BMW CoverAll

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

moh_fan
Contacteer:

BMW CoverAll

Bericht door moh_fan »

Wie heeft er ervaring met dit pak?
En wat zijn die ervaringen dan?
Met dank!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Jo De Paepe

Re: BMW CoverAll

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ik heb dit pak aangepast bij de dealer.
Ziet er goed afgewerkt en stevig uit.
Minpunt heb ik ondervonden :
-moeilijke pasvorm ,iets te nauw als je iets gezetter bent in schouder en taille . maat groter was beenlengte te lang
- Rits opent niet ver genoeg volgens mijn goesting.

Ik draag al jaren het Amerikaanse origineel van Aerostich de Roadcrafter
EKO maakt daar een kopie van ,maar die kan bijlange na niet aan de kwaliteit tippen , mijne was al na 14dagen gescheurd. Werd wel vervangen maar Rits was al na 3 dagen terug stuk. uiteindelijk waardebon terug gekregen.

http://www.aerostich.com/roadcrafter-on ... -suit.html

Afbeelding
Jo De Paepe

Let er wel op dat je dit pak past met een fleece OID eronder want het is de bedoeling dat je dit over je gewone stadskledij draagt.
Een beetje extra ruimte voor een fleece of dikkere trui is dus noodzaak :wink:
Indierock

Bericht door Indierock »

Zou het kunnen Moh Fan dat die nu bij Van Harten BMW in promotie staat voor 395 euro?
Op eBay.co.uk actueel geen echte promoties. Is wel in het oog te houden. Zelf geluk gehad met een opruiming van een motorzaak in London : 300 euro + verzending.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Heb dit bij de dealer ook eens gepast en ziet er redelijk goed uit, maar komt in de verste verte kwalitatief en comfort niet in de buurt van mijn Aerostich. Maar de prijs van een Aerostich is dan ook wel een pak duurder, en in de wintermaanden denk ik dat de BMW CoverAll aan de frisse kant gaat zijn.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
blutch II

Bericht door blutch II »

Hallo,
Ik heb begin oktober een overall gekocht bij de winkelketen http://www.Louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; van het merk Vanucci(http://www.getgeared.co.uk/VANUCCI_Cord ... Overall_WP" onclick="window.open(this.href);return false;. )
ter waarde van 399 euro (= evenveel als bij EKO)
De Vanucci is kwalitatief beter afgewerkt dan de overall van EKO en zeker evenwaardig als die van Bmw (ritsluiting enz).
Ik gebruik hem nu iedere dag en de voordelen zijn :
- water- en winddicht
- gemakkelijk aan te doen (ritsluiting over beenlengte
- aangenaam te dragen

nadelen :
- iets moeilijker om uit doen (Eko doet het beter : ritsluiting over het hele lichaam)
- pulletje of body warmer nodig bij koud weer

Ik heb de drie overalls (Vanucci, Bmw en eko) vergeleken en kwam tot besluit dat prijs/kwaliteit de Vanucci de bovenhand had.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

He Jeroen,

Dat BMW pak is verre van handig.... Je moet nog altijd instappen zoals in een gewone broek. De aerostich is zeker zijn geld waard. Ik gebruik het nu dagelijks op de RT.... Alhoewel ze zelf zeggen dat het niet waterdicht is, is het op een RT toch zeer lang waterdicht en draag ik nooit een regenpak. Enkel als ik zeer lange ritten (meer dan 300KM in één keer) doe bij temperaturen onder de vijf graden mijn winterpakje aan.

De eko is een goed alternatief maar niet zo goed afgewerkt en volgens mij ook niet zo veilig als de aerostich.

Tenslotte... De aerostich kost een aardige duit maar gaat al meer als tien jaar mee en is nog zeker niet versleten.
Word dagelijks gebruikt en is snel even over je kleren aan te trekken. De ritsen zijn nog steed nals de eerste dag dat ik het aankreeg.

GRTS Danny
Jo De Paepe

Tenslotte... De aerostich kost een aardige duit maar gaat al meer als tien jaar mee en is nog zeker niet versleten.
Word dagelijks gebruikt en is snel even over je kleren aan te trekken. De ritsen zijn nog steed als de eerste dag dat ik het aankreeg.
Yep , waterdichtheid aan de ritsen is een beetje kritiek ,maar voor woon werk voldoet het uitstekend voor mij.
De ritsen kanje behandelen met seal seam (ASadventure ) verbeterd de waterdichtheid.
Handig in de zomer zijn de goede ventilatie ritsen opzij en achteraan en de ingewerkte reflectie op de benen en rug
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Aan allen; Dank voor jullie tips en commentaren! :thumleft:

@ Indierock: Deze aanbieding was ik nog niet tegengekomen. Zéér interessant!
@ Jo: Dank voor je heldere vergelijk.

De reden voor evt. aanschaf van zo'n all-in-one, is omdat ik voor mijn werk wat vaker officiële gelegenheden moet gaan bezoeken.
Normaal kleed ik me op de plaats van bestemming - meestal kazernes waar ruimte zat is - even netjes om. Nadeel is dat dit extra tijd en bagage kost.
Puur voor het gemak is het voor mij nu aantrekkelijk geworden een all-in-one aan te schaffen.
Van de Aerostich had ik via jullie, Luc en Danny, al eens vernomen dat dit hét all-in-one pak moest zijn. Voor mij is dit pak, kijkend naar kosten vs. baten, te duur.
Ik ga het pak dragen bij gelegenheid en de Aerostich vind ik dan meer 'suitable' voor dagelijks gebruik.
De Vanucci van blutch II zal ik nog even grondig Googlen ter vergelijking met de CoverAll.
Wat ik vooral als nadeel van de CoverAll lees, is dat je een bijna perfect confectie-lijf moet hebben... :salut:
R1200RT LC
GSMax

Bericht door GSMax »

Ik heb deze gepast maar vermits ik verre van ideale confectie maten afzit :cry: , had de XL een te laag kruis en de L een te hoog kruis. Misschien is de "DIFI THERMO-OVERALL HUSKY II " wel iets voor u Moh_fan 8-)

http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... cts/034569
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
blutch II

Bericht door blutch II »

Moh fan,
alvorens de Vanucci te kopen ben ik naar een Bmw dealer, naar EKO en Aachen gegaan om de overalls te passen, te bekijken, en de voor- en nadelen af te wegen.
Ik kwam tot het besluit dat VANNUCI kwalitatief zeker niet moet onder doen voor de BMW en hij is goedkoper ook :grin:
EKO is dezelfde prijs als VANNUCI maar is qua kwaliteit minder dan de VANNUCI en de Bmw. EKO is wel gebruiksvriendelijker daar de rits over heel de lichaamlengte is. (gemakkelijk om aan en uit te doen)
De Vannuci is een overall om boven uw stadskleding (wat je zoekt), bij koude dagen toch een pulletje aandoen. Er is geen binnenfleece (wel bij EKO)
Ik gebruik de VANNUCI sinds oktober alle werkdagen en heb er geen spijt van. Hij is winddicht, waterdicht, bescherming ter hoogte van de hals en nek is goed, voldoende zakken (binnen - en buiten) en ik herhaal, hij is kwalitatief zeer goed :cyclopsani:
Spijtig genoeg zijn er geen verdelers in België.

Succes,

ps : ik raad je aan om hem effectief te passen, want ik heb een maatje groter moeten nemen (vergeet niet het pulletje in de winter :shock: :wink:
Shulty

Bericht door Shulty »

Mocht je interesse hebben in het pak van EKO...

Ik heb er hier één hangen, bijna niet gebruikt. Het is een 3XL, en ben 1,96 m groot.

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Shulty, dank voor je aanbod! Ik stond helaas wat verder achter in de rij bij het uitdelen van lengte... Het pak zal mij niet passen...
Kmax, Difi Husky is een echte winteroverall. Ik opteer toch meer een all-season.

Komende week zal ik langs de BMW dealeRT rijden om de CoverAll te passen.
Daarna bezoek ik motoZoom in Utrecht om het Vanucci-pak te proberen.

Flink zitten Googlen vanmiddag...
Het Vanucci-pak heeft nu een klein streepje voor.
De matige pasvorm en 'wapperende mouwen door rijwind' van het BMW-pak, maakt het Vanucci-pak theoretisch gezien wat beter.
Blutch II nogmaals dank!

Wordt vervolgd!
R1200RT LC
Shulty

Bericht door Shulty »

moh_fan schreef:Shulty, dank voor je aanbod! Ik stond helaas wat verder achter in de rij bij het uitdelen van lengte... Het pak zal mij niet passen...
Kmax, Difi Husky is een echte winteroverall. Ik opteer toch meer een all-season.

Komende week zal ik langs de BMW dealeRT rijden om de CoverAll te passen.
Daarna bezoek ik motoZoom in Utrecht om het Vanucci-pak te proberen.

Flink zitten Googlen vanmiddag...
Het Vanucci-pak heeft nu een klein streepje voor.
De matige pasvorm en 'wapperende mouwen door rijwind' van het BMW-pak, maakt het Vanucci-pak theoretisch gezien wat beter.
Blutch II nogmaals dank!

Wordt vervolgd!
En ik maar denken, dat al die Nederlanders zo'n grote jongens zijn... :drunken:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
blutch II

Bericht door blutch II »

:wink:
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Vandaag mijn licht laten schijnen over de BMW CoverAll... Dat gaat 'm dus niet worden...
Wat een 'hobbezak'!
Hier ga ik niet comfortabel in rondrijden... het pak heeft de pasvorm van 'de zak van Sinterklaas'. Afbeelding

Morgen ga ik de Vanucci proberen.
R1200RT LC
luc gs

Bericht door luc gs »

En hoe zit het met de HUSKY II thermocombi (prijs 200 EUR) te verkrijgen bij Biker's Motoport?
Iemand hier ervaring mee?
luc gs

Bericht door luc gs »

Blijkbaar is dit hier reeds besproken.Wist niet dat het merk Difi was.
In ieder geval is de prijs van 200EUR zeeeeeer gunstig in vergelijking met al de rest!
GSMax

Bericht door GSMax »

luc gs schreef:Blijkbaar is dit hier reeds besproken.Wist niet dat het merk Difi was.
In ieder geval is de prijs van 200EUR zeeeeeer gunstig in vergelijking met al de rest!
DIFI THERMOKOMBI II is winteroverall dus ge kunt er in uwe pure in. Zeer warm, ziet er zeer goed afgewerkt uit, alleen hij moet passen. Bij mij hing het kruis van de XL te laag, en het kruis van de L te hoog :-( anders had ik deze zeker gekocht 8-) Gepast bij Active Pits in Mechelen maar er zijn nog Motoport verdelers.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Na een bezoekje motoZoom vanmiddag hangt de Vanucci nu in huize moh_fan aan een haakje in de kast.
Het pak zag er goed uit, qua looks, maar ook qua afwerking.
De pasvorm is goed. Er zijn voldoende verstelmogelijkheden aanwezig om torso en armen netjes sluitend in het pak te krijgen.
Minpuntje zijn de kniebeschermers; die zaten voor mij niet op de juiste plek en zijn veel te hard / stug. Deze zijn ondertussen vervangen door een meer comfortabelere soort.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
:salut:
R1200RT LC
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Miljaar, ik krijg steeds meer zin om ook in de winter te gaan rijden :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
blutch II

Bericht door blutch II »

proficiat met je aankoop, nu zullen we ons op straat erkennen :lol:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Bij Louis in Aken staat de city overall nu zelfs voor 99,95€ , maar het zijn de overblijvende maten (s en XS).
Dus niks voor u Luc Boxer.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Plaats reactie