Ben eens van de grensovergang Zwi/Ita daar in de buurt geweest. Na ong klein 10 km voorbij die grens heb je een aanduiding ( rechts dacht ik ) SS 38.
Via jouw route zal 't dus links omhoog zijn
da dacht ik ook ... vandaar dus mijnen détour door N-Italië
denk ook dat het diene ss 38 is en poire zal ik zeker met de nodige hoeveelheden verorberen
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
De SS38. In elk geval langs de oostkant oprijden (de kant met de 48 bochten). In deze tijd van het jaar is het daar wel "file" (motards en fietsers).
In Zwitserland & Oostenrijk oppassen voor de Polizei met speedguns.
Bijgevoegd nog een interessante site. http://www.alpineroads.com/
Goede reis.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Geert heeft het bij het rechte eind. Dat is de mooiste kant om omhoog te gaan. Daarna kan je Livigno aandoen om te tanken (zéér goedkoop daar dus met lege tank daar aankomen!) en te winkelen. Je kan dan het smalle (tol) tunneltje nemen naar de Sweiss.
Ik ga nu maandag de Stelvio nog maar eens doen.
Yo,
Ik zit momenteel in Serfaus en heb vorige week - weliswaar met de auto - een uitstap gemaakt naar Livigno, van daaruit naar Bormio, en vandaaruit de befaamde Stelvio-pas gereden, van begin tot einde, in totaal zo'n 70 zalige hairpins, het hoogste punt ligt op 2758 meter.
Het was er absoluut niet druk, in tegendeel, je kon kilometers rijden zonder een tegenligger tegen te komen, dus absoluut geen files, niet van auto's, niet van moto's.
De pas begint dus inderdaad als je via Nauders Italië inrijdt, nog een heel eind voorbij het Ressiameer, dan rechtsaf, en na enkele km's begint het bochtenplezier richting Bormio.
Het traject tussen Bormio en Livigno is ook zaaaaaaaalig om te rijden.
Brandstofprijzen in Livigno : diesel 67ct, loodvrije benzine 78ct.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
neen ik vertrek dus morgen ... en de tanktas is gevuld ! Enige problemen nu :
a. Ik zie niks meer voor mij
b. mijn kuip hangt vanonder tegen den asfalt
c. whisky langs een darmke is nie evident
GOLDEN 5 member
Xa4 schreef:thx patrick ! Jij zit in Serfaus ??? daar ben ik woensdag dus
as ge mij tegenkomt (ne zwarten RT) dan drinken we een pint !
Ik zal het in de gaten houden, heb je ergens gereserveerd in Serfaus ? Hou er anders wel rekening mee dat Serfaus NAAST je route ligt hé, dat je er niet even door kan rijden, jij zal waarschijnlijk de 180 volgen, van Landeck naar Nauders, en dan moet je in Ried rechtsaf naar Serfaus, een klim met 10 hairpins
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Vandaag de Stelvio dus nog maar eens gereden! Zalig weer; enkel een paar buitjes gehad bij het weerkeren naar Tannheim? Ben deze maal niet langs Livigno terug gekomen maar langs de Via Umbrall. Dus rechtsaf bij het naar beneden rijden, Zwitserland in. Ook mooi.
p a t r i c k schreef:Ik zal het in de gaten houden, heb je ergens gereserveerd in Serfaus ? Hou er anders wel rekening mee dat Serfaus NAAST je route ligt hé, dat je er niet even door kan rijden, jij zal waarschijnlijk de 180 volgen, van Landeck naar Nauders, en dan moet je in Ried rechtsaf naar Serfaus, een klim met 10 hairpins
kweetet maar ik ga iemand bezoeken die in Serfaus zit ... vandaar. Ik vermoed daar met veel lawaai toe te komen tegen 16h. Ga waarschijnlijk in Fiss slapen maar das nog nie zeker.
aan allen ... dees zal 1 van mijn laatste berichten zijn tot ik terug ben.
amuseer u allemaal en gelieve allemaal naar TV te kijken den 21ste om te zien hoe stoffel die parade in goei banen gaat lijden
GOLDEN 5 member