no usb devices available

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
torro

no usb devices available

Bericht door torro »

De kogel is door de kerk. Een dealer van niet zo ver uit m'n woonplaats had nog 1 "2650" en dus voor de prijs van een "2610"... en de race naar gps kennis kan beginnen. En uiteraard loopt het voor leken als ik al meteen dik fout. De versie die erbij geleverd is betreft (slechts) mapSource 5. ok, tegen het eind van de week krijg de update naar 7 ..... en ook nog, m'n kaart (512MB) is niet voorgeinstalleerd.
Dus MapSource op de laptop geinstalleerd en die lijkt mij toch te werken. Meteen enkele kaartzones selecteren en overzetten naar m'n gps toestel.
Noppe dus, telkens de melding <<thre are no usb devices available>> Dan maar de software op m'n vaste pc geinstalleerd met de hoop dat het aan de laptop lag ... nogmaals noppe; dezelde melding dus.
Ok of ik vergeet iets (een instelling?) of ik doe iets verkeerd...
Thx alvast voor de hulp !!
peter
R 1100 R
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@torro
Ken niet veel van Garmins maar ben je 100% zeker dat je je ding hebt aangesloten op een USB poort die werkt?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

Best is het de eerste keer de kaart te formatteren en te laden met een cardreader heb ik me laten wijsmaken. Dat kan bij mijn Mapsource 6.5 toch. Als je niet te ver woont mag je mijn cardreader wel efkes bezigen.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
torro

Bericht door torro »

Ik veronderstel toch dat de poort werkt. Verplaatste m'n muis aansluiting om de poort ui te testen en die blijkt te blijven werken. Ook kreeg ik de melding dat de pc nieuwe hardware had gevonden toen ik de gps voor 't eerst aansloot, waarop gezocht werd (en gevonden) naar de nodige drivers. Maar ook ik wilde zeker zijn en daarom installeerde ik eveneens MapSource op m'n gewonen pc. Met dezelfde melding bij het (willen)overplaatsen van kaartzones.
pffff vervelend hoor !! Ik kan niet eens beginnen, laat staan aanleren ....

hoop op reacties ... thx
R 1100 R
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

OK, die poort is het dus zeker niet!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
torro

Bericht door torro »

kan ik de kaart formatteren op m'n gps "2650" ? Met M.S. 5?

Wat wordt juist bedoeld met de naam van het gps toestel ? Waar kan ik een naam geven?
R 1100 R
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

je bent 2 zaken doorheen aan't halen. De update van Mapsource (nu aan versie 6.5) kan je gewoon van 't net halen. Op de Garmin website. De update van het kaartmateriaal (die is nu versie 7, moet je via Formar bestellen en is de eerste maal gratis daarna moet je er €150,00 voor neertellen. En dat kan wel een weekje duren.
R1200GSA LC TB '16
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

Programma MAPSOURCE
onder 'Transfer' vind je 'Send to device' daar kan je elke toestel (zelfs een kaartlezer) op USB selecteren om het kaartmateriaal naar door te sturen dat je eerst geselecteerd hebt natuurlijk. Polygram sneltoets inklikken, dan alle kaarten die je wil opladen selecteren en dan pas 'Transfer', etc.
R1200GSA LC TB '16
torro

Bericht door torro »

De update naar kaartmateriaal versie 7 krijg ik tegen eind deze week in de bus op cd (uiteraard dan nog unlockcode aan de vragen via site garmin)

Kan ik probleemloos Mapsource (6.5) afhalen en meteen installeren?
R 1100 R
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

@torro,

Yes, Ja, Da, Oui,...
R1200GSA LC TB '16
torro

Bericht door torro »

yep ,, ben al bezig ,,, 6.5 loopt momenteel binnen
R 1100 R
torro

Bericht door torro »

6.5 afgehaald en geinstalleerd.
find device .... met als resultaat : <<No devices were found. Please make sure your device is connected to the computer and turned on, then try again. You may also need to set the interface option on your GPS to 'Garmin' or 'Host'.>>
Noppe dus. Trouwens het GPS toestel op 'Garmin' of 'Host' instellen. heeu en hoe doe je dat?

Sorry voor m'n stomme vragen .... :oops:

toch bedankt !!
R 1100 R
torro

Bericht door torro »

OPGELOST

Oprechte dank dat jullie reageerden. Ik zal wel gauw nieuwe vragen hebben, maar deze is toch opgelost. Zoals verwacht, simpel probleem, maar ja ....

In het menu van het GPS toestel had ik het volgende nog niet geselecteerd. "MENU" - "INSTELLINGEN" - "INTERFACE" en dan in "USB formaat" GARMIN selecteren. Dan vindt de pc het GPS toestel om gegevens via USB door te sturen.

Merci voor de hulp.
R 1100 R
Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

hallo,

Ik ,heb hetzelfde probleem (foutmelding) als torro maar ik heb een 2610 en daarop heb je geen "interface" tab om je gps te identificeren. Wat te doen ? :cry:
To beem or not to beem, that's the question !
torro

Bericht door torro »

Ik spreek hier enkel voor m'n "2650" maar ik maakte net dezelfde fout, of beter, had oorspronkelijk als totale leek het volgende over het hoofd gezien. In eerste instantie keek ik ook 'naast' de "interface" tab in m'n "instellingen". Je moet ver genoeg doorscrollen. "interface" komt dus niet standaard meteen op je scherm. Probeer es verder door te scrollen naar rechts zou ik zeggen.

succes, peter.
R 1100 R
torro

Bericht door torro »

En ??? "Robert LT" ...... ??? gelukt of niet ??? geef es een "feedback" !!!
R 1100 R
Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

@ Torro,

Het is me uiteindelijk gisterenavond gelukt ! :D :lol: Zoals reeds in mijn vorig bericht vermeld, is er bij een 2610 geen tab "instellingen" zoals bij een 2650.
Ik heb via mijn configuratiescherm en " add hardware" de gps kunnen formateren op mijn pc. Het is net hetzelfde als wanneer je een printer of een scanner aan je pc koppelt, zoals steeds eenvoudig maar je moet het weten.... :oops: Dit stond niet in de handleiding vermeld maar eind goed alles goed. In ieder geval bedankt voor de raad.
Greetz. Robert
To beem or not to beem, that's the question !
Plaats reactie