R1150RS - valt stil en start niet meer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
guh

R1150RS - valt stil en start niet meer

Bericht door guh »

gebruik mijn r1150Rs dagelijks voor woon-werkverkeer en rij +/- 30.000 km / jaar. Vanavond reed ik terug naar huis en in vilvoorde moest ik remmen voor een rood licht. Motor valt stil toen ik lichtjes begon te remmen. Wou niet meer starten. 3 weken geleden nog een groot onderhoud gehad van 40.000km. Gebruik gemaakt van bmw service card. 3 kwartier later touring aangekomen, resultaat na 30 minuten sleutelen : nog steeds niet starten, dan maar wegtakelen. Dedju, dealer is juist een week dicht. Gaan hem morgen naar een andere dealer voeren. Heeft iemand een gelijkaardig ervaring ? Ps: ben al blij dat dit niet verleden maand is gebeurd in schotland...
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi,
Ik weet niet of deze ervaring je kan helpen maar op de VFR komt soms hetzelfde voor. Op de VFR is de spanningsregelaar/gelijkrichter een zwak punt omdat die te warm wordt. Deze geeft dan de geest zodat je batterij niet meer wordt bijgeladen. Op den duur is je batterij uitgeput met alle gevolgen vandien.

Het kan uiteraard ook gewoon de batterij zijn. In dat geval is vervangen de oplossing.

greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Danny

Bericht door Danny »

Start niet meer...
-pomp hoor je die nog?
- starter gaat of gaat niet?
-motor draait mee maar slaat niet aan?

't zijn er maar enkele maar zonder gegevens is 't helemaal gokken...
:wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ze hebben er een half uur aan gesleuteld
en toch nog niets
geef eens wat gegevens over wat ze juist hebben gedaan en de antwoorden op danny zijn vragen
heb je ABS ?
aangezien hij tijdens het remmen is uitgevallen.
wat gebeurdt er als je uw contact aanzet welke indicaties krijg je?
branden er nog wel lichtjes op uw dashboard?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
guh

Bericht door guh »

wat er gekontroleerd is geweest:
accu - zekeringen (vooral 6 ivm benzinepomp) - bougies: alles ok
motor is voorzien van abs. Benzine: ik tank steeds 98 en had reeds 200 km met de laatste tank gereden - kontakt op: lichtjes branden van accu - motorpeil - abs: op de startknop drukken: geluid maar slaat niet aan. ik durf niet zeggen dat de pomp aanslaat. Ze gaan hem vandaag naar meerhout brengen - hou jullie op de hoogte - een motard van touring die gisteren in wommelgem aanwezig was dacht aan de benzinepomp ? Hopelijk is dit nog garantie (moto is van 12/2003) ? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Iron Gonzo

hopelijk is de kost niet te groot.
suc6 gewenst
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny

Bericht door Danny »

zou wel eens dat belachelijk schakelaarke van de benzinepomp kunnen zijn, m.a.w. je zijpikkel beveiliging :wink:
de pompen gaan echt nie gauw kapot en vrijwel nooit abrupt, meestal zijn ze al een tijd aan't zeuren :lol:
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

met zijpikkel-uitgeklapt en in vitesse gaat (bij mij) de FID niet aan.
en marcheert verder nix.
maar ik weet niet of dat bij alle 1150's zo is.

als de startmotor draait, Hall gevers?
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
guh

Bericht door guh »

zou kunnen, maar over 3 weken heb ik nog een groot onderhoud laten doen 40.000km, misschien bij het vervangen van de benzinefilter is er vuil in de benzinepomp terecht gekomen ... hopelijk heb ik vanavond meer nieuws (en mijn moto terug)
Danny

Bericht door Danny »

dat van dat vuil is heeeeeel onwaarschijnlijk of ze zijn er mee gaan spelen in de zandbak...

geef vanavond maar eens een seintje :wink:
guh

Bericht door guh »

benzinepomp was stuk ????Alles is vervangen onder garantie. Merci Meerhout. Heb ook eens nagevraagd wat de rs zou opleveren moest ik een nieuwe bmw kopen, wat zeggen ze steeds van duitse motoren, hun residuwaarde blijft hoog, dit is zeker niet het geval voor een R1150RS.
Danny

Bericht door Danny »

ja den RS is niet populair he, de R100RS vroeger was heel populair nu is hij voor BMW een overbodige meeloper, slechte verkoopscijfers ook al rijd dat ding lekker...
fijn van je garantie vervanging he :wink:
Iron Gonzo

de waarde van de rs blijft ook hoog.
alleen zijn er inderdaad minder liefhebbers voor
toch moet je weten dat de R1100RS de eerste nieuwe boxer generatie is.
om hem te verkopen heb je wat meer geduld nodig.
als ik mij later verander blijft de RS gewoon in mijn bezit.
het is gewoon een heerlijke moto en in de zomer zit je niet te bakken achter een grote ruit en kuip.
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie