Deze week heb ik afscheid genomen van mijn trouwe vriend waarmee ik in 2010 heel wat fijne en onvergetelijke momenten heb beleefd. De BMW K1300S is inmiddels ingeleverd en zoekt een nieuw baasje. Op een jaar tijd heb ik er 16000 kilometers mee afgelegd waarvan elke afzonderlijke kilometer er eentje was om van te genieten. Een zalig blok dat briest als je de kraan opendraait, een goed rijwielgedeelte en een mooi uitgebalanceerde motor die klaarstaat voor zowat elke taak die je 'm oplegt, zo herinner ik mij deze sportieve langeafstand toermachine. Of het nu om een rustige rondrit gaat, of ik in één ruk aan een rotvaart richting Zuid Frankrijk trok, het Duitse Sauerland of Zwarte Woud onveilig maakte, 'm vol bagage stouwde, de K1300S deed het allemaal even graag. Geen enkel technisch mankement noch een ander probleem van enige oorsprong heeft het pad van deze krachtpatser gekruist. BMW heeft met deze sportieveling een mooi product op de markt gezet en ik heb er een jaar vol van genoten. Een woord van dank gaat uit naar de bedrijven die inspanningen leverden om een aantal elementen in de verf te zetten. Met spanning kijk ik deze week uit naar de komst van de nieuwe motor. Houd de website goed in de gaten. Ik ga een compleet andere toer op.
wooter schreef:Gisteren je oude K1300S mogen aanschouwen, klaar voor de nieuwe eigenaar. Deze heeft zich helemaal laten gaan en het ding nog racier gemaakt
Nieuwe eigenaar heeft een hoop carbon onderdelen van zijn oude K1?00S over laten monteren, xenon en een digitaal dashboard. Ik weet niet of de Akrapovic-uitlaat er ook al op zat toen je 'm verkocht maar nu steekt er dus een Akra op. Het contrastrerende carbon met wit staat de fiets goed, inclusief de donkere velgen.