DWA melding !!!
Moderator: GVN
-
stevenrt1200
DWA melding !!!
Mijn Rt 1200 geeft sinds een paar dagen bij het inschakelen van men contact de melding op men dachboard
"DWA waarschuwing ". Ik meen te weten dat dit verschijnt wanneer de accu's van de diefstalbeveiligingsinstallatie niet meer voldoende spanning leveren.
Wat staat me nu te doen,kunnen deze accu's worden opgeladen
of moeten deze worden vervangen en zo ja weet er iemand waar die zich bevinden.
Wist helemaal niet dat de alarminstallatie apart werd gevoed,is het eerste wat ik daar van lees i h handleidingsboekje.
Weet er hier iemand raad mee.
"DWA waarschuwing ". Ik meen te weten dat dit verschijnt wanneer de accu's van de diefstalbeveiligingsinstallatie niet meer voldoende spanning leveren.
Wat staat me nu te doen,kunnen deze accu's worden opgeladen
of moeten deze worden vervangen en zo ja weet er iemand waar die zich bevinden.
Wist helemaal niet dat de alarminstallatie apart werd gevoed,is het eerste wat ik daar van lees i h handleidingsboekje.
Weet er hier iemand raad mee.
Born in '66 at Dendermonde
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
'14 R1200RT-LC met Navigator V
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
-
Iron Gonzo
Re: DWA melding !!!
dat is de waarschuwing voor de batterijen in het alarm die bijna plat zijn.
dat doosje zit onder het kontje. (als ik mij niet vergis)
je zal dus wat sleutelwerk hebben om het eruit te halen.
dan kan je het doosje openvijzen en de batterijen vervangen.
als ik mij nog kan herinneren zijn het zulke batterijen die er in moeten.
CR123A Lithium
eens ze eruit zijn heb je ook direct een voorbeeld om mee te nemen, dan heb je zeker de goede mee
dat doosje zit onder het kontje. (als ik mij niet vergis)
je zal dus wat sleutelwerk hebben om het eruit te halen.
dan kan je het doosje openvijzen en de batterijen vervangen.
als ik mij nog kan herinneren zijn het zulke batterijen die er in moeten.
CR123A Lithium
eens ze eruit zijn heb je ook direct een voorbeeld om mee te nemen, dan heb je zeker de goede mee
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
stevenrt1200
hoi Gonzo,alvast bedankt voor de uitleg.
Ga dit weekend er eens werk van maken om naar die lithium batt. op zoek te gaan.
Kan begot niet denken waar ergens onder het zadel die ergens geplaatst zijn.
Maar wie zoekt die vindt ,is me altijd bijgebleven.
Heb ook nergens op het forum dit onderwerp ooit aan bod zien komen,
het kan toch niet zijn dat nog niemand dit ooit heeft voorgehad of die batterijen ooit zelf heeft vervangen.
Ga dit weekend er eens werk van maken om naar die lithium batt. op zoek te gaan.
Kan begot niet denken waar ergens onder het zadel die ergens geplaatst zijn.
Maar wie zoekt die vindt ,is me altijd bijgebleven.
Heb ook nergens op het forum dit onderwerp ooit aan bod zien komen,
het kan toch niet zijn dat nog niemand dit ooit heeft voorgehad of die batterijen ooit zelf heeft vervangen.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dat "alarmbakske" zit onder het duo zadel, duozadel demonteren en daar zit 'ie.
DWA = 2 x CR123 vervangen, overal te koop
Effe googlen leerde dit =>
DWA = 2 x CR123 vervangen, overal te koop
Effe googlen leerde dit =>
To replace, take the hold down screw located in the front of the module, in the center. The whole module can be removed. Disconnect the wire connector, take the top of the module off, four screws. Inside the battery cover has two more screws, replace batteries, and reverse to reinstall.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Toch wel,op een duits forum,maar wel zelden gelezen:Ik heb zelf geen bmw-alarm,maar meen me te herinneren, al jaren terug, nog op de 1150-reeks toen, dat er daar met een interne vervangbare batterij gewerkt werdt.Die ging ook wel eens plat, en daar stond je dan,imobiel, op verlof, geen (auto)shop in de buurt.het kan toch niet zijn dat nog niemand dit ooit heeft voorgehad of die batterijen ooit zelf heeft vervangen
Eens je het weet, is een reserve-batterijtje bij de moto een kleine kost.Of gewoon 1x per jaar preventief een nieuwe plaatsen.Maar als je het niet weet, kan je niet aan preventie doen, en kan het uiteraard op een heel vervelende plaats voorkomen.Derhalve weer goed dat het je het hier vermeld.
Bij auto's, op onderhoud bij de dealer, heb ik toch al eens op de factuur de batterij-kost zijn staan.Deze was preventief vervangen.Het was daar wel in de sleutel-afstandsbediening,niet het alarm zelf.
-
®win
- Contacteer:
Is het de melding "DWALO"? Dan is het inderdaad de interne batterij van het alarm, zoals reeds vermeld.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Dit is de afbeelding van het alarm ,op een gs maar dat zal wel hetzelfde zijn zeker .

-
stevenrt1200
Heb deze middag effe de handen uit de mouwen gestoken en alles functineert weer naar behoren.
Bij de RT1200 zijn be batterijen geplaatst onder het bagagerek(topkoffer).
Men hoeft gewoon de 2 seats te verwijderen en daarna het achterlicht los te schroeven.
Volgende stap is het demonteren v h bagagerek en dan hoef je maar gewoon de fiche te verwijderen en kan je gewoon de unit losschroeven.
Na het verwijderen v d unit is het ook gemakkelijker om de unit te openen en de batt te vervangen.
Klus geklaard in een klein uurtje.
Toch bedankt aan iedereen voor de reacties en de prachtige now how die hier geplaatst werden.
Bij de RT1200 zijn be batterijen geplaatst onder het bagagerek(topkoffer).
Men hoeft gewoon de 2 seats te verwijderen en daarna het achterlicht los te schroeven.
Volgende stap is het demonteren v h bagagerek en dan hoef je maar gewoon de fiche te verwijderen en kan je gewoon de unit losschroeven.
Na het verwijderen v d unit is het ook gemakkelijker om de unit te openen en de batt te vervangen.
Klus geklaard in een klein uurtje.
Toch bedankt aan iedereen voor de reacties en de prachtige now how die hier geplaatst werden.