Windscherm voor K1200 GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucB

Windscherm voor K1200 GT

Bericht door LucB »

Met het standaardscherm op m'n K1200 GT heb ik veel turbulentie en lawaai rond mijn helm.
Daarom wil ik een hoger scherm plaatsen...maar welke is het beste ?
Via BikeShop-Online kan ik een V-Stream scherm bestellen, bij Bike Parts wordt het een Calsci scherm en dan heb je ook nog Wunderlich en Nedplex
(hoewel ik van deze laatste geen scherm voor mijn type motor op hun site vind ).
Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar het hoogste model (is dit de V-stream ?) maar ik lees graag jullie ervaringen omtrent de verschillende modellen.
®win
Contacteer:

Re: Windscherm voor K1200 GT

Bericht door ®win »

Mijn ervaringen met de CalSci ruit.

Ik heb ook een dagje met de V-Stream ruit mogen rijden. Met die ruit zit je prima uit de wind. De ruit is van polycarbonaat, dus bestand tegen zo'n beetje alles (zelfs hagelschoten 8-) ). Alleen het PC is niet geheel vrij van vertekening, waardoor ik op een bochtige weg de ruit omlaag moest doen. Hierdoor kreeg ik alsnog de wind in mijn gezicht. Om die reden heb ik die ruit nooit aangeschaft.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
catbustingdog

Bericht door catbustingdog »

hoi,
ik heb sedert iets meer als een jaar de originele ruit van mijn K1200LT vervangen door een V-stream aangeschaft bij bikeshoponline.
Ik ben er zeer tevreden mee : zit goed uit de wind - goede bescherming tegen regen - niet echt last van een vertekend beeld door het polycarbonaat ...
met andere ruiten geen ervaring :cheese:
niet storen, ben al gestoord genoeg!
Catbustingdog rides again ...
lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Cindy

Bericht door Cindy »

verslagje van vroeger
en nog meer [ur=lhttp://www.bikers4bikers.eu/forum/viewtopic.php?f=40&t=566]klik[/url]
Vandaag stond ie voor mijn deur ,mij nieuw schermke voor de GT2
Afbeelding
Goed ingepakt en geen vrees voor beschadiging
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Attentie!!
Bij het demonteren op de GT zit een metalen houder die los zit als het scherm verwijdert wordt...houw dit vast want het valt tegen de vlakte(Schalkse had het zitten)
Afbeelding
Afbeelding
Het nieuwe scherm is duidelijk groter
Afbeelding
breder onderaan de hoek:
Afbeelding
bovenaan de hoek:
Afbeelding
en 6 a 7 cm hoger
Afbeelding
geplaatst
Afbeelding

eerste rij-indruk..
Toen ik op de motor stapte kreeg ik wel het gevoel terug op een bredere motor te zitten(kom van een RT).
Windgevoel in hoogste stand ---> niets maar dan ook niets, heb even doorgetrokken tot 140km/h en mét open vizier,ging als een fluitje van een cent, de drukwind die je voordien op je schouders kreeg is volledig weg en geen druk in de rug.Rijwind in de helm is totaal weg.Kreeg ook de kans om achter een vrachtwagen te rijden,bij deze had ik vroeger soms een wiebelend gevoel als je in de zog kwam,zelfs deze was niet meer op te merken....heb zelfs het gevoel dat het scherm meer bescherming biedt op de handen qua wind.
Minpunt: -voorgeboorde gaten zijn echt heel nipt, was even puzzelen om het scherm op juiste positie te monteren.
-Denk dat het scherm zeer krasgevoelig is, dus voorzichtigheid geboden bij manupilatie.

Conclusie: Een koop waar ik tot hiertoe zeker geen spijt van heb.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Met die V-Stream had ik het gas ook opengetrokken tot over de 230 km/u. Kon gewoon met open vizier rijden. Alleen, ik moest wel door het scherm heen kijken.

Als ik op de GT lekker vlot bochtjes wilde pakken, moest ik de bochten wel goed aansnijden. Daarvoor moet je de bochten goed kunnen overzien, zonder vertekening. Helaas kon de V-Stream dan niet bieden en moest dus het scherm omlaag om eroverheen te kijken....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
avierstraete

Bericht door avierstraete »

Ik heb op mijn K1200 GT van 2008, bij de aanschaf direct door de dealer een verhoogd scherm laten plaatsen van BMW zelf. Ik ben er heel tevreden over. Ook bij hoge en zeer hoge snelheden kan ik rijden met het vizier open. Het rijgedrag is niet veranderd. Ik zie geen vervormingen van beelden als ik door het vizier kijk. Ik ben 176 cm lang en heb een slank postuur.

Het enige nadeel dat ik ondervind, is dat als mijn meissie achterop zit ik het scherm wat laat zakken i.v.m. meer turbulentie.

Mvg,

Aloys
Aloys Vierstraete, BMW K1200 GT 2008
Wingman

Bericht door Wingman »

Heb er eentje van Bullster op zitten. Heeft ook een extra kromming aan de bovenkant en dat geeft inderdaad wat vervorming. Dankzij de hoogteregeling makkelijk te regelen : bochtenwerk : scherm wat omlaag en er overheen kijken, autoweg : alles omhoog !
http://dev.bullster.com/en/catalogue-pr ... erche=moto

Peter
De Wolf Ronny
Contacteer:

Bericht door De Wolf Ronny »

Goede avond ;)
Ik heb me bij bikeshop online ook een v stream scherm besteld voor een K1300GT
Je moet er wel opletten dat je keuze hebt uit twee verschillende hoogtes
je hebt keuze uit eentje van +/- 63cm hoogte en eentje van 71 cm hoogte
ikzelf heb eentje van 71 cm hoogte en ik moet toegeven dat het een aangenaam gevoel is om te rijden
veel minder wind op mijn schouders en een veel comfotabeler gevoel van rijden.
een aanrader ;)
Vriendelijke groeten
Ronny
BMW K1600GT SPORT owner
JanT

Bericht door JanT »

Ik heb nog een V-stream liggen van een 1300GT, je mag het altijd is komen proberen
Voor mij was dit scherm in orde zeker in de regen de armen blijven praktisch droog t.O.v het originele, maar mijn vrouw was daar niet zo content over, zij had iets minder wind dan met het originele maar nog niet naar haar goesting
daarom heb ik dan een opzet stuk gekocht van laminar dat schroef je op het originele, nadeel is het zicht in de bochten door dit opzet stuk zie soms door twee lagen ,voor het snelle werk moet het scherm helemaal naar beneden
I have no friends at 200 MPH
Plaats reactie