Waarom we met de moto gaan werken
Moderator: GVN
-
motorprinsesje
Over alles valt te klappen natuurlijk, maar ik denk dat leasemotor bij ons een zeldzaam gegeven is. Zelf ken ik niemand zo.
In elk geval is er niks dat je tegenhoudt om je moto te gebruiken (en je woon-werkkosten in te brengen). Het enige wat je als vertegenwoordiger parten zou kunnen spelen zijn voorwaarden hoe je je moet presenteren bij de klant. Wij hebben hier geen problemen met ne motard voor onze neus, maar niet iedereen vindt dat wellicht even professioneel.
In elk geval is er niks dat je tegenhoudt om je moto te gebruiken (en je woon-werkkosten in te brengen). Het enige wat je als vertegenwoordiger parten zou kunnen spelen zijn voorwaarden hoe je je moet presenteren bij de klant. Wij hebben hier geen problemen met ne motard voor onze neus, maar niet iedereen vindt dat wellicht even professioneel.
-
motorprinsesje
Heb je gelijk in Xavier, maar daarvoor bestaat dan het Alpinestars drysuit of dat van Amerika. Mooi mantelpakje aantrekken, en daarover dat pak, je komt aan op je bestemming, motorpak uit en de koffer in... en op 1 minuut trek je het aan of uit... Rusor heeft over paar weken eens voor gedaan...Xavier schreef:Over alles valt te klappen natuurlijk, maar ik denk dat leasemotor bij ons een zeldzaam gegeven is. Zelf ken ik niemand zo.
-
motorprinsesje
Ga mijn verhaaltje ook ne keer doen hé
Wel 4 jaar geleden zijn er betaalautomaten komen staan in de straat waar ik werk.
na enkele maanden ticketjes kopen en enkele boetes van vergeten betalen de rekening gemaakt en die zag er als volgt uit : per maand +/- 7000 bef ; 173,53 €
Ben gaan klappen met m'n vrouwke en gezegt dat kan nie meer !!!
met dat geld betaal ik met gemak ne moto af. gratis parkeren in oostende en geen files meer ! en altijd plaats !
dus 4 jaar geleden eerste funduro gekocht rijbewijs gedaan en vertrokken waren we.
Na 1 jaar zomer winter rijden de 1150 Gs gekocht en mijne auto verkocht
sindsdien doe ik jaarlijks 18000 km zon, regen, sneeuw , ijzel alles!!
ik moet GEEN auto meer hebben
Mijn vrouwke wel nog ( ze is bang op de moto
)
Omdat ik zo kontent was(wat een vrijheid),ben ik met mijn gs'ke in juni heen en terug naar portugal algarve geweest 6000 km in 4 dagen.( + 2 dagen op strand moest toch ook ne kleurtje hebben hé)
Motoke moet toch ook ne keer uitgelaten worden !
Voor mij, het beste wat mij ooit overkomen is (na de geboorte van m'n zoon en m'n vrouwke ook natuurlijk hé)
Allé de groeten en veel rijplezier
S|empr3
Wel 4 jaar geleden zijn er betaalautomaten komen staan in de straat waar ik werk.
na enkele maanden ticketjes kopen en enkele boetes van vergeten betalen de rekening gemaakt en die zag er als volgt uit : per maand +/- 7000 bef ; 173,53 €
Ben gaan klappen met m'n vrouwke en gezegt dat kan nie meer !!!
met dat geld betaal ik met gemak ne moto af. gratis parkeren in oostende en geen files meer ! en altijd plaats !
dus 4 jaar geleden eerste funduro gekocht rijbewijs gedaan en vertrokken waren we.
Na 1 jaar zomer winter rijden de 1150 Gs gekocht en mijne auto verkocht
sindsdien doe ik jaarlijks 18000 km zon, regen, sneeuw , ijzel alles!!
ik moet GEEN auto meer hebben
Mijn vrouwke wel nog ( ze is bang op de moto
Omdat ik zo kontent was(wat een vrijheid),ben ik met mijn gs'ke in juni heen en terug naar portugal algarve geweest 6000 km in 4 dagen.( + 2 dagen op strand moest toch ook ne kleurtje hebben hé)
Motoke moet toch ook ne keer uitgelaten worden !
Voor mij, het beste wat mij ooit overkomen is (na de geboorte van m'n zoon en m'n vrouwke ook natuurlijk hé)
Allé de groeten en veel rijplezier
S|empr3
Hoe het begon
.........
Ongeveer 10 jaar geleden begon da motorvirus weer te kriebelen. Ben opzoek gegaan naar een goedkope 2de hands en terug beginnen rijden.
Aangezien ik mij da ni kan permitteren om alleen in het weekend met de moto te rijden en de wegen richting Mechelen stilaan ook overvolgeraaakten ben ik da spel bginnen gebruiken om naar 't werk te bollen. Na 4 Yamaha's vorig jaar eindelijk een goei 2klepsboxerke gevonden en gekocht.
800cc en 50 PK is genoeg voor dagelijks gebruik alleen blijf ik dromen van een R100GS PD (Als ik nogis geld op overschot heb)
Dus alle dagen het ganse jaar door behalve als het ijzeld rij ik me mijn motoke naar men werk. Vooral 's avonds is da nodig om de stress van overdag deraf te krijgen.
Mijn huisgenoten zeggendat er een groot verschil is in humeur als ik thuiskom met de Moto of met den auto (met den auto is meer uitzondering dan regel)
Ongeveer 10 jaar geleden begon da motorvirus weer te kriebelen. Ben opzoek gegaan naar een goedkope 2de hands en terug beginnen rijden.
Aangezien ik mij da ni kan permitteren om alleen in het weekend met de moto te rijden en de wegen richting Mechelen stilaan ook overvolgeraaakten ben ik da spel bginnen gebruiken om naar 't werk te bollen. Na 4 Yamaha's vorig jaar eindelijk een goei 2klepsboxerke gevonden en gekocht.
Dus alle dagen het ganse jaar door behalve als het ijzeld rij ik me mijn motoke naar men werk. Vooral 's avonds is da nodig om de stress van overdag deraf te krijgen.
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
Waarom met de motor?
Al eens geprobeerd om Ramsel - Sint-Stevens-Woluwe met de auto op 35-40 min af te haspelen. Zelfs nu tijdens het verlof is dit moeilijk met al dat vrachtverkeer dat niet meer over Antwerpen rijdt.
Soms zit Woluwedal vast en zeer uitzonderlijk kan het wel zijn dat mijn collega's ongeveer 50 min doen over de eerste 400 m (uit ondergrondse garage > rond punt > zijweg expressweg > Woluwedal). Dan ben ik dus al lang thuis.
Ik heb zelfs geen wagen. En voor die paar dagen dat het in België echt onmogelijk is (ijzel) om met de motor naar het werk te rijden regel ik wel iets met mijn vrouw.
En fiscaal natuurlijk veel voordeliger dan met de wagen.
Mvg,
Al eens geprobeerd om Ramsel - Sint-Stevens-Woluwe met de auto op 35-40 min af te haspelen. Zelfs nu tijdens het verlof is dit moeilijk met al dat vrachtverkeer dat niet meer over Antwerpen rijdt.
Soms zit Woluwedal vast en zeer uitzonderlijk kan het wel zijn dat mijn collega's ongeveer 50 min doen over de eerste 400 m (uit ondergrondse garage > rond punt > zijweg expressweg > Woluwedal). Dan ben ik dus al lang thuis.
Ik heb zelfs geen wagen. En voor die paar dagen dat het in België echt onmogelijk is (ijzel) om met de motor naar het werk te rijden regel ik wel iets met mijn vrouw.
En fiscaal natuurlijk veel voordeliger dan met de wagen.
Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
motorprinsesje
-
motorprinsesje
Toch heb ik dat wel gedaan: voor mijn trouwen een R27 (OK, ik heb het over 1967) en toen mijn zoontje een paar jaar oud was de motor ingeruild voor - even niet lachen - een Ural met zijspan. Dat was toen de enige betaalbare mogelijkheid. Verschillende jaren met mijn gezin heel veel lol van gehad. Trouwens de rest van de straat ook, al die kinderen in de bak en dan maar blokjes rond in de wijk. Files waren er toen nog niet, dus zo'n brede bak was geen probleem en als ik daar zin in had, koppelde ik hete zijspan af en reed solo.motorprinsesje schreef:Niks voor mij zenne... :lol:Pvde schreef:motorprinsesje schreef:Dan rijd ge toch met een sidekar :?:Maar als er kindjes komen ......
R1150RT (2001)