Voila, een goei 1500 km later ...
Ik ben tevreden van mijn aankoop omdat ik overtuigd ben dat het een gezonde moto is die ik voor een interessant prijs gekocht heb.
Toch heb ik nog een boel vragen en twijfels die andere ST rijders misschien mee kunnen helpen beantwoorden.
Vering: de vorige eigenaar had me gezegd dat de vering zacht stond en dat die zowel voor als achter aangepast was.
Nu heb ik me de pleuris gedraaid om de achtervering tegen de stuit te draaien om dan gecontroleerd 3 kliks te kunnen terugdraaien.
Maar hoe ik de voorkant moet verstellen is me een raadsel.
- Moet ik de carnage hiervoor demonteren?
- Heeft iemand een ideale instelling voor de voorzijde want ik voel dat die ook nog veel te zacht staat?
Banden: voor BT021 nieuw --- achter BT020 vierkant en versleten
Omdat ik nog maar een drietal dagen op droge wegen gereden heb (en 13 in de regen), heb ik deze motor ook nog niet kunnen leren kennen of uittesten. Maar met deze set banden zou je echt je vertrouwen in motorrijden verliezen. Ik weet van mezelf dat ik geen slechte regenrijder ben maar met dit setje of combinatie is het zwemmen geblazen en heb ik al meermaals met geknepen billen op mijn machien gezeten. Ik ben ook al 3 keer serieus doorgeslipt bij het optrekken.
Daar ik een doorrijder ben en 95% of meer woon-werkverkeer doe zijn regenkwaliteiten van mijn banden van cruciaal belang.
Ik heb eens op het bandenforum gegrasduind en moet een definitieve keuze maken tussen volgende twee bandjes, wie helpt me:
- Metzeler RoadTec Z6 (Motoblog - HGuns)
- Dunlop RoadSmart
Ik ben er ook al in geslaagd de motor naa exact een week al tegen de grond te leggen.

Een ABS dat niet opgestart was in combinatie met fijn stof op de ondergrondse parking in gepolierd beton met (dat zag ik de dag erna) op die plaats een heel fijn laagje stof. Een lichte kras op het BH'tje, de spiegel en een kapot wit pinkerglaasje waren mijn deel.
De windbescherming op de motor valt me ook een beetje tegen. De wind komt onder mijn helm op mijn keel gedrukt. Daar je hoofd vol in de wind zit heb je geen last van turbulenties, dus da's wel goed. Let wel, mijn kruissnelheid is 140 op teller.
Voor de winter ben ik op zoek naar een groter aftermarket scherm maar daarover in een andere topic meer.
Verbruik: tot gisteren had ik altijd 98 getankt, gisteren voor de eerste keer 95. Gaat dit verschil geven? Ik weet het niet.
Mijn verbruik is momenteel 5.7 l/100km (1 op 17,5). Niet schitterend maar die kruissnelheid van 140 km/h voor 90% van de tijd helpt ook niet echt.
Stabiliteit: beter dan de GS omdat de ST lager staat. Daarstraks van't werk naar huis door de stormwind en regenvlagen was hij minder gevoelig voor zijwind dan mijne GS (logisch). Het ging er anders wel duchtig genoeg aan toe
Lichten: De lichtopbrengst is fantastisch.
Ik weet dat iemand een mistlicht geinstalleerd heeft, dat interesseert me toch ook wel, zeker met de winter die er aankomt.
Verder ben ik dus aan het kijken voor valbaren, een topplaat en topkoffer, een groter scherm, een spatbordverlenger voor, spiegelverlengers, tankpad, pinkerglaasjes

, een werkplaatshandboek, ...
En dat is het zo een beetje voor nu
@daddy: ik zat ongeveer met hetzelfde probleem met mijn oude GS, het beste was inderdaad dat die eerst verkocht was.
Ik denk dat je inderdaad een goede koop gemist hebt, sorry.