toe aan een nieuwe helm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Zeppe

toe aan een nieuwe helm

Bericht door Zeppe »

Hallo,

Graag jullie ervaringen ivm helmen
Ik overweeg de aankoop van een nieuwe, maar weet zo nog niet welke
De BMW helm komt niet in aanmerking omwille van "zit niet lekker rond mijn kop"
Het moet wel een systeem-helm zijn ala, Schubert C3 (lekker duur :shock: ) Nolan 103, etc
Ik rij winter en zomer dus graag een exemplaar dat waterdicht is en geen last heeft van een aandampend vizier

Laat de reactie's maar komen.
Oh ja, en de kleur? Wit, zwart, zilver of zou ik toch durven voor fluo geel of orange
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Harald

Re: toe aan een nieuwe helm

Bericht door Harald »

Zeppe,
ik heb jaren met een Nolan gereden , op een RT met verhoogde ruit.
Super helm en niet te duur.
Nu ik een GS heb, was ik ook toe aan een nieuwe Helm.
De Nolan was versleten, en bulderde geweldig op m'n hoofd.

Heb nu een C3 gekocht.
Geweldige helm.
Slit en veel draagcomfort.
Ikheb gekozen voor de mat zwarte met wat lijntjes in.
bestat ok in het Wit.

Op het werk heb ik een BMW systeem 5.
Prima helm, maar de C3 is aangenamer om dragen.
Heeft ok dat zonnescherm.
Dan moet je naar de systeem 6 gaan kijken als je dat ook wil.

Helmen kopen is een moeilijke zaak en vooral duur.
Maar op veiligheid staat geen prijs.
Ook het comfort voor uw ooren is niet te verwaarlozen.

grtz Ikke
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Heb ook terug een C3, bij gebrek aan beter. voldoet wel al rij ik altijd met oordopjes, kan dus niet veel zeggen over stil of niet. Afwerking is goed, beter dan bij andere helmen uit goedkopere prijsklasse. Zit standaard een antidamp ding bij, dampt nog beetje aan, maar is te doen. Matzwart is mooi maar moeilijk te onderhouden, geen vernis op, dus heb je ook sneller krasjes ed (ik toch), vizier krast wel snel vind ik, maar ik heb de gewoonte om mijn vizier te wissen met de vinger van mijn handschoen, dus kan eventueel daar door komen.

Shoei multitec is ook een aanrader, zeker eens bekijken. Helaas geen geintegreerd zonnevizier bij shoei, maar hoogstande afwerking en al jaren op de markt, dus hier en daar kan je koopjes vinden, zelfde prijsklasse als de shubert C3
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Weten jullie eventueel verkooppunten waar je een helm kan test-rijden.
Ik wil wel eens best een C3 kopen als het prijsverschil het verantwoord
maar dan moet je er toch eens een testritje mee kunnen maken

Brik

Bericht door Brik »

De BMW Sys 6 is ook een goede helm en zit in dezelfde prijsklasse als de Schubert. Ik heb er al meer dan 30K in alle omstandigheden mee afgelegd en dit zonder problemen. Hiervoor had ik een van de eerste Nolan systeemhelmen en ook daar was ik zeer tevreden van, maar de BMW is wel een pak lichter, comfortabeler, beter afgewerkt en stiller (wel de juiste maat kopen, eerder te nipt dan te groot. Eens naar je hoofd gezet, zit deze als een gegoten). De Schubert C3 heb ik ook gedurende een dag mogen testen, maar deze kan volgens mij net niet aan de BMW helm tippen. De C3 voelde heel fijn aan in de winkel, maar op het einde van de dag was ik gelukkiger met mijn oude Nolan.
De helm is duur, maar is zijn geld dubbel en dik waard.
Laatst gewijzigd door Brik op 22 okt 2010, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk Pauwels

Zeppe schreef:Weten jullie eventueel verkooppunten waar je een helm kan test-rijden.

Bij Hein Gericke in St Martens Latem mocht ik ooit es met een Arai rijden, ergens anders nog nooit mogen testen. Eigenlijk wel raar, maar ja een Iphone vraag je ook niet of je er eerst effe mee mag bellen, of een paar schoenen ga je ook niet eerst even een blokje rond......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Brik

Bericht door Brik »

Dirk Pauwels schreef:
Zeppe schreef:Weten jullie eventueel verkooppunten waar je een helm kan test-rijden.

Bij Hein Gericke in St Martens Latem mocht ik ooit es met een Arai rijden, ergens anders nog nooit mogen testen. Eigenlijk wel raar, maar ja een Iphone vraag je ook niet of je er eerst effe mee mag bellen, of een paar schoenen ga je ook niet eerst even een blokje rond......
Als ik een paar schoenen van +500 € koop en deze lopen niet fijn, dan sta ik terug in de winkel! Je hebt altijd het recht om uit te proberen en te wisselen als de verkochte waar niet aan je verwachtingen voldoet.
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Ik heb zo eens een vergelijking gemaakt van een paar systeemhelmen op de markt:
Prijzen kunnen al wat gewijzigd zijn.
Afbeelding
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Brik

Bericht door Brik »

Correctie. Op de BMW Sys VI bestaat er nu ook een BT-kit.
Volgens mij is de prijs niet 100% correct. Er is een groot prijsverschil tussen de kleuren mat en metallic. En dit voor zowel de C3 als de Sys VI.
Een tip, als je koopt ga dan naar Duitsland. Veel goedkoper en dezelfde service.
Laatst gewijzigd door Brik op 22 okt 2010, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
GSMax

Bericht door GSMax »

Brik schreef:Correctie. Op de BMW Sys VI bestaat er nu ook een BT-kit.
De prijs is ook niet 100% correct. Er is een groot prijsverschil tussen de kleuren mat en metallic. En dit voor zowel de C3 als de Sys VI.
Een tip, als je koopt ga dan naar Duitsland. Veel goedkoper en dezelfde service.
Geen BT kit nodig. Vééééél te duur, gewoon een Jabra dongle BT3030 met velcro in het kinstuk van mijn Shcuberth S1 en ik kan luisteren naar mijn GPS en bellen wanneer ik wil en dit voor de ronde som van 60€ 8-) 8-) Met dank aan Philippe van Motoblog :salut: :cheers:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Brik

Bericht door Brik »

Nu, die heb ik ook niet genomen om reden van, maar het bestaat.
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Brik schreef:Correctie. Op de BMW Sys VI bestaat er nu ook een BT-kit.
Volgens mij is de prijs niet 100% correct. Er is een groot prijsverschil tussen de kleuren mat en metallic. En dit voor zowel de C3 als de Sys VI.
Ik gaf al aan dat de prijzen kunnen verschillen en of de BT bestaat of niet maakt geen verschil in mijn beoordeling (zie kleine text onder tabel). Het is wel zo dat BT voor Systeem VI al bestaat, maar tegen welke prijs ??!!
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
albatros

Bericht door albatros »

Anderhalf jaar een Schuberth C3. Zeer tevreden van, heel stil, zit zeer comfortabel, licht. Bij regenweer minimale (maar toch) aandamping doch buiten de pinlock. Volgende wordt zeker terug een C3 :wink:
Prijs ligt inderdaad aan de hogere kant.
De Systeem VI van BMW is eveneens een leuke helm en in dezelfde prijsklasse.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Dirk Pauwels

Brik schreef:
Dirk Pauwels schreef:

Als ik een paar schoenen van +500 € koop en deze lopen niet fijn, dan sta ik terug in de winkel! Je hebt altijd het recht om uit te proberen en te wisselen als de verkochte waar niet aan je verwachtingen voldoet.
Ze gaan u graag zien komen....met ne gebruikten helm. Omwisselen zal nie pakken denk ik....en dan krijgt nen andere sukkelaar die gebruikte helm in zijn pollen als ne nieuwe....
Probleem is een beetje dat veel helmen goed zijn in de winkel tot je ermee gaat rijden...dat weten die handelaars ook en dus laten ze je er niet mee rijden, ze zouden anders de meeste helmen niet verkocht krijgen denk ik. Als je moest weten hoeveel gasten er met een helm rondrijden waar ze niet 100 % tevreden van zijn.....
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

ik heb de Scorpion EXO 900 en ben er heel content van
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=5-ziE2-4WS4[/video]
hier de uitleg ervan
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... n/exo-900/" onclick="window.open(this.href);return false;

bougimain :-)
Afbeelding
Carlo~IT

Bericht door Carlo~IT »

ik heb ne CABERG SYNTESI
goe helm ben toch content :grin: :grin: :grin:
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
de klei'n

Bericht door de klei'n »

als je nog even kan wachten tot de lente heb je bij RAD 25% korting als je daar geregistreerd bent
heb er dit jaar de c3 gekocht en heel tevreden over, in mat zwart en zonder krasjes :lol:
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Je hebt altijd het recht om uit te proberen en te wisselen als de verkochte waar niet aan je verwachtingen voldoet.
Wie heeft je dat wijsgemaakt ???
er zijn enorm veel uitzonderingen daarop : Software ,games ,DVD, scheerapp. en alles wat door hygienische reden niet kan geruild worden.
MichelP

Bericht door MichelP »

De Systeem VI van BMW is eveneens een leuke helm en in dezelfde prijsklasse.[/quote]

Inderdaad de Systeem VI is een hele leuke helm.
Echter maar één probleem het regent binnen.
Ik spreek uit ondervinding heb er al 3 omgeruild, altijd zonder problemen bij dealer.
Nu 3 maanden geen probleem gehad en begint het weer te lekken(plaats van het lek bovenaan het vizier in het midden)
Overweeg nu toch om hem te gaan inruilen voor een ander merk.
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
emergency

Bericht door emergency »

Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een Schuberth C3. Heb begin een ongeval gehad waarbij ik (volgens getuigen) nogal hard op achterhoofd terecht gekomen ben. Ikzelf weet dat ik gebotst ben maar volgens mij was dit niet fel. Iedereen was verrast dat ik onmiddelijk opstond en geen hoofdpijn of dergelijke had. Dus dit bewijst voor mij wat een goede helm Schuberth is. Plus dat programma van hun werkt perfect. Ik had mijn helm bij RAD gekocht en ben met papieren (factuur, PV,helm die stuk is...) naar ginder gegaan en ben onmiddellijk met nieuwe buiten gewandeld aan 1/3de van de verkoopprijs.

mvg
horzel600

Bericht door horzel600 »

http://www.fc-moto.de" onclick="window.open(this.href);return false;
altijd mogen eerst mogen proefrijden....
kadee2

Bericht door kadee2 »

Ik rij sinds een jaar met nen N103.
Zit heel goed, systeem werkt goed, maar maakt ongelooflijk herrie. :roll:

Grtz,

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Ok, bedankt voor de reactie en uw ervaringen
Na eleminatie aan de hand van jullie op- en bemerkingen,
na heel wat "potten" op mijn kop te hebben gezet
komen we uit bij de "dure" ( :shock: ) maar blijkbaar dan toch de "Rolls" onder de helmen
....de Schubert C3.
Ik ga mijn principes dan maar eens overboord gooien en ook eens lekker decadent doen.
Onder het moto "het is toch voor mijn eigen veiligheid, dan mag je niet beknibbelen",
en hopelijk is hij dan ook echt de "stilste" en de "lichtste" en zijn prijs waard.
Nergens vind ik een dealer die een proefrit toestaat ! Wel de helmen van andere merken maar geen Schubert
Voorlopig vind ik hem het goedkoopste op het Web aan 449€
Twijfel nu nog enkel om er onmiddellijk de kraag met het ingebouwde communicatiesysteem bij te nemen.
Maar langs de andere kant is het wel een propere oplossing.
Beslissing valt eerstdaags
mvg

thompy

Bericht door thompy »

Ik heb de C3 ( fluo :-( ) van de zomer gekocht. Daarvoor had ik een Nolan N 103 ( rommel :-( ) en een Schubert integraal ( wit ).
Over de witte Schubert was ik enorm tevreden, ongelooflijk stil en zeer warm in de winter, had wel geen pinlock en zonnevizier.
Met de nieuwe C3 heb ik in het algemeen op niets moeten inboeten buiten het feit dat hij iets luidruchtiger is. Het is dan ook wel een systeemhelm.
In vergelijking met de Nolan is hij muisstil. Voor de rest zit hij perfect, het zonnevizier is een gemak en is hij zeer gebruiksvriendelijk.
Ik kan de C3 alleen maar aanraden.
Tip: zorg dat hij goed rond je hoofd spant als je hem koopt, de eerste weken zal hij knellend aanvoelen maar daarna zit hij als gegoten.

T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
GSMax

Bericht door GSMax »

thompy schreef:Ik heb de C3 ( fluo :-( ) van de zomer gekocht. Daarvoor had ik een Nolan N 103 ( rommel :-( ) en een Schubert integraal ( wit ).
Over de witte Schubert was ik enorm tevreden, ongelooflijk stil en zeer warm in de winter, had wel geen pinlock en zonnevizier.
Met de nieuwe C3 heb ik in het algemeen op niets moeten inboeten buiten het feit dat hij iets luidruchtiger is. Het is dan ook wel een systeemhelm.
In vergelijking met de Nolan is hij muisstil. Voor de rest zit hij perfect, het zonnevizier is een gemak en is hij zeer gebruiksvriendelijk.
Ik kan de C3 alleen maar aanraden.
Tip: zorg dat hij goed rond je hoofd spant als je hem koopt, de eerste weken zal hij knellend aanvoelen maar daarna zit hij als gegoten.
T
Zeg Thompy, waarom (fluo :-( ) :?: Ni content van :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie