Opgelicht door BMW ??!!??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Walterken

Re: Opgelicht door BMW ??!!??

Bericht door Walterken »

Toch een beetje oppassen met die meter.
Heb in het begin dat ik onze GS had eens rond gereden met een (plastieke) fles naft achterop.
Teller ging op nul en toen kon ik nog 50 km rijden eer hij stil viel.

In augustus kwam ik terug van weggeweest te zijn en op 10 à 15 km van huis ging de teller op nul. "Geen probleem, dacht den deze, ik kan nog 50 km doen en ik moet er maar 15 meer doen." Dus bolden we verder naar huis.
Na 10 km: paf, stil, zonder naft. :-o Ben toen verder geholpen door meneer Carioli himself (was vlakbij het Hondapark).

Vanaf nu ga ik dus op de nul (of daarrond) tanken.
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
Pirre

Bericht door Pirre »

Heb onlangs met de GS 2000 gereden tot er nog 1 km op naftteller stond vond geen benzine station in de ardennen.
2 station gepaseerd waar ik vorig jaar nog tankte, waren nu gesloten.
Naftteller lijkt me toch een betrouwbaar ding.

Mvg
JP
BMW 1200GS 2009
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Stop aub met die ovedreven titels... :roll:

- Opgelicht door BMW...
- Aan de dood ontsnapt...
- enz...

relativeren en op tijd gaan tanken :-P
rdk1960

Bericht door rdk1960 »

late reactie en overdreven reactie ?

Misschien leren relativeren en de fun in het leven zien.

Hou je niet van de titel ? Lees het dan niet !
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

rdk1960 schreef:late reactie en overdreven reactie ?

Misschien leren relativeren en de fun in het leven zien.
Doel je nu op jezelf ? Ik was toevallig daarstraks nog eens komen kijken en vond buiten je topicstart ook geen enkele reactie meer terug van jou hier. Vond dat best raar :-?

Je leest idd wat je wil en de rest ... maar wat die tittel(s) betreft, deel ik Motoblog's mening. Gebruik die in een senatieblad om lezers te lokken, maar blijf hier a.u.b. een beetje realistisch. Dan vermijd je tevens ook dat ongeïnteresseerden toch je topic gaan openen en je bijgevolg gefrustreerde reacties krijgt :wink:

Les 1 bij "opstel" was toch: de titel moet de kern van je opstel omschrijven. "BC had mij goed liggen" ware dus al veel beter geweest :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Dat die titel niet echt je dat is, stond er al een paar keer, maar dat net jullie nog 'ns reageren...

Ik meen me een topic te herinneren met een dronken / zieke jonge man tegen een haag... Beetje consequent gedrag siert, Motoblog. Wat is trouwens fout aan een eyecatcher? Jij als journalist zou dat beter dan wie ook moeten weten. Sommige met een korrel zout te nemen, andere ietwat serieuzer.
En Wim is ook niet vies van spektakelposts.

Trouwens, als je goed geld betaald voor iets dat echt niet goed werkt (dat is intussen genoegzaam bekend) ben je in feite dus wél opgelicht.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Relax schreef:Dat die titel niet echt je dat is, stond er al een paar keer, maar dat net jullie nog 'ns reageren...

Ik meen me een topic te herinneren met een dronken / zieke jonge man tegen een haag... Beetje consequent gedrag siert, Motoblog. Wat is trouwens fout aan een eyecatcher? Jij als journalist zou dat beter dan wie ook moeten weten. Sommige met een korrel zout te nemen, andere ietwat serieuzer.
En Wim is ook niet vies van spektakelposts.

Trouwens, als je goed geld betaald voor iets dat echt niet goed werkt (dat is intussen genoegzaam bekend) ben je in feite dus wél opgelicht.
Relax for President.
+1
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Wat is trouwens fout aan een eyecatcher? Jij als journalist .....
In de journalistiek idd absoluut niks :wink: Integendeel. De hoofdredacteur zal ze zelfs eisen :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

Moet Philippe en Wim wel bijtreden want dien titel is serieus misleidend :roll: Ge doet dat open en wat staat erin; NIKS, NUL, NADA van enigerlei waarde :twisted: Ik lees dit wel tijdens mijn uren hé mannekes dus wil alleen kwaliteits leesvoer :lol: :lol: :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

vind ik dus ook... en die verwijzing naar dat uitschot in mijn haag is totaal niet relevant aan het feit dat ik nu verwachtte dat er dus een ernstige fout door BMW zou gemaakt zijn. Net zoals die keer toen bleek dat een leugen ook werd opgezet met een BMW die een vastloper kreeg.

Daar gaat het mij om. "als de titel jouw niet aanstaat, lees het niet" dat is goedkoop, vooral omdat je met zo'n titel dus mag verwachten dat men er inderdaad gaat naar kijken. En dan vind ik dat er best iets staat dat naar die titel verwijst. Just my two cents.

en daarenboven lijken er hier heel wat rond te hangen die snel op hun pik getrapt zijn :lol:
kadee2

Bericht door kadee2 »

GStephen zei:
Met mijn GS blijven de balkjes opvallend lang allemaal zichtbaar. Eenmaal de 250km gepasseerd, verdwijnen ze dramatisch snel. Ik heb echter wel gemerkt dat wanneer ie op reserve staat, en de nog resterende km's toont, ie heel correct is. Dus ik heb geen reden tot klagen
Dat lijkt me normaal, gezien het een lintmeter is in combinatie met de vorm van de tank. :D

Grtz,

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

MOTOBLOG schreef:vind ik dus ook... en die verwijzing naar dat uitschot in mijn haag is totaal niet relevant aan het feit dat ik nu verwachtte dat er dus een ernstige fout door BMW zou gemaakt zijn.
Je doet het opnieuw. En je snapt het niet eens. Verder: laat maar, jij je gelijk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GS Driver

Bericht door GS Driver »

Ik steek een kurk in waarop een vlaggetje staat.
Als ik de klep van mijn tank opendoe en het vlaggetje niet meer zie dan is het tijd om te tanken :lol:
Niet dus! Vreselijk ambetant als ge zo stil valt. Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven uit de laatste 20 km zone.
gianni

Bericht door gianni »

niets om je zorgen over te maken

heb dat met de gsa ook al 2keer aan de hand gehad

dacht dan de slimme uit te hangen
bij nippy norman da fleske besteld wa je in die uitsparing onder je tank kan plaatsen

en jep 3e keer ....weer de loempe uit gehangen en in den donker zonder naft, echter dacht kan geen kwaad heb da fleske nog ....
eeeeeu...da dopke was gaan vliegen en de naft ook .....

en zo nen gsa een paar kilometer verder stoempe tot aan een naft statie ...pfffff....goe voor de conditie misschien maar aangenaamis anders .....

heb ik daar nu van geleerd, neeje begot denk da ik da terug aan de hand ge habben mezelf kennende
Hunter6

Bericht door Hunter6 »

Het zou toch met de huidige stand der techniek geen probleem moeten zijn om een sensor te gebruiken die het vloeistof peil in een tank betrouwbaar kan meten?
En als er nog maar een halve liter in de tank zit en je hebt de laatste 100 km gevlamt dan kan de BC berekenen dat je nog 4 km komt, en als je rustig gereden hebt dan kom je nog 8 km ver, simpel!

Hoe dan ook, als de BC nog aangeeft dat je X kilometer rijden kunt, dan krijgt hij dus info van de vloeistof niveausensor dat er nog sprit in de tank zit, en dat klopt dus niet als je eerder stil komt te staan.
Ik heb al eens ergens gelezen dat de niveausenor gecalibreerd kan worden door de dealer. Misschien ook met de GS-911?
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik wacht nooit tot om te tanken tot de laatse druppels, zover vertrouw ik al die metingen niet,
één keer blijven hangen of het verbruik gestegen en je bent de sigaar.Met een tank kom ik ca.
500Km ver en dus neem ik het zekere voor het onzekere en tank na pakweg 400Km.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Plaats reactie