Yam. da kriebelt.....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Hobgoblin

Re: Yam. da kriebelt.....

Bericht door Hobgoblin »

@ -Fred-: nog steeds tevreden met je 660 Ténéré? Mijn vriendin heeft sinds enkele weken een MT03, dus met hetzelfde blok als de Ténéré, en natuurlijk heb ik daar al een paar dagen op rondgetuft. Ik moet heel eerlijk toegeven dat het een ongelooflijk aangenaam machien is en dat het blok loopt als een klokje. Dus veronderstel ik dat het ook zo moet zijn op jouw Ténéré. 50 pk is idd voldoende om toch snel uit de voeten te komen en het gewichtsverschil tov een GS is heel duidelijk merkbaar, logisch ook natuurlijk.
Dus mss een mogelijke opvolger? En voor de prijs moet je het zeker niet laten hé...

Iemand nog iets gehoord over de evt op stapel staande 1200 Ténéré trouwens?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Volgende maand is zijn eerste verjaardag, en nu 21 000km verder uiterst tevreden van.
In garantie vervangen ondanks toch geen BMW.
Balhoofdlagers, plastieken zijkap (gebarsten), zadel, rubberblokken achter het tandwiel, lagers achterwiel.

Verbruik: afhankelijk vh gassen tussen de 4/5liter op 100km.
Moest ik het opnieuw doen ... 100% ja.
Verleden weekend nog een 2 daagse gaan doen in de Ardennen met de NL-GS-club.
Aan de motor ligt het niet hoor :wink:

Heb het voorbije jaar een 10 000km met de 1200 gereden en een vergelijk is er mijn inziens niet.
1200 is fijner / beter op lange autosnelweg ritten, en daar stopt het dan ook bij.
De combi vh gewicht vd Tenere met de kracht / vermogen / koppel vd boxer zou de perfectie zijn.
Maar dan spreken we van een HP2 met een prijskaartje van 20 000euro ...

Ga hem eens proefrijden bij Rudax in Diest en oordeel zelf.
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

yep

is mooi de yam 660 tenere heb er ook mee gereden , voor die prijs super ding. ik miste toch wel wat punch boven de 130km
deze motor voelt wel zeer licht aan .omdat ik geen 2 motos in mijn garage wil heb ik toch gekozen voor de GS800 is een stuk
sneller en trilt minder aan snelle +145 verbindingsritten . ik ga hem toch regelmatig inzetten bij offroadritten (geen enduro
wedstrijden)de GS800 is voor mij een mooi evenwicht tussen baan en soft enduro zoals de yam 660 ook is :mrgreen:

ps. t'is het manneke die er op zit die de hoogte van de lat bepaald :twisted:

peter
TRX

Bericht door TRX »

Den Woesten schreef:Heb 13 Yams gehad en de laatste was de TDM 900 waar ik gebroken opzat. Na een ritje GS 1200 was het motorijden terug plezant en dit is het dan geworden. Ik heb zeerveel off-road gereden en het kriebelt nogsteeds maar met al mijn magnesium in de rug beter niet doen .Heb ook een zekere liefde voor de Tenere maar heb vroeger mijn transalp weg gedaan omdat deze tekort kwam met twee en bagage. Ik zou zeker ook het gemak van de kardan missen.
Mvmg. Steven.
Heb zelf 2 TDM900's gehad en vond ze zeer comfortabel, zowel alleen als met 2. Ooit in 3 dagen heen en terug naar Andorra gereden, in totaal 2.800km waarvan ong. 900km autostrade. Geen centje pijn toen we terug thuis kwamen met onze inkopen :mrgreen: .

Comfort en rijplezier op een moto zijn iets heel persoonlijks hé... De één vindt een TDM een saaie moto, ik vond em opwindend genoeg, de ene zit er gebroken op, de andere rijdt er probleemloos 1.000km op een dag mee :wink: .

Ik rij ondertussen met een Africa Twin, rij er zeer graag mee maar dan wel alleen... met duo komt hij te kort. Bovendien zit mijn vriendin niet goed, last van turbulentie enzo...
Dus ga ik nu op zoek naar een ander moto. Een optie is mijn ex-TDM900 terugkopen of de TDM900 van een goeie kameraad (goedkoper maar meer kilometers). Maar aangezien ik een GS1150adv altijd een 'geil' masjien gevonden heb is dit ook een optie :razz: .
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

TRX schreef:
Den Woesten schreef:Heb 13 Yams gehad en de laatste was de TDM 900 waar ik gebroken opzat. Na een ritje GS 1200 was het motorijden terug plezant en dit is het dan geworden. Ik heb zeerveel off-road gereden en het kriebelt nogsteeds maar met al mijn magnesium in de rug beter niet doen .Heb ook een zekere liefde voor de Tenere maar heb vroeger mijn transalp weg gedaan omdat deze tekort kwam met twee en bagage. Ik zou zeker ook het gemak van de kardan missen.
Mvmg. Steven.
Heb zelf 2 TDM900's gehad en vond ze zeer comfortabel, zowel alleen als met 2. Ooit in 3 dagen heen en terug naar Andorra gereden, in totaal 2.800km waarvan ong. 900km autostrade. Geen centje pijn toen we terug thuis kwamen met onze inkopen :mrgreen: .

Comfort en rijplezier op een moto zijn iets heel persoonlijks hé... De één vindt een TDM een saaie moto, ik vond em opwindend genoeg, de ene zit er gebroken op, de andere rijdt er probleemloos 1.000km op een dag mee :wink: .

Ik rij ondertussen met een Africa Twin, rij er zeer graag mee maar dan wel alleen... met duo komt hij te kort. Bovendien zit mijn vriendin niet goed, last van turbulentie enzo...
Dus ga ik nu op zoek naar een ander moto. Een optie is mijn ex-TDM900 terugkopen of de TDM900 van een goeie kameraad (goedkoper maar meer kilometers). Maar aangezien ik een GS1150adv altijd een 'geil' masjien gevonden heb is dit ook een optie :razz: .
Ik weet nu iets... :lol: :lol: :lol:

De GS 1150 is zowiezo al een "geil machien" en al helemaal in de adventure uitvoering. Alleen jammer dat mijn budget dat niet aankon... :wink:
GS staat voor geil speelgoed
desertfreak
Contacteer:

Bericht door desertfreak »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo heb ik er ook wel een paar
kijk de GS is een leuke moto
MAAR....als je hem een paar keer uit het zand moet graven, uit het water moet tillen, uit de modder moet duwen, op een besneeuwde helling moet rijden,opduwen :shock:
awel dan weet je het wel
de GS is geschikt voor long distance travelling met een paar maar liefst niet te veel hindernissen
Ik heb zowat half afrika afgecrost met diverse GSA's awel ge zijd maar beter nen beer want anders hebt ge een probleemke
Den XT, wijverdelen die, is een prima machine maar niet om er ganse dagen mee rond te rijden. Daar valt ie te licht voor uit, maar op terrein,jongens wat een verschil
ik heb er nu een R100GS bij om int zand te spelen, en das al veel beter, en mijn nieuwe GSA? Awel das voor op de baane :grin:
uit officieele bron heb ik nog niets vernomen bij d'ieteren maar het gonst van de geruchten ivm de GS killer
ik ben benieuwd. Jullie horen het als eerste want het leeft toch,zelf in dit BMW nest
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
desertfreak
Contacteer:

Anyway, kopen maar die handel, we hebben er nog veel staan in w.tt.ren en zelf eentje tweedehands van mij, bedrijfsmotootje, weinig km :lol:
De 1200, als ie er al komt zal serieus getest worden door mij, en dan bedoel ik serieus
Foto's zullen ongetwijfeld volgen
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
-Fred-

Bericht door -Fred- »

desertfreak schreef: Den XT, wijverdelen die, is een prima machine maar niet om er ganse dagen mee rond te rijden.
En waarom niet dan ? Heb er nu 22 000 km mee gereden (nog geen jaar), en geen seconde op verveeld.
Is maar wat je wil niet ? Op de autosnelweg kan je ganse dagen 130/140km-u aanhouden zonder het blok te pijnigen.
Moet toegeven dat het dan einde verhaal is, maar voor mij is dat snel genoeg.
En op de binnenwegen wil ik ze de kost niet geven, die hem nog niet volledig durven/kunnen gebruiken.

En wat betreft Afrika. 1200gs veel te zwaar, 100gs was al beter, en de 660 is dan weer nog iets beter.
In mijn ogen kan je eigenlijk veel meer met de 660, ... dan met een 1200, maar ik ben maar een beginner.
Ik heb het lage gewicht van die Yamaha zo leren waarderen, dat ik mij een 1200 light heb gekocht (175kg), en de gewone R1200GS mag de deur uit.
desertfreak
Contacteer:

waarom niet?
ik wil kunnen gassen en acceleraties voelen, es 200 rijden, na een lange linkse voluit kunnen gaan, 1000km aan 1 stuk rijden tegen 160 per uur, voelen dat er een moto tussen mijn benen zit en als ik naar afrika ga dan heb ik de TTR of de 100GS
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

ja das ook mijn menig,die YAM is iets te tam en ADV.1200 dan weer te zwaar voor soft offroad (geld niet voor de HP2). ben gisteren naar Bilstain geweest met de scorpa SY en de F800GS
zelfs daar is het op het randje met de F800GS.deze namiddag gaan rijden in de potpolder (zandpistes) das op het lijf geschreven voor de GS800 . het snellere piste werk is verslavend met een zo een twin en op de autobaan vlot 180 kunnen aanhouden en de top is + 200 meer moet da nie zijn :wink:
eigelijk zou je 5 verschillende type motos moeten hebben,probleem is dan dat je moet kiezen voor je vertrekt :mrgreen: :mrgreen:
peter.
noek

Bericht door noek »

Alternatief voor de Yam...of gulden middenweg?

Mijne jongste (25) heeft dit speelt(je) gekocht . Suzuki V-Strom 650 "Black Rhino"
Nie mis eh? Rijd prima 68 pk /189kg.
Speciale mat zwarte uitvoering enkel verkrijgbaar in NL .Maar toch gevonden in Belgie ,model 2007 met 7000km, showroomstaat met zumo 400
en alle toebehoren erop en aan.Betaalbare adventure met reis en offroad mogelijkheden. Perfekte wegligging-sturen, confortabel zadel en verstelbaar
windscherm,middenbok,carterbeschermer koffers enz...
En ja ,ik geef het toe ,een goeie aanloop tot een GSA :mrgreen:

Afbeelding
BMW

Yamaha heeft het licht gezien

Bericht door BMW »

Ongelooflijk maar waar: Yamaha biedt de 660 Ténéré aan met ABS.

De enige reden waarom ik er nog gene gekocht had, is daarmee van de baan.
mvg,
Bwana Yamaha
Plaats reactie