GS 1150 verlagen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Saint

GS 1150 verlagen

Bericht door Saint »

Met mijn 1m70 heb ik nogsteeds problemen met ''stilstaande fases''.
Vering voor staat op het laagste, zadel ook, en de demping achter redelijk zacht.

Nu kwam ik deze site tegen:
http://www.motolife.nl/contents/nl/d3208.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vroeg me af of iemand ervaring had met deze veren.
En of zo'n conversie makkelijk zelf te doen is voor iemand die technisch wel een beetje onderlegt is.
PatricK/GS

Re: GS 1150 verlagen

Bericht door PatricK/GS »

Er worden dus andere (kortere) veren gemonteerd.
Is niet zo moeilijk, maar moet je wel de nodige apparatuur voor hebben.
Op zo'n veer zit flink wat kracht ...
Anders eens informeren of de montage in de prijs inbegrepen is.

Vermoed dat je bij Wilbers hetzelfde kunt laten uitvoeren en de Belgische importeur zit iets dichterbij :
Motorhuis Thijs N.V.
Hasseltsesteenweg 201
3800 Sint Truiden
Tel.: 0032 11684310
Fax: 0032 11671801
info@trpracing.be
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Saint

Bericht door Saint »

Hallo Patrick,
Dank je voor de tip.

Ik heb hun net een mail gestuurd.

Ik had ook al bij een niet officiele werkplaats gevraagd, 400 Euro voor 2 veren gemonteerd, 2 cm dieper.

TBC

mvg
Jan
stefanvdw

Bericht door stefanvdw »

Hallo,
mijn vorige GS1100 was verlaagd met een andere torsiebaar op de achteras.Het zou er een van een RT of R geweest zijn.Deze andere baar laat het achterste gedeelte van de achteras meer hellen zodat je +/- 2 cm hoogte wint.Nadeel zou zijn dat het kniegevricht achteraan meer belast wordt.Heb 125000km met motor gemaakt en geen problemen ondervonden.Volgens de vorige eigenaar kwam die baar van de Hobbyist.Misschien weten ze daar meer en kun je daar eens informeren.

Stefan
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

400 euro voor 2 veren? 200 euro voor de veren en 200 euro plaatsing....Duur zenne....en dan is je demping niet meer afgestemd op de veer....
al eens andere mogelijkheden overwogen:
- Als je nu eens je zadel zou laten verlagen en de vering standaard laat?
Een paar cm minder hoog zadel kan al veel verschil maken. kost max 150 euro
- Achteraan kan je door een langere verbindingsstang tussen blok en cardan de motor verlagen lijkt me, dergelijke stang vind je makkelijk 2de hands voor 25euro, beetje handig lassen ed moet al iets opleveren. Je kan er ook regelbare kopen, maar dat kost ook geld
- Vooraan kan je mss de vork wat door de kroonplaat steken, weet niet of dat werkt bij die telelevers, nooit geprobeerd, maar moet toch lukken lijkt me.

- Andere oplossing is 17" velgen van bv een R of RT, al kost een fatsoenlijk paar velgen 2de hands ook al 400 euro, staat je motor ook al meteen een paar cm lager vooraan
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik ben 2 cm groter en rij met een GSA, die is hoger op zijn poten dan een GS...als je met één tip of voet aan de grond kan is toch voldoende.
Als je ooit nieuwe moest nodig hebben kun je een paar cm verlagen, bij Wilbers en andere kan dat.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Saint

Bericht door Saint »

Dank jullie voor de reacties.

Mailtje terug gekregen ivm Wilbers:
''Een voorste schokker komt op 479 €
De achterste eveneens 479 € en 218 € voor een hydraulische veervoorspanning indien nodig( leuk als je veel alleen en dan weer met 2 onderweg bent)''

IVM verlaagde zadel, ik vraag me af of dat nog een beetje zit na een paar 100 km.
Indien ja, is dit misschien nog de beste oplossing...

Ik vraag me trouwens af of die zadels van bv Wunderlich enkel het zitvlak wat eren of dat ze ook verlagen?
jupke

Bericht door jupke »

De reactiestang van een R1150R is inderdaad korter dan deze van een R1150GS.
Ik heb juist het omgekeerde gedaan bij mijn rockster.
Door deze van een GS te monteren heb ik een beetje meer grondspelling en komt de achterkant een beetje hoger te staan.
de stang van een GS is ongeveer 1,5 cm korter dan die v/e rockster.
een goede en goedkope oplossing.
groeten rob.
broem..broem..GAAAAZ
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Ik ben 2 cm groter en rij met een GSA, die is hoger op zijn poten dan een GS...als je met één tip of voet aan de grond kan is toch voldoende.
Als je ooit nieuwe moest nodig hebben kun je een paar cm verlagen, bij Wilbers en andere kan dat.
met mijn 169cm ook nog geen problemen gehad met de Adventure, een beetje motorbeheersing en wat vooruit kijken helpen veel
Plaats reactie