Graag jullie mening en/of aandachtspunten
Moderator: GVN
Graag jullie mening en/of aandachtspunten
Mijn Rt1150 is verkocht en dus geen tijd verliezen om uit te kijken naar vervanging en ja, wat dacht je, natuurlijk weer ne BMW'tje.
Heb al enkele BMW's en andere "versleten" doch alle bikes waren tourbikes en daarmee bedoel ik
een R100RT/K100RT/enkele 1100RT's/een pan 1100ST/enz. en als laatste een R1150RT.
Nu overweeg ik mij een R1150GSA aan te schaffen van 2002 met alle toeters en bellen
(originele kofferset, ...).
Ik weet dat een ferme testrit mij meer duidelijkheid zal geven.
Anderzijds had ik graag wat info over hoe die bike rijdt, stuurt, bochtenwerk, enz.
Ik heb me laten wijsmaken dat hij toch iets zwaarder rijdt dan de gewone GS.
Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden bij aankoop ? Zwakke punten/aandachtspunten of wat dan ook.
Dank voor de reacties
daddy
Heb al enkele BMW's en andere "versleten" doch alle bikes waren tourbikes en daarmee bedoel ik
een R100RT/K100RT/enkele 1100RT's/een pan 1100ST/enz. en als laatste een R1150RT.
Nu overweeg ik mij een R1150GSA aan te schaffen van 2002 met alle toeters en bellen
(originele kofferset, ...).
Ik weet dat een ferme testrit mij meer duidelijkheid zal geven.
Anderzijds had ik graag wat info over hoe die bike rijdt, stuurt, bochtenwerk, enz.
Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden bij aankoop ? Zwakke punten/aandachtspunten of wat dan ook.
Dank voor de reacties
daddy
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
-
Jo De Paepe
Re: Graag jullie mening en/of aandachtspunten
Yep,
hij stuurt iets trager dan een gewone GS door de grote tank en het hogere zwaartepunt.In combinatie met de iets soepeler veren en langere veerweg
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, ik kom even vlot door de bocht als een gewone GS.
Enig nadeel voor mij is het grote gewicht met volle koffers op reis als je dan moet parkeren of maneuveren met de moto aan de hand.Ben maar 169cm "groot"
aandachtspunten : beter kiezen voor een Twin Spark , loopt iets soepeler.
voor de rest geen ander punten dan de gewone .
PS
als je kan wachten tot eind december of begin januari , komt de mijne 2004 te koop wegens afgeschreven
hij stuurt iets trager dan een gewone GS door de grote tank en het hogere zwaartepunt.In combinatie met de iets soepeler veren en langere veerweg
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, ik kom even vlot door de bocht als een gewone GS.
Enig nadeel voor mij is het grote gewicht met volle koffers op reis als je dan moet parkeren of maneuveren met de moto aan de hand.Ben maar 169cm "groot"
aandachtspunten : beter kiezen voor een Twin Spark , loopt iets soepeler.
voor de rest geen ander punten dan de gewone .
PS
als je kan wachten tot eind december of begin januari , komt de mijne 2004 te koop wegens afgeschreven
Ja, je moet me maar eens een Pb'ke sturen met je prijs, en eventueel enkele fotokes.
Natuurlijk zal de prijs ook wel iets hoger zijn dan de Gsa van 2002 veronderstel ik.
Nu een mens weet nooit en we zien wel he.
De info klopt dus inderdaad toch, dat hij ietsje zwaarder dan de gewone GS stuurt naar aanleiding van de door Jo opgenoemde zaken.
Ik heb een klein beetje schrik dat het overstappen van laten we maar zeggen RT-modellen naar een GS model misschien niet echt een goede keuze zal zijn ?
I don't know maar ik vind het persoonlijk een kei van een bike (uiterlijk).
De aankoop zou zijn in functie van het rijden op gewone wegen en dus weinig of niet off road....
Het gemak om toch om en bij de 600km te kunnen rijden (30l tank), vind ik persoonlijk een pluspunt en
de looks heeft hij mee van een echte alles-kunner.
Redenen genoeg om het wel te doen en misschien ook redenen om toch niet over te stappen naar een GSadventure ?
Wie maakt voor mij de + en de - ?? Hahaha, een mens kan het maar vragen en er rekening mee houden.
Thanks alvast
Natuurlijk zal de prijs ook wel iets hoger zijn dan de Gsa van 2002 veronderstel ik.
Nu een mens weet nooit en we zien wel he.
De info klopt dus inderdaad toch, dat hij ietsje zwaarder dan de gewone GS stuurt naar aanleiding van de door Jo opgenoemde zaken.
Ik heb een klein beetje schrik dat het overstappen van laten we maar zeggen RT-modellen naar een GS model misschien niet echt een goede keuze zal zijn ?
I don't know maar ik vind het persoonlijk een kei van een bike (uiterlijk).
De aankoop zou zijn in functie van het rijden op gewone wegen en dus weinig of niet off road....
Het gemak om toch om en bij de 600km te kunnen rijden (30l tank), vind ik persoonlijk een pluspunt en
Redenen genoeg om het wel te doen en misschien ook redenen om toch niet over te stappen naar een GSadventure ?
Wie maakt voor mij de + en de - ?? Hahaha, een mens kan het maar vragen en er rekening mee houden.
Thanks alvast
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
-
Jo De Paepe
+ de looks, robuust uiterlijkRedenen genoeg om het wel te doen en misschien ook redenen om toch niet over te stappen naar een GSadventure ?
sneller reageren op lastwissel
stuurt iets gemakkelijker
autonomie ca 500km
zithouding rechtop beetje als een RT
bagagecapaciteit met kofferset
- windbescherming ,kouder in de winter , meer windlawaai
minder bescherming bij regen ,benen worden nat
meer kuiswerk >spaakwielen
kan redelijk goed vergelijken , reed heel vroeger met een RT (1996 tot 1999) en de afgelopen week met de R1100RT van mijn zoon
zal eens nakijken wat het moet kosten en zal je PBken sturen
OK mercikes
600 km is een beetje overdreven voor onze contreien hoor. 450 is realistischer voor normaal rijgedrag hier.daddy schreef:Het gemak om toch om en bij de 600km te kunnen rijden (30l tank), vind ik persoonlijk een pluspunt en
Behalve op grote hoogte. Die ene keer (dat ik mij herinner) dat ik meer dan 600 km op een tank heb gereden was continu boven de 4200m.
Voor de rest een moto waar ik enorm veel plezier aan heb beleefd.
ik heb mijn actieradus in de week uitgetest.
volvol getankt en een colaflesje van een halve L gevuld .
gereden tot hij begon te pruttelen.
402km verder.
getankt, bijna 24L
grotendeels met de zega's 42L zijkoffers rondgereden.
ik kan best voorstellen dat je met een 33L tank over de kaap van 500km komt.
gr rob.
402km verder.
getankt, bijna 24L
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Alleen, de 1150GSA heeft een tank van 30L, niet 33. Dat is voor de 1200GSA. Dus ik vermoed dat je commentaar hier op een 1200 model slaat (correct me if I am wrong).rob.vanbilsen schreef:ik heb mijn actieradus in de week uitgetest.
402km verder.
getankt, bijna 24L
gr rob.
T
30L ipv 33L zou kunnen.
doch niet al de GSA's hebben een grote tank.
hiervoor moest in de tijd bijbetaald worden.
mijn GSA heeft dus "slechts" 24L
gr rob.
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
daddy schreef: Ik weet dat een ferme testrit mij meer duidelijkheid zal geven.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord op een ietwat tegenstrijdige vraag... eigenlijk had uwe eerste zin laatst moeten staan
Mijn advies ? Negeer alle commentaren, ga een eind testrijden en zet uw voelsprieten open om zélf aan te voelen hoe dat ding rijdt
Een topic dewelke ik recent heb geopend, dewelke nu ook weer mag verwijderd worden.
Ik ben uiteindelijk terug gekeerd naar mijn eerste gedacht en heb me dus een R1200RT aangekocht.
't Is uiteindelijk allemaal plots in een stroomversnelling gegaan en 't enige nadeel is dat ik iets dieper in mijn buidel heb moeten tasten.
Ik denk dat ik, rekening houdende met mijn wensen een goede beslissing heb genomen.
Aan alle mensen die reageerden op mijn topic, DANK U !!
Toch bedankt voor de reacties !!!
daddy
Ik ben uiteindelijk terug gekeerd naar mijn eerste gedacht en heb me dus een R1200RT aangekocht.
't Is uiteindelijk allemaal plots in een stroomversnelling gegaan en 't enige nadeel is dat ik iets dieper in mijn buidel heb moeten tasten.
Ik denk dat ik, rekening houdende met mijn wensen een goede beslissing heb genomen.
Aan alle mensen die reageerden op mijn topic, DANK U !!
Toch bedankt voor de reacties !!!
daddy
-
mecapuet
rob.vanbilsen schreef:30L ipv 33L zou kunnen.
gr rob.
Bij mijn weten, hebben alle 1150 GSA een 30 liter tank vanuit fabriek en de GS een 24 L...of ben ik niet goed wakker.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Jo De Paepe
@ Meca
de 30 liter tank was in de eerste productiejaren een optie .
Ik denk niet dat er veel met de kleine geleverd zijn , ken er persoonlijk maar 2 en eentje daarvan heeft direct eenTouratech 42 liter laten plaatsen.
Ik denk niet dat er veel met de kleine geleverd zijn , ken er persoonlijk maar 2 en eentje daarvan heeft direct eenTouratech 42 liter laten plaatsen.
-
mecapuet
Wist ik niet, maar die van Rob is niet van de eerste productie-jaren.Jo De Paepe schreef:@ Meca
Allee, weer iets bij geleerd...
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
mecapuet schreef:Wist ik niet, maar die van Rob is niet van de eerste productie-jaren.Jo De Paepe schreef:@ Meca
Allee, weer iets bij geleerd...![]()
Gr, meca.
de mijne is van 2003 (duall spark), doch er ging maar 24L in.
bij 320km ging het reserve lampje branden, 402km en droog gereden.
ik dacht dat er toen altijd moest bijbetaald worden voor een grotere tank.
bij de aankoop heb ik even de papieren nagekeken, daarin staat toch dat het een adventure is.
weet iemand misschien hoe ik de historiek van de motor kan opvragen?
zonder dat ze er moeilijk over doen
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ