CN NT 2011.30 beschikbaar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door p@rick »

Dat vertellen onze hollandse vrienden tenminste...

Meer tekst en uitleg vind je hier.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door p@rick »

MIj gisterenavond en vanmorgen beziggehouden met de update van de kaarten op enerzijds de Zumo, anderzijds op vier computers (drie windozen en één Mac).
Behalve de update van het kaartmateriaal zelf, wordt ook de nieuwste Mapsource (versie 6.16.3) geinstalleerd, en wordt de Zumo (althans de 660) voorzien van de nieuwste firmware (versie 4.00).
Alles bijzonder vlot verlopen. Minpuntje is echter dat je net zoals bij de vorige versie op elke computer het volledige kaartmateriaal opnieuw moet downloaden met de Garmin Map Updater maar misschien is er daar ook wel een trucje voor om dat te omzeilen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door Nahoj »

alle dat beloofd, men 550 begint nu al gek te doen wegens te weinig intern geheugen... Hij begint moeite te hebben om hem draaiend te houden.. En het is allemaal begonnen bij de lifetime update's
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door bougimain »

Mijne 550 ook upgedate en werkt zonder problemen, enne ikke content :grin:

bougimain :-P
Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door MOTOBLOG »

De IMG file voor 'full Europe' is 2,1 GB groot. In Mapsource is de kaart weer helemaal platgedrukt en uitgerokken ten aanzien van 2011.2. Er zijn heel wat nieuwe (kleine en overzeese) gebieden bijgekomen.
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door Erik »

Dowload en installatie van City Navigator Europe 2011.3 was probleemloos.
Allereerst conversie van MapSource naar 6.13.7
Vervolgens op mijn 2720 West-Europa gedownload en met MapSource bijgeladen de OnRoute Motorkaart BNL.
Daarna op mijn 2820 BeNeLux + Frankrijk gedownload en met MapSource bijgeladen Duitsland en de OnRoute Motorkaart BNL+ DACH.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door Nahoj »

ik moet hier eerst de microsoft net framework 4 installeren alvorens van strart te kunnen gaan!
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door p@rick »

johanelsie schreef:ik moet hier eerst de microsoft net framework 4 installeren alvorens van strart te kunnen gaan!
Heb ik op de laptop van de madam ook moeten doen, gewoon dat ding zijn ding laten doen en 't komt allemaal in orde.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Projectiehoek aanpassen

Bericht door MOTOBLOG »

Voor diegenen die vinden dat hun kaart ten aanzien van 2011.2 weer erg 'uitgerokken' is, kan je in Mapsource de projectiehoek v.d. kaart aanpassen.

1/ In Mapsource gebruik de toetsencombinatie CTRL-ALT-A
2/ Verander de keuze naar 'eigen projectiehoek gebruiken'
3/ Kies 50 graden
4/ Bevestig en sluit Mapsource
5/ Start Mapsource opnieuw op, de kaart wordt nu veel meer natuurgetrouw getoond.

Afbeelding
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door jantje beton »

Inderdaad veel mooier uitzicht .

Dank u Jantje Beton :wink:
BEN WEER EENS ONLINE
ReeF
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:25
Locatie: Schoten

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door ReeF »

Dat ging weer geruisloos, thnx voor de tip ivm projectiehoek !
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door p@rick »

Zijn er trouwens nog Zumo660-gebruikers bij wie de volledige kaart niet meer in het toestel past, of is mijn collega weeral de enige met dat probleem ? Heeft nochtans geen mp3 noch foto's op zijn toestel staan.
Heb gekeken op mijn 660, ik heb nog 352 mb vrij, en alles van help, text en voices staat nog altijd in alle talen op het toestel.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door jantje beton »

Geen prblm maar alleen krijg ik het grotere tussenpunt niet meer gedownlaod :idea:
BEN WEER EENS ONLINE
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door p@rick »

jantje beton schreef:Geen prblm maar alleen krijg ik het grotere tussenpunt niet meer gedownlaod :idea:
Heeft blijkbaar te maken met de update van Mapsource naar de laatste versie. Wordt er voor dat tussenpunt op het forum van onze Nederlandse gps-vrienden geen oplossing voor geboden ? Bij vorige versies (van Mapsource) was dat wel het geval meen ik me te herinneren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door jantje beton »

Jawel bij JAWAVA maar ik ktijg hem er niet aan gelink en vorige keer ging dat vanzelf :-(
BEN WEER EENS ONLINE
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door Erik »

groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door MOTOBLOG »

Kaart is momenteel 2,1 GB groot. Bij ALLE 2GB toestellen (bijvoorbeeld nuvi 510, 550, zumo 550) past de ganse kaart niet meer op het toestel. Bij 4GB toestellen (zumo 220, 660) wel. Bij de 660 worden ook extra 3D kaarten en lane assist kaarten geïnstalleerd (extra 700 mb). Als een gebruiker problemen heeft met de installatie van een 660, zal in 99% v.d. gevallen de gebruiker de oorzaak zelf aangebracht hebben (muziek, foto's, luisterboeken, {verborgen} bestanden op toestel die er niet hoeven, enz...)
p@rick schreef:Zijn er trouwens nog Zumo660-gebruikers bij wie de volledige kaart niet meer in het toestel past, of is mijn collega weeral de enige met dat probleem ? Heeft nochtans geen mp3 noch foto's op zijn toestel staan.
Heb gekeken op mijn 660, ik heb nog 352 mb vrij, en alles van help, text en voices staat nog altijd in alle talen op het toestel.
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 27 nov 2010, 05:49, 1 keer totaal gewijzigd.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door p@rick »

MOTOBLOG schreef:Kaart is momenteel 2,1 GB groot. Bij ALLE 2GB toestellen (bijvoorbeeld nuvi 510, 550, zumo 550) past de ganse kaart niet meer op het toestel. Bij 4GB toestellen (zumo 220, 660) wel. Bij de 660 worden ook extra 3D kaarten en lane assist kaarten geïnstalleerd (extra 700 mb). Als een gebruiker problemen heeft met de installatie van een 660, zal in 9% v.d. gevallen de gebruiker de oorzaak zelf aangebracht hebben (muziek, foto's, luisterboeken, {verborgen} bestanden op toestel die er niet hoeven, enz...)
p@rick schreef:Zijn er trouwens nog Zumo660-gebruikers bij wie de volledige kaart niet meer in het toestel past, of is mijn collega weeral de enige met dat probleem ? Heeft nochtans geen mp3 noch foto's op zijn toestel staan.
Heb gekeken op mijn 660, ik heb nog 352 mb vrij, en alles van help, text en voices staat nog altijd in alle talen op het toestel.
Philippe,
Je bedoelt wellicht in 99% van de gevallen :wink:
Maar dat terzijde. Hij heeft - geloof me of niet - nog 1.07 GB vrij op zijn toestel, en er staan zeker weten geen eigen bestanden (foto's, muziek, hidden files o.i.d...) op het toestel...
Probleem is ondertussen doorgestuurd naar de Belgische invoerder van Garmin, ben zelf ook benieuwd naar het vervolg.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door WimLT »

Vandaag dan ook maar eens gedaan. Moest wel herstarten, want dat het verdomde lang kan duren is één ding, maar dit vond ik er toch wat over, zenne. Zelfs voor Garmin :shock:

Afbeelding

Projectiehoek aangepast en we zijn weer klaar voor een paar maanden :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door MOTOBLOG »

Wim, is een momentopname hé, soms staat er zelfs 10 minuten :grin: Hangt af van de provider, servers, etc... Is zelfde als een verbruik op een boordcomputer, zet je die op 'huidig' ipv 'gemiddeld' verbruik je soms 1 liter, dan weer 25 liter :-P

Ik neem aan dat je geen 72 uur hebt moeten wachten 8-) :wink:
WimLT schreef:Vandaag dan ook maar eens gedaan. Moest wel herstarten, want dat het verdomde lang kan duren is één ding, maar dit vond ik er toch wat over, zenne. Zelfs voor Garmin :shock:

Afbeelding

Projectiehoek aangepast en we zijn weer klaar voor een paar maanden :-?
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door MOTOBLOG »

Heb ik aangepast naar 99%, inderdaad, toetske een keer te weinig ingedrukt. Zeer apart geval (die 1% zekers). Dan zal er naar alle waarschijnlijkheid iets misgegaan zijn tijdens de installatie. Ben nieuwsgierig naar het resultaat, laat het ons weten !
p@rick schreef:Je bedoelt wellicht in 99% van de gevallen :wink:
Maar dat terzijde. Hij heeft - geloof me of niet - nog 1.07 GB vrij op zijn toestel, en er staan zeker weten geen eigen bestanden (foto's, muziek, hidden files o.i.d...) op het toestel... Probleem is ondertussen doorgestuurd naar de Belgische invoerder van Garmin, ben zelf ook benieuwd naar het vervolg.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door WimLT »

MOTOBLOG schreef:Ik neem aan dat je geen 72 uur hebt moeten wachten 8-) :wink:
Ik heb het echt niet afgewacht. Feit is dat er steeds tijd bijkwam i.p.v. verminderen. Had ik nog 10 minuten gewacht stond er misschien 100 uur en voor de rest gebeurde er helemaal niks meer. Daarom afgebroken en opnieuw begonnen :cyclopsani: Toen verliep de procedure wel normaal: die laatste 86 minuten ofzo, want hij pikte wel in waar ik had afgebroken :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door GSrijder »

Probleemloos geïnstalleerd.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Toogzweire
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:53
Locatie: Ajoin

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door Toogzweire »

MOTOBLOG schreef:Kaart is momenteel 2,1 GB groot. Bij ALLE 2GB toestellen (bijvoorbeeld nuvi 510, 550, zumo 550) past de ganse kaart niet meer op het toestel. Bij 4GB toestellen (zumo 220, 660) wel. ...
Kunnen de 2GB-geabonneerden deze kaartupdate dan beter niet uitvoeren?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: CN NT 2011.30 beschikbaar

Bericht door WimLT »

Waarom zou je dat niet doen ? Je gaat dan nooit nog een update kunnen uitvoeren, want ze worden allengs maar groter en groter. Wat je moet doen is tijdens de update je zone's selecteren die je zeker geïnstalleerd wil hebben zodat je onder 2 GB blijft. Hoe/waar selecteer je ?

Als je tijdens de download op deze pagina komt, klik je linksonder installatieopties:

Afbeelding

Dan kom je op deze pagina en kan je zowel selecteren waar je de download op wil en wat je precies wil:

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie