steeds een overzicht op de afstand dat je nog hebt om te wisselen van rijstrook. Dit heb je niet bij Garmin.
Moet je meestal gaan van punt A naar B zou ik de TT aanschaffen. Wil je zelf routes maken en importeren dan ben je best bij Garmin.
Wat kwaliteit betreft denk ik dat ze voor elkaar niet onderdoen. Ik had enkele jaren een zumo550 en nu reeds een tweetal jaar de zumo660. Nooit problemen mee. Steeds de laatste software geinstalleerd, staat ook vol met MP3's, Enkel met de BT-pairing van mijn telefoon had ik problemen met de 660 maar sinds de laatste software-aanpassing zijn die nu ook volledig opgelost.
Qua prijs moet de rekening houden met de mogelijkheden die uitgebreider zijn dan bij TT. Veel leuke speeltjes bij Garmin, maar of je die nu echt allemaal nodig hebt moet je zelf uitmaken...
Wat betreft Garmin of TT is er hier al veel over gezegd.
Zonder je te willen overtuigen van mijn gelijk kan je stellen dat de keuze een beetje afhankelijk is van wat je er mee wil doen.
Ik heb beide toestellen dus mag ik zeggen dat ik het verschi ken.
Het scherm van de TT is voor mij steeds mooier getekend en voor mij dus overzichtelijker. De rijstrookinstructie is bij TT ook beter. Je behoud steeds een overzicht op de afstand dat je nog hebt om te wisselen van rijstrook. Dit heb je niet bij Garmin.
Moet je meestal gaan van punt A naar B zou ik de TT aanschaffen. Wil je zelf routes maken en importeren dan ben je best bij Garmin.
Wat kwaliteit betreft denk ik dat ze voor elkaar niet onderdoen. Ik had enkele jaren een zumo550 en nu reeds een tweetal jaar de zumo660. Nooit problemen mee. Steeds de laatste software geinstalleerd, staat ook vol met MP3's, Enkel met de BT-pairing van mijn telefoon had ik problemen met de 660 maar sinds de laatste software-aanpassing zijn die nu ook volledig opgelost.
Qua prijs moet de rekening houden met de mogelijkheden die uitgebreider zijn dan bij TT. Veel leuke speeltjes bij Garmin, maar of je die nu echt allemaal nodig hebt moet je zelf uitmaken...
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
ik zou gaan voor de zumo 220
.als het toestel dan voor de zoveelste keer in de soep draait na een update ben je 200 € minder kwijt als je het in het kanaal gooit
greetz
ferre
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Nascar
- Contacteer:
De ram-mount op de tekening ziet er uit als deze.De Bajkers schreef:P@rik
Alvast bedankt
Hij is daar ook online te verkrijgen. Op dezelfde site kan je ook de arm bestellen om op de bol te klikken.
P@trick zal wel het juiste type kunnen doorgeven want er zijn toch nog kleine verschillen
Bij Autovak in Kontich hebben ze ook een (beperkt) gamma van Ram-mount. Bestellen is ook mogelijk (maar dan is er wel een lange levertermijn)
Beste Baiker,
Ik heb nog zo'n Ram mount bol met draadstang liggen. Hij heeft op mijn Ducati gediend (op de stuurklem). De stang is 45 mm, de doormeter 8 mm. Ik woon in Brasschaat. Misschien even komen passen. Ik laat hem voor 5 €.
Grzzz Frank

Ik heb nog zo'n Ram mount bol met draadstang liggen. Hij heeft op mijn Ducati gediend (op de stuurklem). De stang is 45 mm, de doormeter 8 mm. Ik woon in Brasschaat. Misschien even komen passen. Ik laat hem voor 5 €.
Grzzz Frank

Al eens opgelet hoeveel je tijdens het rijden naar links, naar rechts, door de spiegels naar achter enz... kijkt ? Ik denk dat men in't algemeen véél langer naar een schone madam kijkt dan naar het schermpje van de gps.poestexas schreef:Persoonlijk zou ik de gps niet op het stuur of er rond plaatsen. Hoe lager je gps staat gemonteerd, hoe meer je naar beneden dient te kijken om het scherm te volgen. Dat heb je niet als je gps boven de kalender wordt geplaatst. De gps boven geeft dan als voordeel (mijn inziens toch) dat het volgen van je gps binnen het zicht valt bij het volgen van het verkeer. Wanneer je hem onder plaatst, moet je teveel naar beneden kijken zodat je ondertussen toch iets minder geconcentreerd bent op het verkeer.
Heb mijn Zumo met een ram-kogel op de kroonplaat gemonteerd, of ik nu met of zonder originele 1200RT-tanktas rij, dat maakt voor het zicht op de gps niets uit...poestexas schreef:Plaats je immers een goed gevulde tanktas, dan wordt het zich van de gps onder nog eens bij belemmerd.
Greetz,
P@trick
P@trick
Ik kocht mijn RAMkogel destijds bij Softsolutions in Paal, maar daar staat ie precies niet meer op de site.
Wel kan je 'm vinden op de site van Moto2
in Gent, daar klik je door naar gps-accessoires ,en dan naar de RAM GPS Adapters, in dat lijstje ga je het bewuste RAM-onderdeel voor BMW R1100-1150-1200 vinden. Dat is exact de bout die ik eerst op de 1150RT en nu al drie jaar op de 1200RT gebruik. De prijs die op die site vermeld staat ligt nu wel hoger dan wat ik er destijds voor betaald heb.
Voordeel van dit artikel is dat het uit één stuk is ('t is te zeggen : je kan bout en draadstang niet van elkaar scheiden), wat bij deze wel het geval is. Bij die laatste (zelfbouwpakketje) blijf je trouwens bovenaan met een uitsparing zitten waarin vuil en nattigheid kunnen blijven staan met eventuele onaangename gevolgen vandien.
Wel kan je 'm vinden op de site van Moto2
Voordeel van dit artikel is dat het uit één stuk is ('t is te zeggen : je kan bout en draadstang niet van elkaar scheiden), wat bij deze wel het geval is. Bij die laatste (zelfbouwpakketje) blijf je trouwens bovenaan met een uitsparing zitten waarin vuil en nattigheid kunnen blijven staan met eventuele onaangename gevolgen vandien.
Greetz,
P@trick
P@trick
Op m'n 1200RT ( werkpaard ) staat de GPS mooi centraal boven de klokken, met een MiGSel
beugel.
Staat er nu 2 jaar en moet zeggen,ideale positie.
Is nu wel geen 660,maar een 2820.
beugel.
Staat er nu 2 jaar en moet zeggen,ideale positie.
Is nu wel geen 660,maar een 2820.
-
De Bajkers
Basty
Ik heb een mail naar jou gestuurd.
Bedankt voor de andere reakties
De Bajkers
Ik heb een mail naar jou gestuurd.
Bedankt voor de andere reakties
De Bajkers
Garmin Streetpilot 2820 , nog altijd in mijn bezit
R1200GS 30 jaar
R1200GS 30 jaar
Ik laat even weten dat de Ram bol gisteren is opgehaald door Baijker.
Grzzz Frank
Grzzz Frank