Hallo,
heeft iemand van jullie ervaring met de mio268? (zoekfunctie leverde niet veel op) Is momenteel voor 399 te koop met houders (fiets-auto) laders, kabels en extra extern antenne (voor in sommige auto's bv.)
Is wel niet waterdicht - waterdichte behuizing? (bestaat wel voor PDA's)
Ik besef wel dat een Garmin beter geschikt gaat zijn om op m'n RT te zetten maar het prijsverschil trekt me wel. (ben ook een leek in GPS-gebruik) En hij gaat ook veel gebruikt worden in diverse wagens ...
Greetz,
Stephen
mio 268
Moderator: GVN
Stephen, geen enkele gps met auto-routing zal zijn werk niet doen in een auto, of in diverse auto's als je een type koopt zoals je voorstelt. Ik bedoel gewoon dat de ingebouwde GPS'n dan wegvallen, maar dat wist je zelf ook al.
Voor het gebruik van een mio op de moto moet je toch wel wat voorzichtiger worden. Dat heeft te maken met de constructie van het toestel en de weerstand tegen trillingen maar ook de mogelijkheid met routes maken op de PC, wat toch wel een groot voordeel is.
Het hangt er allemaal een beetje af wat je wil: als het gewoon van A naar B rijden is dan zal dat wel lukken, eventueel in een tanktas, maar als je dan ook nog via via via via...... wil gaan wordt het een stuk complexer.
En ja Garmin is inderdaad een stuk duurder, dat is voor een deel zo door de waterdichtheid, de mogelijkheden van mapsource, en het feit dat je er heel Europa bij hebt.
Groetjes
Philipe
Voor het gebruik van een mio op de moto moet je toch wel wat voorzichtiger worden. Dat heeft te maken met de constructie van het toestel en de weerstand tegen trillingen maar ook de mogelijkheid met routes maken op de PC, wat toch wel een groot voordeel is.
Het hangt er allemaal een beetje af wat je wil: als het gewoon van A naar B rijden is dan zal dat wel lukken, eventueel in een tanktas, maar als je dan ook nog via via via via...... wil gaan wordt het een stuk complexer.
En ja Garmin is inderdaad een stuk duurder, dat is voor een deel zo door de waterdichtheid, de mogelijkheden van mapsource, en het feit dat je er heel Europa bij hebt.
Groetjes
Philipe
Stephen,
De Mio268 is niet aan te raden voor gebruik op de motorfiets omdat die niet waterdicht is. Je kan natuurlijk de speciale, waterdichte behuizing aanschaffen, maar dan valt de functie van uw touchscreen weg. Condens is al voldoende om het apparaat naar de knoppen te helpen. Deze toestelletjes worden hier en daar wel gebruikt op motorfietsen. Alleen stel ik me de vraag voor hoe lang?
Ikzelf bezit de 2610 van Garmin en ben daar redelijk tevreden van. Die kan zowel op de motorfiets als in de wagen gebruikt worden. Maar er zijn nieuwe, handige toestelletjes op de markt gekomen. Tom Tom brengt de Rider uit. Waterdicht, compact en naar mijn mening een goed alternatief voor de 2610.
Je komt dan ook in dezelfde prijscategorie als van de 2610. Onze vriend Fluppie die regelmatig dit forum bezoekt zal je de professionele uitleg kunnen verschaffen.
Groeten.
De Mio268 is niet aan te raden voor gebruik op de motorfiets omdat die niet waterdicht is. Je kan natuurlijk de speciale, waterdichte behuizing aanschaffen, maar dan valt de functie van uw touchscreen weg. Condens is al voldoende om het apparaat naar de knoppen te helpen. Deze toestelletjes worden hier en daar wel gebruikt op motorfietsen. Alleen stel ik me de vraag voor hoe lang?
Ikzelf bezit de 2610 van Garmin en ben daar redelijk tevreden van. Die kan zowel op de motorfiets als in de wagen gebruikt worden. Maar er zijn nieuwe, handige toestelletjes op de markt gekomen. Tom Tom brengt de Rider uit. Waterdicht, compact en naar mijn mening een goed alternatief voor de 2610.
Je komt dan ook in dezelfde prijscategorie als van de 2610. Onze vriend Fluppie die regelmatig dit forum bezoekt zal je de professionele uitleg kunnen verschaffen.
Groeten.
Hartelijk dank voor jullie duidelijke reakties ....
Dus toch beter een Garmin aanschaffen begrijp ik.
Zijn die toestel ook vlot inzetbaar in diverse auto's (
ik weet het ... maar zo kan ik de aankoop wat beter "verkopen")
Het moet dus echt wel multifunctioneel zijn.
Is het bij deze toestellen ook zinvol naar een tweedehandsaanbod te zoeken? (tips welkom ...)
Stephen
Dus toch beter een Garmin aanschaffen begrijp ik.
Zijn die toestel ook vlot inzetbaar in diverse auto's (
Het moet dus echt wel multifunctioneel zijn.
Is het bij deze toestellen ook zinvol naar een tweedehandsaanbod te zoeken? (tips welkom ...)
Stephen
-
pvde
- Contacteer:
Binnenkort zullen er bij Garmin enkele nieuwe modellen beschikbaar zijn, dus ik denk dat de huidige toestellen zoals de 2610 dan nog wel in prijs zullen zakken (einde reeks).
Misschien al eens hier en daar informeren achter prijzen/koopjes
PS: Er bestaan voor verschillende wagens ook mounts (houders) of je gebruikt de beanbag (zandkussentje).
Misschien al eens hier en daar informeren achter prijzen/koopjes
PS: Er bestaan voor verschillende wagens ook mounts (houders) of je gebruikt de beanbag (zandkussentje).

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L