RT of GSA?
Moderator: GVN
Re: RT of GSA?
Euh, even ter referentie... Op mijn dagelijkse pendelrit geraak ik makkelijk aan 120 km snelweg zonder file.
De rest, 80 km, is 12 km stadsverkeer en 68 km fileverkeer of vlot verkeer.
De bescherming van de RT zou ik dus niet zomaar negeren.
Nu, bij Peter Motor Works in Munsterbilzen staat een mooie GSA van 2006 met 25000km aan 12000 euro. Daar een jaartje mee rijden met de kofferset van de GS zou nu ook geen straf zijn.
Ik zoek wel een oplossing waarbij ik mijn motorkledij in de motor kan achterlaten, en dan is zo een kofferset wel noodzakelijk.
De rest, 80 km, is 12 km stadsverkeer en 68 km fileverkeer of vlot verkeer.
De bescherming van de RT zou ik dus niet zomaar negeren.
Nu, bij Peter Motor Works in Munsterbilzen staat een mooie GSA van 2006 met 25000km aan 12000 euro. Daar een jaartje mee rijden met de kofferset van de GS zou nu ook geen straf zijn.
Ik zoek wel een oplossing waarbij ik mijn motorkledij in de motor kan achterlaten, en dan is zo een kofferset wel noodzakelijk.
wooter schreef:Het zonnetje schijnt, ik kom net terug van de kapper en passeer natuurlijk een BMW motorfietswinkel...
het zonnetje schijnt ondertussen nog harder
je haar zal ondertussen al flink gegroeid zijn
wanneer je nu een nieuwe moto bestelt en 6 weken moet wachten op levering, dan is t bijna winter tegen dat hij zijn 1e beurt krijgt
misschien wordt het tijd dat je de knoop doorhakt én ons enkele foto's laat zien van je aankoop? én denk eraan volgend jaar sta je opnieuw voor hetzelfde probleem indien je hem wil wegdoen wanneer hij 50.000 km heeft !!!
BESLUIT : wat je ook beslist, in uw geval heb je meer aan een goeie dealer dan aan de juiste keuze tussen RT en GSA want die rijden allebei héél fijn.
Honger gaat over, dorst niet !
tuur schreef:wooter schreef:Het zonnetje schijnt, ik kom net terug van de kapper en passeer natuurlijk een BMW motorfietswinkel...
het zonnetje schijnt ondertussen nog harder![]()
je haar zal ondertussen al flink gegroeid zijn![]()
wanneer je nu een nieuwe moto bestelt en 6 weken moet wachten op levering, dan is t bijna winter tegen dat hij zijn 1e beurt krijgt![]()
misschien wordt het tijd dat je de knoop doorhakt én ons enkele foto's laat zien van je aankoop? én denk eraan volgend jaar sta je opnieuw voor hetzelfde probleem indien je hem wil wegdoen wanneer hij 50.000 km heeft !!!
BESLUIT : wat je ook beslist, in uw geval heb je meer aan een goeie dealer dan aan de juiste keuze tussen RT en GSA want die rijden allebei héél fijn.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Hoho, de reden dat er nog geen keuze is, is omdat ik beloofd heb dat m'n vrouw eerst haar nieuwe auto geleverd krijgt 
Daarna mag ik doen wat ik wil
Daarna mag ik doen wat ik wil
Goed, op het uur dat de kinderen gaan slapen (lees : de GS-rijders)
, wordt het tijd om weer serieus te worden.
De nieuwste versie van de RT is een overheerlijke, ongelofelijk stabiele, kinderlijk gemakkelijk sturende, supercomfortabele fiets met een parel van een motor en een verduiveld fijne radio-installatie.
Hij lijkt ontworpen voor de snelweg, voelt zich kiplekker in stadsverkeer, je kunt er even mee naar de bakker op zondagmorgen zonder dat je wordt beschouwd als een hooligan. And last but not least : hij heeft de hoogste inruilwaarde.
En ga nu maar gauw die RT-bestelbon tekenen.
(aan die meneer in Bornem die het forum meeleest : ik heb nu toch wel een gratis T-shirt verdiend zeker?)
De nieuwste versie van de RT is een overheerlijke, ongelofelijk stabiele, kinderlijk gemakkelijk sturende, supercomfortabele fiets met een parel van een motor en een verduiveld fijne radio-installatie.
Hij lijkt ontworpen voor de snelweg, voelt zich kiplekker in stadsverkeer, je kunt er even mee naar de bakker op zondagmorgen zonder dat je wordt beschouwd als een hooligan. And last but not least : hij heeft de hoogste inruilwaarde.
En ga nu maar gauw die RT-bestelbon tekenen.
(aan die meneer in Bornem die het forum meeleest : ik heb nu toch wel een gratis T-shirt verdiend zeker?)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Het heeft even geduurd, maar dat is dinsdag gebeurdGVN schreef:En ga nu maar gauw die RT-bestelbon tekenen.![]()
![]()
-
®win
- Contacteer:
Gefeliciteerd!! Alvast heel veel fijne en vooral veilige km's toegewenst.
Wanneer wordt deze geleverd?
Wanneer wordt deze geleverd?
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Het vervolg: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=29698" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax schreef:Je hebt het voor de RT. Koop 'm nu gewoon en ga genieten.
Ik heb vele jaren met een RT gereden en nu sinds twee jaren met een GSA. Ik ben het helemaal eens met bovenstaande analyse: een RT rijdt makkelijker,is comfortabeler, is zeker zo wendbaar en handelbaar gezien het lagere zwaartepunt, heeft koffers die veel praktischer zijn. Eigenlijk zou ik liefst met een RT willen rijden maar er is 1 probleem: De RT is lelijk. Dus blijf ik voorlopig met een GSA rijden. De GSA spreekt tot de verbeelding. Later......misschien terug RTRUSOR schreef:Hoi,
Voor wat het waard is mijn bevindingen door de jaren heen.
GS
Speelfiets... leuk om mee te rijden geeft altijd plezier. Zeer geschikt voor zondags ritjes en woonwerk als het niet te ver is.
Je wordt er echter snel vuil op en beschermd niet tegen wind en regen.
GSA
Nog steeds speelfiets maar voel iets zwaarder aan. Door de bredere tank en ruit zit je meer uit de wind op de autosnelweg.
Maar is nog steeds een vuile motor bij slecht weer. Vind ik ook beter geschikt voor woonwerk als de GS.
RT
Stuurt eigenlijk makelijker als een GSA op kleine trage wegen... Maar zet niet aan tot hooligan gebruik zoals de GS(A). Heeft iets te maken met de gekozen versnellingsbakverhoudingen. Maw al je met een RT het beest uithangt doe je dat bewust. Een GS is gewoon brutter. De RT moet de gas verder open voor aan de hooligantoeren te komen dan bij een GS
Voor mensen als ik vind ik dat na al die jaren een voordeel... het moet niet altijd snel meer te gaan en rustig cruisen is ook wel eens fijn... de laatste tijd al wat dingen gezien die er al jaren zijn maar door het vlammen op de verschillende GSen nooit opgemerkt.
Verder zeer luxuees om mee te rijden... alles aan boord en alle comfort zonder dat je moet inleveren op het motorgevoel.
Het is geen uitgeklede auto zoals een Goldwing om iets te zeggen. Zolang het normaal regenbuien betreft blijf je ook goed droog en proper op de RT.
GSA met zeventien inch wielen
Rijdt hezelfde als een RT maar heeft minder comfort (vandaar misschien het overstappen naar een RT)
Besluit:
Ik heb/had met alle drie de types zeer veel fun en ik denk dat niemand advies kan geven wat het beste is. Het zijn allemaal persoonlijke voorkeuren van het moment die doen beslissen welke motor je neemt.
Mocht ik persoonlijk geld genoeg hebben stond er van elk type boxer een exemplaar in de garage en nam ik diegene waar ik meeste goesting in heb die dag. Dus eigenlijk kan je geen verkeerde keuze maken als je je hart volgt... eens hij in je garage staat is dat voor jou toch de beste motor van het moment en zal je er volle teugen van genieten
GRTS Danny
Patrick
-
Flat Twin Power
Tja smaken verschillen blijkbaar en gelukkig maar. Ik vind een rt mooi en een gsa stoer maar lelijkPetrik schreef: Eigenlijk zou ik liefst met een RT willen rijden maar er is 1 probleem: De RT is lelijk. Dus blijf ik voorlopig met een GSA rijden. De GSA spreekt tot de verbeelding. Later......misschien terug RT